مدیریت برند ، همه چیز است. به ویژه در سال پیش رو، در جهانی که مصرف‌کنندگان به سرعت اطلاعات مورد نظرشان را دریافت می‌کنند، و در کسری از ثانیه راجع به یک شرکت تصمیم می‌گیرند. اگر شرکت‌ها بتوانند خودشان را در انظار عموم، خوب به تصویر بکشند، اساساً بر برداشت مردم از آنها تأثیر خواهد داشت. در حقیقت، در موارد بسیاری، برند و این تصویر به اندازه‌ی (اگر بیشتر نه) خود محصول مهم هستند. این مسئله نشان می‌دهد توانایی یک شرکت در تحت تأثیر قرار دادن بازار فروش، مثبت تر از کیفیت محصول و یا هر دارایی دیگری است. در ۲۰۱۷، کسب و کارهای بسیاری با شکست مواجه خواهند شد یا بسته به توانمندی برندشان، موفق خواهند شد.

۱. اهمیت دیدگاه‌ها

مسئله‌ی نظر و دیدگاه مشتریان در مدیریت برند ، بسیار مهم است. در حقیقت، ۸۹% از مصرف‌کنندگان عقیده دارند دیدگاه‌های برخط خدمات و محصولات، موثق و قابل اعتماد هستند. در همین راستا، ۸۰% از مصرف‌کنندگان اقرار کرده‌اند که با خواندن یک دیدگاه بد در مورد یک کالا از خریدش صرف نظر کرده‌اند. بنابراین، دیدگاه‌های بد می‌توانند به شرکت آسیب بزنند، و دیدگاه‌های مثبت می‌توانند به آن کمک کنند. آمارها نیز موید این موضوع هستند. ۸۵% از افرادی که با آنها مصاحبه شده بود ادعا کردند مایل‌اند کالایی را بخرند که دیگر مشتریان درباره‌اش دیدگاه خوبی را مطرح کرده باشند. این نمونه‌ای از قدرت بی‌طرفانه‌ی دیدگاه‌ها است. مشتریان از همیشه دقیق تر شده‌اند، و در نتیجه بازاریابی و تبلیغات تقریباً قدرت گذشته را دیگر ندارند. در سال‌های گذشته، تبلیغات می‌توانست با فنون بازاریابی به طور مؤثر، نظر یک خریدار را در مورد شرکت عوض کند.

به هر حال، در ۲۰۱۶، مصرف‌کنندگان بسیار آگاه‌تر هستند و نسبت به تبلیغات، شک و تردید بیشتری دارند. خریداران به خوبی از اهداف شرکت‌ها آگاه هستند. به همین دلیل به شرکت‌ها اعتماد نمی‌کنند، خصوصاً به ادعاهای ساختگی آنها در مورد محصولاتشان. با این حال، آنچه مصرف‌کنندگان به آن اعتماد می‌کنند، دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان دیگر است. هنگامی که یک مصرف کننده، دیدگاه یا نظرش از محصول یک شرکت مثبت است، فرض بر این است که این ادعا بی‌طرفانه و در نتیجه صادقانه است. بنابراین، مصرف‌کنندگان به احتمال بسیار زیاد به مصرف‌کنندگان دیگر اعتماد می‌کنند تا یک شرکت، به همین دلیل است که دیدگاه‌های مصرف‌کننده بسیار مهم است. قدم اول این است که به مشتریانتان اهمیت بدهید، و سپس آنها را دنبال کنید تا مطمئن شوید دیدگاه‌های مثبتی دریافت خواهید کرد. 

۲. تصویر، همه چیز است

برند بد، یعنی فروش ناچیز، از دست دادن مشتری و رشد ضعیف. برند مشخص می‌کند که تصویر شما در چشمان مشتریان و صنعتتان چگونه است. متاسفانه، ارزش حقیقی محصول و خدمت شما در زیر لایه‌های گمراه کننده‌ای از مطبوعات، رسانه‌ها، صحبت‌های شفاهی و تبلیغات– همه‌ی آنچه برند منحصر به فرد شما را تشکیل می‌دهند، پنهان است. اگر می‌خواهید در ۲۰۱۷ در بازار بمانید، باید بیشتر از همیشه روی برندتان تمرکز کنید. برای پیشرفت برندتان به ابزاری مانند RepRevive، نگاهی بیندازید. این برنامه برای ساخت برند و ایجاد اعتماد مصرف‌کننده بسیار مفید است، چنین برنامه‌هایی کسب و کارها را قادر می‌سازند قبل از اجرای نظرسنجی در وبگاه‌ها بتوانند دیدگاه‌ها را مدیریت کنند.

RepRevive با عرضه‌ی آنلاین نرم افزار مدیریت اعتبار و ابزار بازخورد کسب و کار، کمک می‌کند تا کسب و کارها بر دیدگاه‌های بد غلبه کنند و به وفاداری و احترام مشتریان دست یابند. در واقع، این برنامه، به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند تا تجربه‌ی مشتری را بهبود بخشند. این برنامه با اجرای یک نظرسنجی، تجربیات مشتریان را برآورد می‌کند و سپس این بازخوردها را در جای مناسب منتشر می‌کند. اگر بازخوردها خوب باشد، آن را در فیسبوک پست خواهد کرد. اگر بد باشد، آن را بررسی می‌کند و در اختیار خود شرکت قرار می‌دهد. اگر این بازخوردها در حد متوسط باشد، ممکن است با مصرف‌کنندگان از طریق رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کند. اگر شما دیدگاه‌های خوبی دریافت کنید، کسب و کارتان بهبود خواهد یافت و به این ترتیب درآمدتان نیز بهتر می‌شود. 

۳. مصرف‌کنندگان به مصرف‌کنندگان اعتماد می‌کنند نه به کسب و کارها

اگر می‌خواهید مشتری جدید از شما خوشش بیاید، نیاز دارید او به دنبال ارزیابی مشتریان راضی قبلی برود. برای کسب و کارهای جدید، این یک سناریوی مرغ و تخم‌مرغ است. اگر دیدگاه‌های خوب بعدی از دیدگاه‌های خوب قبلی ناشی می‌شوند، پس پرسش این است چگونه می‌توان دیدگاه‌های خوب اولیه را به‌دست آورد؟ پاسخ این است، با ارائه‌ی کیفیت. اگر می‌خواهید مشتریانتان شما را دوست داشته باشند، هیچ جایگزینی برای کیفیت محصولات و خدمات وجود ندارد. کیفیت کمک خواهد کرد در ابتدا رتبه‌ی شما افزایش بیابد. مخصوصاً برای کسب و کارهای خدماتی، رتبه‌بندی بسیار مهم است. تفاوت یک ستاره در رتبه‌ی یک رستوران می‌تواند تا ۱۰% بر درآمد شرکت تأثیر بگذارد. نیازی نیست که کارشناس بازار باشید تا اهمیت دیدگاه‌های آنلاین را درک کنید، باید هر کاری که می‌توانید برای بهبود آنها و مثبت نگاه داشتن‌شان انجام دهید.