شناختن یک کسب و کار

شناختن یک کسب و کار چگونه صورت می‌گیرد؟ این روزها کشف علاقه مندی‌ها برای کارآفرینان می‌تواند سریع‌ترین راه برای افزایش شانس ایجاد یک کسب و کار موفق باشد. حالا این علائق را چگونه کشف کنیم؟

راه‌هایی برای شناختن یک کسب و کار وجود دارد. در این نوشتار ۵ راه برای شناختن یک کسب و کار و پرده برداشتن از علائق شما بیان شده‌است.

تمرین اول: کودکی خود را مرور کنید. وقتی بچه بودید دوست داشتید چکار کنید؟

خیلی جالب است که برخی از ما تا حد زیادی از چیزهایی که انجام دادن شان تمام لذت ما بوده است، جدا شده‌ایم. یک لیست از تمام چیزهایی که در کودکی از آنها لذت می‌بردید، تهیه کنید. آیا هنوز هم از این فعالیت‌ها لذت می‌برید؟ تحقیقات نشان می‌دهد که چیزهای بسیاری می‌توان از بازی‌های دوران کودکی یا حتی بزرگسالی استنباط کرد. چند فعالیت مثبت در کودکی، یا حتی غذاهایی که می‌خوردید یا اتفاقات آن دوران را مرور کنید. برای شروع این سوالات را از خودتان بپرسید: در حال‌حاضر چه چیزی در زندگی شما می‌تواند تغییر کند یا به زندگی تان اضافه شود؟ تجربیات گذشته ی شما چگونه می‌تواند انتخاب‌های شغلی کنونی شما را شکل دهد؟

تمرین دوم: یک تخته ی خلاقیت ایجاد کنید.

یک تخته ی بزرگ انتخاب کنید. وسط صفحه بنویسید: “کسب و کار جدید”. حالا اطراف آن را با شعرها، جملات، متون، عکس هایی موردعلاقه تان پُر کنید. فایده ی این کار این است که وقتی شما اطراف خود را با چیزهای موردتوجه تان پر می‌کنید -یعنی چیزی که می‌خواهید بشوید یا کارهایی که می‌خواهید انجام دهید- آن گاه آگاهی و علائق تان را در یک جهت رشد می‌دهید. آنگاه که نوشته‌های شما زیاد شدند و توانستید آنها را دسته بندی کنید، می‌توانید تشخیص دهید که چه چیزهایی را جا انداخته‌اید و در نهایت چشم‌انداز خود را پیدا می‌کنید.

تمرین سوم: فهرستی از افرادی تهیه کنید که در جایگاهی هستند که شما دوست دارید، همان جا باشید.

یک جمله ی معروف می‌گوید که لازم نیست شما چرخ را دوباره اختراع کنید. زندگی افرادی را مطالعه کنید که در حوزه ی مورد علاقه ی شما موفق بوده‌اند. بررسی کنید که این افراد چرا و چگونه موفق بوده اند، در حالی که سایرین کمر خم کرده‌اند و شکست می‌خورند. ساختاری برای پی گرفتن مسیر آنها طراحی کنید. به گزارش دریک، اگر می‌خواهید خلاق باشید، باید یک برنامه رسمی و مدون آماده کنید. لزوماً این برنامه شما نیست که باید خلاقانه باشد، بلکه مسیر و فرآیندی که طی می‌کنید باید سرشار از خلاقیت باشد.

تمرین چهارم: شروع به انجام دادن کار مورد علاقه تان کنید، حتی اگر طرح کسب و کار ندارید.

بسیاری از مردم صبر می‌کنند تا زمانی که یک طرح کسب و کار مبسوط بنویسند و سپس منتظر فرشتگان نجات می‌مانند تا سرمایه‌های هنگفتی به آنها اهدا کنند، ولی اغلب این افراد هیچ گاه به هدف شان نخواهند رسید. کاری که دوست دارید را انجام دهید، حتی اگر هنوز نمی‌دانید چگونه می‌توانید از آن پول درآورید. امتحان کنید که کار کردن در دنیایی که آن را دوست دارید، چگونه می‌تواند باشد. کسب و کارتان را بسازید، شبکه‌سازی کنید و بازخورد بگیرید تا بتوانید طرح کسب و کارتان را کامل کنید. این کار نه تنها ارزش هایی که می‌توانید ایجاد کنید را برای شما روشن می‌کند، بلکه به شما نظراتی می‌دهد که بتوانید کسب و کارتان را به طور رسمی آغاز کنید. این حرکت ترس شما را برای شروع کار از بین می‌برد.

تمرین پنجم: فکر خود را از کسب و کار رها کنید.

با وجود این که ممکن است خارج شدن از فضای کسب و کار برای شما جالب به نظر نیاید، ولی گاهی مغز شما نیاز دارد از بعضی افکار رها شود. شاید این کار برای شما با نویسندگی، نقاشی، دویدن یا حتی باغبانی کردن، محقق شود. بعد از این کار شما می‌توانید هر فکر کسب و کاری که به ذهن تان می‌رسد را یادداشت کنید. از این که افکار شما تا چه اندزه جدید شده اند، شگفت زده خواهید شد. غرق شدن در طبیعت و دنیای هنر ذهن شما را باز خواهد کرد.