همه‌ی ما به دنبال دلیل این هستیم که بدانیم چرا ثروتمند نمی شویم. در این نوشتار ما را همراهی کنید تا ۸ دلیل را شرح دهیم که چرا ثروتمند نمی شویم.

افراد ثروتمند، ذاتا ثروتمند متولد نمی‌شوند؛ بلکه با پاگذاشتن روی برخی امیال و خواسته‌هایشان، و کار و تلاشی سخت، ثروتمند می‌شوند و رفاه امروز را فدای آسایش و رفاه در ایام سالمندی و بازنشستگی می‌کنند.به گزارش اقتصادنیوز، مردم ثروتمند، اغلب ثروتمند به‌دنیا نیامده‌اند بلکه بیشتر عمر خود را صرف تلاش برای ساختن آینده‌ای روشن و با رفاه کرده‌‌اند. آنها در این راه کمتر خرج کرده و درعوض، هوشمندانه پس‌انداز کرده‌اند. شاید این یک تدبیر ساده به‌نظر برسد اما حقیقت این است که با مشاهده خیلی عظیمی از افرادی که پشت خط میلیاردر شدن هستند، درمی‌یابیم که “حرف زدن از عمل کردن آسان‌تر است”.

بهترین کار برای شروع پس‌انداز، بودجه بندی است. سعی کنید تمام هزینه‌های خود را برآورد کنید تا متوجه شوید پولتان کجا می‌رود.

در این گزارش، به‌نقل از پایگاه اینترنتی کیپلینگر، به دلایل اصلی پولدار نشدن اشاره می‌کنیم تا بدانیم چرا ثروتمند نمی شویم و یادآور می‌شویم که چرا برخی افراد ثروتمند می‌شوند درحالی‌که بسیاری فقط به آنها نگاه می‌کنند و حسرت می‌خورند ای‌کاش جای آنها بودند.

در ادامه ۸ دلیل آمده است که چرا ثروتمند نمی شویم ؟

۱. انتخاب شغل اشتباه

جمع‌آوری ثروت، از دریافت نخستین حقوق شروع می‌شود و برخی مشاغل می‌توانند سریع‌تر شما را به آرزوهای مالی برسانند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از افراد ثروتمند امروز، در مشاغلی چون فن‌آوری، بازرگانی و پزشکی کار می‌کنند. بنابراین اگر همچنان در مدرسه یا دانشگاه تحصیل می‌کنید، انتخاب شغل یک گام مهم در ساختن آینده شماست که می‌تواند به پولدار شدن شما کمک کند. اما فراموش نکنید که اگر علایق توجیه‌پذیری در انتخاب شغل خود داشته باشید، در هنگام کار سخت، عذاب نمی‌کشید. اگر هم روزهای آخر تحصیل در دانشگاه است، هنوز فرصت دارید تا برخی مهارت‌ها را بیاموزید تا علاوه بر افزایش کیفیت شغلی خود، درآمدتان را نیز افزایش دهید.

۲. نداشتن پس‌انداز کافی

اگر پولی پس‌انداز نکنید، هرگز ثروتمند نخواهید شد. پس سعی کنید هرچه زودتر پس‌انداز کنید؛ چراکه هرچه پول خود را زودتر به کار اندازید، کمتر نیاز به پس‌انداز دارید. مثلا اگر در سن ۳۵ سالگی شروع به پس‌انداز کنید، باید ماهانه چیزی معادل ۶۷۱ دلار پس‌انداز کنید تا بتوانید در سن ۶۵ سالگی یک میلیون دلار پس‌انداز داشته باشید. اما اگر این کار را تا ۴۵ سالگی به‌تاخیر اندازید، آن‌وقت باید ماهی ۱۶۹۸ دلار پس‌انداز کنید تا ظرف ۲۰ سال یک میلیون دلار صاحب شوید.

بهترین کار برای شروع پس‌انداز، بودجه بندی است. سعی کنید تمام هزینه‌های خود را برآورد کنید تا متوجه شوید پولتان کجا می‌رود. درنتیجه متوجه می‌شوید که در کجاها باید هزینه‌های خود را اصلاح کنید تا بتوانید پس‌انداز داشته باشید.

۳. خرج بیشتر از برج

خرج کردن بیشتر از دخل، شما را وارد دام خطرناکی می‌کند که «بدهی» نام دارد که البته شما در این دام تنها نیستید. بنابر اعلام بنیاد ملی مشاوره مالی از هر سه خانوار امریکایی، یک نفر با بدهی‌های سنگین کارت‌های اعتباری مواجه است. برای مقابله با این بحران، بازهم نیاز به بودجه‌بندی دارید تا مطمئن شوید پولی که وارد جیب‌تان می‌شود از پول خروجی بیشتر است.

