تبلیغات هم علم است و هم هنر و برای اینکه شما با این علم هنرمندانه بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید تا ۱۶ عجیب ترین و خلاقانه ترین تبلیغات دنیا را بشناسید و ببینید.

با توجه به انبوه محصولاتی که برای خریدن، و دلایلی که برای حمایت از آنها وجود دارد، تبلیغ‌کننده‌ها می‌دانند برای این‌که یک تبلیغ واقعا تاثیرگذار باشد، باید تمام تلاش‌شان را بکنند. گاهی این چالش تبلیغ‌کنندگان را به جاهای خوبی می‌رساند، و گاهی تبلیغ در نهایت فقط توهین‌آمیز می‌شود. اما گاهی تبلیغ‌کنندگان بدون فکر شاهکار خلق می‌کنند! در ادامه خلاقانه ترین تبلیغات دنیا را می بینید.

۱. در این تبلیغ “گرگور زامزا به جنگل‌های گرمسیری می‌رود” تا برای مسافرخانه Kokopelli در پرو تبلیغ کند. (گرگور زامزا شخصیت داستان کوتاهی از فرانتس کافکا است که یک روز از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود به یک مخلوق نفرت‌انگیز حشره‌مانند تبدیل شده‌است.)

۲. به لطف تبلیغ یورواستار (شرکت انگلیسی قطار تندرو)، ما اکنون می‌دانیم چرا نگهبانان کاخ باکینگهام این‌قدر کج خلق هستند.

۳. سمت چپ: این سشوار پاناسونیک حتی کچل‌ها را وادار می‌کند آن را بخرند.

سمت راست: موسسه‌ی سانکارا‌ای (سازمان خیریه‌ای که برای ریشه‌کن کردن نابینایی قابل درمان فعالیت می‌کند، م.) در هند به شیوه‌ای زیرکانه آگاهی عمومی را درباره‌ی علت تشکیل این سازمان بالا می‌برد.

ترجمه تصویر: پیشی ملوس من کجا بودی؟

۴. این تبلیغ فرانسوی برای Pictionary به شما نشان می‌دهد بچه‌ها دنیا را چگونه می‌بینند.

۵. سمت چپ: شرکت امریکایی Energy Logics شفاف‌سازی کرده‌است که کارکنان‌شان بیش‌تر برای یک گاراژ مناسب هستند، نه ساحل دریا.

سمت راست: “فروت شاپ” (میوه فروشی) در هند حس ما را نسبت به خوردن گلابی واقعا بد کرده است.

۶. سمت چپ: مهم‌ترین نکته در فروش بادام زمینی Kayaking Jumbo در اندونزی این است که به اندازه‌ی کافی بزرگ هست تا در گلوی یک بچه فیل گیر کند.

سمت راست: مجموعه سینماهای زنجیره‌ای لوکزامبورگ دوست دارد شما این جوراب‌های واقعی را به یاد داشته‌باشید.

۷. سمت چپ: هر کس که این تبلیغ را برای Jack Links Beef Jerky طراحی کرده‌است مکررا آهنگ “گرسنه مثل گرگ” را گوش کرده‌است.

سمت راست: انجمن سرطان کانادا فقط می‌خواهد شما بدانید سرطان… می‌تواند شیرین باشد؟

ترجمه تصویر: سرطان معده. اکنون در هندوانه وجود دارد.

۸. تبلیغ این توقفگاه در یکی از بزرگ‌راه‌های استرالیا باعث می‌شود آرزو کنید کاش با هواپیما رفته بودید.

۹. ما مطمئن نیستم مدرسه‌ی زبان انگلیسی Wise Up در انگلستان بهترین روش را برای انگیزه داده به غیر انگلیسی‌زبان‌ها برای یادگیری زبان انتخاب کرده باشد، اما ما کی هستیم که قضاوت کنیم؟

۱۰. این تبلیغ برای شرکت حمل‌ونقل Weltifurrer Transports در سوئیس نهایتا معمای لبخند مونالیزا را حل می‌کند: او فقط یک واکنش نه چندان مثبت به مهماندار هواپیما نشان داده‌است.

۱۱. متاسفیم، شرکت لهستانی Otrivin، ما دوست نداریم مجبور شویم فلوت را تمیز کنیم.

۱۲. متاسفیم مک دونالد امریکا، اما هیچ کس این را “دوست ندارد”.

۱۳. شرکت بیمه‌ی خودروی ۱st For Women در افریقای جنوبی: ما زنان را بیمه می‌کنیم، ‌چون مردان کند ذهن هستند.

ترجمه تصویر: مرد + مردان بیش‌تر+ “از کجا می‌دونی خطر داره؟”=

۱۴. سیب زمینی سرخ‌کرده Findus Fraich’Frites در فرانسه به لذیذی سیب زمینی سرخ‌کرده‌ای است که مادر بزرگ‌تان برای شما درست می‌کند، بدون این‌که مجبور باشید او را ببینید. این یک توافق برد-برد است.

۱۵. آژانس مسافرتی Queer-Travel در آلمان با گستاخی روی دیگر امریکا را نشان داده‌است.

۱۶. پیام این تبلیغ که بهAides (انجمن ضد ایدز در فرانسه) تعلق دارد، واضح است: رابطه‌ی محافظت‌شده داشته‌باشید، در غیر این صورت شب جمعه را به نخ کردن مروارید سپری کنید.