منافع پرداخت موبایلی برای کسب و کارهای کوچک

اگر می‌خواهید سود کسب و کار کوچک شما بالاتر از متوسط صنعت باشد باید به روشی بیندیشید که کسب و کارتان را با پذیرش پرداخت موبایلی هم‌راستا کند.

 

وقتی صحبت از چگونگی پرداخت‌های مصرف‌کنندگان به ازای خدمات و کالاها می‌شود، بدون تردید پرداخت موبایلی، بهترین روش است. اگر می‌خواهید سودتان بالاتر از متوسط صنعت باشد باید به روشی بیندیشید که کسب و کارتان را با پذیرش پرداخت موبایلی هم‌راستا کند.

مصرف‌کنندگان بسیاری از این تغییر استقبال می‌کنند چون آسان و سریع است. کل کاری که مصرف‌کننده باید انجام دهد این است که جزئیات لازم را از قبل در تلفن موبایلش وارد کند و سپس پرداخت با تلفن را شروع کند. فروشگاه‌هایی که پرداخت‌های موبایلی را می پذیرند، تراکنش‌های‌شان سریع‌تر و بی زحمت‌تر انجام می‌شود.

اگر کسب و کارتان از پرداخت موبایلی بی‌بهره‌است، پس مشتری‌تان مجبور می‌شود از کارت اعتباری، کارت بدهکاری، پول نقد، یا چک استفاده‌کند.

کارت‌های اعتباری و بدهکاران می‌توانند هزینه‌های نجومی روی دست‌تان بگذارند و چک نیز تقریبا منسوخ شده‌است. پول نقد خوب است، ولی اگر پول خرد کافی نداشته باشید کارتان سخت می‌شود. پرداخت موبایلی، هم برای مصرف‌کننده و هم برای کسب و کار، روشی سریع و آسان است.

آیا پرداخت موبایلی، ایمن است؟

کنترل حریم خصوصی یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های خرده‌فروشان از پرداخت موبایلی، است. اگر یک مشتری از طریق تلفن هوشمند( هوش‌فون) ش پرداخت کند، خرده‌فروشان نگرانند که اطلاعات‌شان به آسانی برای سارقان قابل دزدی باشد. آنان بعضا می پرسند اگر هر آدمی بتواند با استفاده از یک هوش‌فون به سیستم وارد شود، آن وقت چه چیزی می تواند مانع از استفاده ی متقلبان از ترفندهای تقلب آمیز موبایلی شود؟

ولی نگران نباشید. در واقع، این فرایند بسیار امن است، چرا که پرداخت موبایلی تنها با استفاده از یک گذرواژه انجام می‌شود، و پلت فرم‌های پرداخت موبایلی بسیاری فنون خاصی را ابداع کرده‌اند که از یافتن و دزدیدن اطلاعات توسط اشخاص سوم جلوگیری کنند. حرف آخر این‌که این دلیلی نیست که نخواهید از پرداخت موبایلی استفاده کنید.

مطلب مرتبط : ۱۰۱ ایده کسب و کار کوچک که آینده‌تان را می‌سازد

چرا پرداخت موبایلی بهتر است؟

پلت‌فرم‌های پرداخت موبایلی راه حل امن‌تری را نسبت به حمل وجه‌نقد یا کارت اعتباری ارائه می‌دهند چرا که پرداخت‌های موبایلی تنها پس از وارد کردن گذرواژه‌های ایمن انجام می‌شوند. اطلاعات مشتری یا کسب و کار هرگز به بیرون درز نمی‌کند زیرا در سیستم ذخیره می‌شود و برای هیچ‌کسی در محدوده‌ی انجام تراکنش، قابل مشاهده نیست. هنگامی که یک پرداخت انجام می‌شود، پول به حساب کسب و کار واریز می‌شود.

آیا پرداخت‌های موبایلی هزینه‌ای تحمیل می‌کنند؟

پرداخت‌های موبایلی، هزینه‌هایی دارند ولی بیشتر خرده‌فروشان چیزی بیشتر از هزینه‌های فرایند کنونی تراکنش‌های کارت‌های اعتباری یا بدهکاران نمی‌پردازند. چون به مرور مشتریان برای بیشتر کارها به سمت استفاده از هوش‌فون‌ها می‌روند، بنابراین پرداخت این هزینه‌های کوچک با داشتن گزینه‌ی پرداخت موبایلی در فروشگاه‌تان توجیه منطقی دارد.

آیا برنامه‌ی پرداخت موبایلی، ارزش نصب کردن دارد؟

پاسخ خیلی کوتاه است: بله. بالاخره پرداخت موبایلی سریع‌تر از هر شکل دیگری از تراکنش است. استفاده از آن راحت و آسان است. چون مشتری از قبل تمام اطلاعات مربوط را وارده کرده‌است. کسب و کار نباید نگران هیچ تخلفی از جانب اطلاعات مشتریان‌اش باشد. اگر می‌خواهید شرکت‌تان را به عصر مدرن بیاورید‌، این بهترین راه است.

اگر می‌ترسید که گام بزرگی بردارید فقط به این فکر کنید که چقدر همه چیز را می‌توانید برای مشتریان‌تان راحت کنید. وقتی که گزینه‌های پرداخت به آسانی فشردن یک دکمه است مردم تمایل دارند پول بیشتری خرج کنند. وجه نقد مردم را از خرج کردن باز می‌دارد زیرا در واقع با چشم‌هایشان می‌بینند چقدر پول خرج می‌کنند.

با این حال، پرداخت موبایلی تقریبا شبیه روشی آزاد برای خرید چیزها به نظر می‌رسد، چون به هیچ پول نقدی نیاز نیست اگر می‌خواهید تاجر یا صاحب کسب و کار قرن ۲۱ ام باشید، پرداخت موبایلی همان روشی است که باید در پیش بگیرید.