۴. فرورفتن در بدهی

بازهم بدهی می‌تواند یک زنگ خطر برای رفاه مالی شما باشد. اگر عادت به قرض کردن و گرفتن وام‌ها و پول‌های با بهره بالا دارید، هیچ شانسی برای پس‌انداز کردن نخواهید داشت. اگرچه همه قرض‌ها الزاما اشتباه نیستند. مثلا گرفتن وام تحصیلی برای دانشگاه یا آموحتن یک مهارت برای شروع یک شغل، می‌تواند سبب ارتقای شغلی شود و ظرفیت کسب در آمد را در شما افزایش دهد. به‌هرحال اگر در دام بدهی گرفتار شده‌اید، سعی کنید برنامه مشخصی را برای تصفیه کردن این بدهی‌ها تدوین کنید. یکی از بهترین تدابیر در این‌باره، پرداخت وام‌ها و بدهی‌های با سود بالا در گام نخست خواهد بود. هرچه زودتر این بدهی‌ها را صاف کنید، بیشتر می‌توانید در پرداخت سود صرفه‌جویی کنید. همچنین خلاص شدن از شر بدهی‌های بزرگ‌تر به شما انگیزه و اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد.

۵. بی‌توجهی به سلامت

برای پول درآوردن باید کار کرد و لازمه کار کردن هم داشتن جسمی سالم است. خوشبختانه افراد ثروتمند، اهمیت داشتن جسمی سلام را می‌دانند. طبق نتایج مطالعات موسسه امریکایی «تراست» ۹۸ درصد از افراد میلیاردر، از «سلامت»، به‌عنوان بزرگ‌ترین موهبت و دارایی خود یاد می‌کنند.

بنابراین، با تحت کنترل داشتن شاخص‌های متداول سلامت نظیر: فشار خون، قندخون، وزن و… و همین‌طور شرکت در برنامه‌های ورزش و سلامتی که ازسوی ادارات ارائه می‌شوند می‌توانید سلامت جسمانی خود را تضمین کنید. همچنین، برخی عادات اشتباه نظیر سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی، هزینه‌های جبران‌ناپذیری را چه از نظر مالی و چه از نظر جسمی برای شما به‌دنبال خواهند داشت.

۶. نداشتن بودجه‌بندی

بدون بودجه‌بندی، به‌راحتی عنان هزینه‌ها از دست شما در خواهد رفت و شما ناخواسته بیش از دخلتان خرج خواهید کرد. اگر بودجه‌بندی مشخصی نداشته باشید، حتی پس‌انداز برای سفر یا خرید خانه نیز بسیار سخت و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد. پس شما هم همان کاری را بکنید که بیشتر میلیاردرها می‌کنند یعنی یک بودجه‌بندی مشخص را برای خود تعریف کنید.

۷. نداشتن هدف در زندگی

مسائل مهم‌تر از پول در زندگی وجود دارد و ثروتمندان به‌خوبی آن‌را می‌دانند. طبق تحقیقات موسسه تراست، ۹۴ درصد از میلیاردرهای امریکایی اعلام کردند که درک صحیحی از اهداف خود در زندگی دارند.

تمامی فلاسفه و ادیان به انسان کمک می‌کنند تا به اهداف خود در زندگی برسند. البته ما قصد نداریم برای ثروتمند شدن رقابت کنیم بلکه باید بدانیم که داشتن یک هدف مشخص می‌تواند به ما انگیزه دهد تا بیشتر پس‌انداز کنیم. ۷۴ درصد از ثروتمندان بر این باورند که پول کمک می‌کند تا اهداف زندگی خود را تغییر دهیم.

اگر برای این پرسش چرا ثروتمند نمی شویم پاسخ مناسب را یافته اید از همین الان دست به کار شوید و مسیر ثروتسازی را در پیش بگیرید.

۸. ترس از بازار سهام

پولی که در دست‌تان است یا حتی پولی که در بانک خوابانده‌اید، نخواهد توانست در برابر نرخ تورم مقاومت کند و اگر در گردش نباشد ارزش خود را از دست می‌دهد. بنابراین، برای افزایش درآمد خود باید پول‌تان را هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید. در بسیاری موارد، بهترین راه سرمایه‌گذاری در بازار سهام است.

گرچه شکی نیست که بازار سهام هم ممکن است روزی دچار نوسان شود و شما را نگران کند. بنابراین، این نگرانی شما منطقی است. اما صبر کردن و تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری در سهام مختلف، ارزشش را دارد. در بلند‌مدت، ارزش سهام افزایش یافته و این سرمایه‌گذاری ثروت‌آفرین خواهد شد.