آیا برای پس انداز کردن پول هایتان از  قاعده خاصی پیروی میکنید؟ آیا تا بحال از ابزارهای پس انداز پول استفاده کرده اید؟ با اینکه همه‌ی ما به‌خوبی می‌دانیم که پول علف خرس نیست، ولی اکثرِ‌مان هنوز پس انداز کردن را بلد نیستیم، و بنابراین نگرانِ هزینه‌های ناگهانی نیستیم. در این نوشتار با ۱۰ بهترین ابزار پس انداز پول آشنا خواهید شد.

خوشبختانه ابزارک‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا پس انداز کردن را به طور موثر یاد بگیرید و دیگر مجبور نباشید قبل از سر‌رسیدنِ موعدِ پرداخت، برای پیدا کردن پول خرد لابه لای کوسن‌های کاناپه را بگردید.‌‌ در ادامه چند مورد از این ابزارک ها را می‌بینید:

۱.لِرن‌وِست  LearnVest


Learnvest یک ابزارکِ شخصی است که با هدفِ آموزش چگونگی مدیریت مالی به جوانان راه‌اندازی شد. استفاده از آن رایگان است و می‌توانید آن را به حساب‌های بانکی خود وصل کنید. با استفاده از لرن‌وِست می‌توانید مخارج خود را پیگیری کنید،  بودجه‌بندی کنید  و حتی برای پس‌انداز خود برنامه‌ریزی کنید. بررسی روزانه و لحظه به لحظه‌ی موجودی‌تان کمک می‌کند که بدانید چه بر سر پول‌های‌تان می‌آید.

۲.مینت  Mint


این ابزارک شباهت زیادی به لرن‌وِست (Learnvest) دارد: یک برنامه‌ی کاربردی برای مدیریت پول که به شما کمک می‌کند همه ی حساب های‌تان را پیگری کنید. شما می‌توانید تمام هزینه های خود را دسته بندی کنید، سنجش اعتبار‌تان را کنترل کنید، برای پرداخت صورت‌حساب های‌تان پیام یاد‌آوری دریافت کنید، بودجه‌بندی کنید و حتی نکات ویژه ‌ای برای کم کردن هزینه ها و پس‌انداز پول بر اساس شیوه‌ی خرج کردن‌تان دریافت کنید.

۳.لِوِل‌مانی  Level Money


این ابزارک اساساً یک پول‌سنج است. لِول‌مانی عادت‌های خرج کردن شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و ما همه‌ی عادت‌های خرج کردن‌تان را در نظر می گیریم، بنابراین متوجه می‌شوید که کجا اسراف می‌کنید و یاد می‌گیرید که چطور برای روز مبادای خود پس‌انداز کنید. اگر بفهمید که چه پول هنگفتی را خرج چیز‌های غیر‌ضروری می‌کنید و چطور می‌توانید عادات خرج کردن خود را تغییر دهید، شگفت‌زده خواهید شد.

۴.دیجیت Digit


اگر شما جزو کسانی هستید که با وجود تلاش‌های فراوان هنوز هم قادر به پس‌انداز کردن نیستید، اجازه بدهید شخصِ دیگری این کار را برای‌تان انجام دهد. دیجیت (Digit) به دقت در‌آمد و همین‌طور عادات خرج کردن‌تان را تحت نظر خواهد گرفت و بر اساسِ آن هر چند روز یک بار کمی از پول‌های‌تان را در یک حساب پس‌انداز مخفی خواهد کرد. نیازی نیست برای این برنامه پولی پرداخت کنید.

۵.اِیکورنز Acorns


این ابزارک به شما در پس‌انداز کردن کمک خواهد کرد حتی اگر دارایی‌تان تنها چند دلار باشد.  ایکورنز رقم صرف شده برای همه‌ی خریدهای‌تان را به نزدیک ترین رقم گرد می کند {مثلا ۱ دلار و ۹۴ سنت را تبدیل می‌کند به ۲ دلار} و تفاوت بین دو رقم را به یک سبد سهام متنوع  انتقال می دهد. پس از کسبِ ۵ دلار می‌توانید درآمد خود را در حساب پس‌انداز ایکورن بگذارید.

۶.ایوا اَدوایس IVA-Advice


اگر شما چندین صورت‌حساب با رقم بالا دارید و به نظر نمی‌رسد که بتوانید پولی پس‌انداز کنید، ایوا به کمک‌تان می‌آید. تنها کافی است مبلغی که توانایی پرداختش را دارید به متخصصینِ قانونی بدهید؛ آنها تمام صورت‌حساب‌های شما را پرداخت خواهند کرد. بعد از ۶۰ ماه تمام ترازهای پرداخت نشده از حساب‌تان حذف خواهد شد و دیگر بدهکار نخواهید بود.

۷. گودباجِت Good Budget


این ابزارک میزان خرج کردن شما را نشان می‌دهد. شما می‌توانید آن را به حساب های بانکی، کارت های اعتباری و معاملات همگام سازی وصل کنید. به این صورت متوجه می‌شوید که چه مبلغی برای خرج کردن باقی مانده‌است و چقدر باید برای هزینه‌های مهم کنار بگذارید.

۸. بیل‌گارد BillGuard


این ابزارک تمام معاملاتی که احتمالا خود‌تان انجام نمی دهید را مشخص می‌کند و در اختیار‌تان می‌گذارد. این کار برای محافظت از هویت شما عالی است و می‌توانید مطمئن شوید که هیچ خرید غیرمجازی از طریق حساب شما انجام نخواهد شد.

۹.مینت بیلز Mint Bills


این ابزارک نسخه ی کامل‌تری از مینت (Mint) است و اجازه می‌دهد که ترازها و صورت‌حساب‌ها را یکجا ببینید. مینت‌بیلز کمک‌تان می‌کند که صورت‌حساب‌ها را مستقیماً پرداخت کنید، پرداخت‌های طبق برنامه داشته باشید و حتی قبل از موعد پرداخت صورت‌حساب‌های آتی و یا زمانی که موجودی‌تان کم است به شما هشدار می‌دهد.

۱۰.مانی‌ویز MoneyWiz


این ابزارک نه تنها از حساب‌های بانکی‌، بودجه و صورت‌حساب‌‌هایتان محافظت می‌کند بلکه کمک‌تان می‌کند تا از شر بدهی خلاص شوید. شما در واقع خواهید آموخت  که چطور میزان درآمد و هزینه‌های خود را مقایسه کنید و چگونه تغییراتی جهتِ پس انداز کردن اعمال کنید.