۲ فعالیت برای تغییر کسب و کار و زندگی

اگر به دنبال تغییر کسب و کار و زندگی هستید در این نوشتار با بازده همراه باشید.

در زندگی و کسب و کار ما تنها دو عامل می‌تواند در بهتر یا بدتر شدن اوضاع موثر باشد. من به عنوان یک ورزشکار همواره برای خود موقعیت‌هایی می‌یابم تا زندگی و کسب و کارم را با روز‌های باشکوه گذشته گره بزنم. موضوع این است بسیاری از درس‌هایی که از مربیانم آموختم امروز در کسب و کار با من هستند.

درسی که بیش از همه به یاد دارم این است: یا با قضاوت‌های دیگران خودت را تغییر بده یا با حریف مبارزه کن. شاید در کسب و کار روزمره این کمی شتابزدگی به نظر بیاید اما بگذارید توضیح دهم.

در زندگی و تجارت ما تنها دو عامل می‌تواند در بهتر یا بدتر شدن اوضاع موثر باشد. این دو عامل در ادامه آمده اند:

۱. چیز خوبی وارد زندگی شما شود.

من این را حسی غیر فعال به حساب می‌آورم، هر چند که بتواند به گونه‌ای فعال کنترل شود. من این را شرایطی پیش‌بینی نشده یا حتی “خوش‌شانسی” تعریف می‌کنم. بگذارید واژه‌ی شانس را آن‌طور که می‌شناسم تعریف کنم:‌ – شانس وقتی روی می‌آورد که فرصت با مقدمات در کنار هم قرار بگیرند.

مثال‌هایی از زندگی واقعی می‌تواند  یک مشتری باشد که شما را از بحرانی بیرون بکشد و این اولویت اول شماست، در یک شبکه با یک مربی روبرو شوید، یا یک پنج دلاری که موقع شستن شلوارتان از جیبش پیدا می‌کنید. این رویداد‌ها قبلا برای شما افتاده است اما چیزی که در واقع روی می‌دهد اوج موفقیت روزانه شماست که از آن برخوردار می‌شوید.

قدم‌های عملی:

۱.تشریفات موفقیت روزانه‌ی خود را تعریف کنید که سبب می‌شود شانس دوباره به شما رو کند.

۲.در زندگی همواره آماده به عمل کردن باشید و خود را در شرایطی قرار دهید که راه بزرگ‌شدن را به شما نشان دهد.

” من به شانس باور زیادتری دارم و فهمیده‌ام با سخت‌کوشی شانس بیش‌تر به من رو می‌کند” توماس جفرسون

 

۲.چیز تازه‌ای از درون شما می‌آید!

من واقعا دوست‌دارم که از کارآفرینانی که بازی را تا مراحل بالاتری که من می‌توانم، پیش رفته‌اند و از اآن‌ها در کار‌هایی که عامل موفقیتشان شده است تقلید می‌کنم. خلق ارتباطات بیش‌تر، فرصت‌های تازه‌تر و تجارت بیش‌تر، ‌کار‌ها را روی روال می‌اندازد و به همین سبب است که من این شیوه را ترجیح می‌دهم.

ما کاملا می‌توانیم افکار و اطلاعاتی را که هر روز وارد ذهنمان می‌شود را کنترل کنیم. نتیجه‌ی نهایی انجام دادن کار‌هایی است که بزرگان جلوی روی ما گذاشته‌اند تا مسیر موفقیت در کار‌ها را طی کنیم.

قدم‌های عملی:

۱.مراقب اطلاعاتی باشید که روزانه دریافت می‌کنید. برای این‌که اعمال خود را کنترل کنید باید افکار خود را کنترل کنید.

۲.از افرادی که در مراحل بالاتر بازی می‌کنند بیاموزید‌. مطالعه کنید.

۳.خود را با انرژی‌های مثبت احاطه کنید، مثلا با افکار منحصر بفرد

۴.با خود صادق باشید و این سوالات را از خود بپرسید- برای رسیدن به اهداف، آرزوها و ماموریت‌هایم باید به چه کسی دسترسی داشته باشم؟‌ چه افکار و رویکرد‌های مثبتی را برای بالا بردن انگیزه‌ نیاز دارم؟

انفعالی نباشید و فعال باشید.

بزرگ باشید، غرامت دیگری ندارد!