کارآفرینی در منزل آن هم در عصر اینترنت دیگر یک آرزوی محال نیست. بنا بر این اگر به عنوان پدر یا مادر مجبور هستید در منزل بمانید، به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید از لحاظ مالی به خانواده‌تان کمک کنید. برای آن‌که بتوانید در خانه نیز از لحاظ مالی مفید باشید، کسب‌ و کار یا کارآفرینی در منزل تان باید شرایطی را نظیر برنامه‌ی زمان‌بندی انعطاف‌پذیر، حداقلِ برخورد با مشتری، و تناسب با سبک زندگی‌تان داشته باشد.

منزل همان جایی است که کسب‌ و کارتان آن‌جا است

در ادامه به ۱۰ بهترین پیشنهاد برای کارآفرینی در منزل اشاره می‌کنیم که قطعا مناسب حال پدران و مادرانی است که مجبور هستند در خانه بمانند.

۱. مکتوب کردن دستورات پزشکی

مکتوب کردن دستورات پزشکی گزینه‌ی بسیار مناسبی است برای آدم‌هایی که تسلط به زبان دارند و در تایپ کردن نیز ماهر هستند. بسیاری از پزشکانی که با کمبود وقت مواجه هستند، ترجیح می‌دهند دستورات و توصیه‌ّهای‌شان را به صورت شفاهی ضبط کنند، و این صداهای ضبط شده باید مکتوب شوند. این کسب‌ و کار هزینه‌های اندکی دارد و همین‌طور به حداقل امکانات نیاز دارد.

۲. حسابداری

حسابداری امکان ایجاد زمان‌بندیِ انعطاف‌پذیری را به والدینی که مهارت‌های مالی بیش‌تری دارند، ارائه می‌کند. شما می‌توانید با اخذ نمایندگی از موسسات حسابداری، خدمات مالیاتی یا حسابداری را به اهالی محل‌تان ارائه کنید، یا شرکت خودتان را در خانه راه بیندازید.

۳. نگهداری از کودکان

نگهداری از کودکان به شما این امکان را می‌دهد که در کنار مواظبت از کودکان خودتان در منزل، نگهداری از کودکان افراد دیگر را نیز عهده‌دار شوید. این کسب‌وکار گزینه‌ی مناسبی برای والدینی است که تجربه‌ی خوبی در زمینه‌ی نگهداری از کودکان دارند.

۴. سبدهای هدیه

با ساخت و فروش سبدهای هدیه‌ی سنتی، می‌توانید از مهارت‌های خلاقانه‌تان در ایجاد یک کسب‌ و کار به خوبی بهره بگیرید. این سبدها می‌توانند یک سبد میوه‌ی ساده باشد یا سبدهای کاربردی بزرگ و پیچیده.

۵. شمع‌سازی و کارهای هنری

تولید شمع و دیگر کارهای هنریِ دستی یکی از بهترین راه‌هایی است که حتی می‌توانید کودکان‌تان را نیز با آن مشغول کنید. اگر در کارهای دستی و ساخت اشیای زیبا ماهر هستید، می‌توانید این کارها را به کودکان‌تان نیز آموزش دهید، و به راحتی این کارهای هنری را به دیگران بفروشید.

۶. تهیه‌ی غذای بیرون‌بر

این کار می‌تواند بسیار مناسب حال والدینی باشد که عاشق آشپزی هستند و از آن لذت می‌برند. همه‌ی این کار را ‌می‌توانید در منزل‌تان انجام دهید و هم‌زمان مواظب کودکان‌تان نیز باشید، و فقط اگر نیاز خرید مواد اولیه داشته باشید، با صرف کم‌ترین زمان ممکن آنها را از بیرون تهیه کنید به خانه بازشد.

۷. محاسبه‌ی درخواست صورت‌حساب‌های پزشکی برای ارائه به بیمه

این کار نیز فرصت دیگری است که می‌توانید از توانایی‌ها و تجربه‌های حسابداری‌تان به عنوان شغل ثابت در خانه استفاده کنید. برای والدینی که مشغول نگهداری از کودکان‌شان هستند و مهارت‌های نیز در حوزه‌ی حسابداری دارند، این شغل فرصت‌‌های بسیاری فراهم می‌کند.

۸. انجام کارهای تایپی

انجام کارهای تایپی به صورت آزاد یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن در خانه کسبِ درآمد کرد. حتی در زمانه‌ای که همه جا پر از رایانه است، هم‌چنان تقاضا برای تایپیست‌های ماهر وجود دارد.

۹. کتاب‌های رایانه‌ای

انتشار کتاب‌های رایانه‌ای روش دیگری است که می‌توانید دانش‌تان را به بازارهای وسیعی عرضه کنید. می‌توانید کتاب‌های رایانه‌ای را در موضوعات مختلف بنویسد و بفروشید. اگر در خانه‌‌تان تردستی می‌کنید یا در کسب‌ و کار خانگی موفق هستید، می‌توانید با تولید کتاب‌های رایانه‌ای اسرار کار‌های‌تان را با دیگران نیز در میان بگذارید.

۱۰. بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی نیازی به برخورد مستقیم با مشتری یا یافتن انبار برای نگهداری از محصولات در منزل ندارد. می‌توانید با یافتن شرکت‌هایی که محصولات مورد علاقه‌تان را ارائه می‌کنند و فروش محصولات‌شان از طریق اینترنت، کسب‌ و کار اینترنتی موفقی راه بیندازید.

با این‌که برای کسب‌وکارهای خانگی فرصت‌های زیادی وجود دارند، ولی لازم است پیش از انتخاب آنها از کلاهبرداری‌ها و تقلب‌هایی که در این زمینه وجود دارند نیز آگاه باشید. اگر یکی از این فرصت‌ها بیش از حد خوب و مناسب بود، و یا به آن شک دارید، حتما مسئله‌ای در میان است که باید کاملا از آن آگاه باشید. حتما پیش از دست زدن به هر کاری، به خوبی در مورد آن تحقیق کنید.

در پایان، باید کسب‌ و کارتان را به گونه‌ای مدیریت کنید که اختلال در کارهای دیگری که دارای اولویت‌های بالاتری هستند، ایجاد نکند. کسب‌وکارهای خانگیِ زیادی وجود دارند که برای انجام آنها به بیرون رفتن از منزل نیازی ندارید، و با آنها می‌توانید بیشتر وقت‌تان را در کنار خانواده‌تان بگذرانید.