۸ کارآفرین موفق جهان که کسب و کار آنلاین راه انداخته اند

کارآفرینان آنلاین زیادی وجود دارند که می‌توانند الهام بخش و انگیزه‌دهنده باشند. می‌توانیم با پیگیری چندین کارآفرین موفق جهان چیزهایی یاد بگیریم. این کار، الهام‌گیری و یادگیری از تجربیات واقعی کسب و کار کارآفرینان برخط را افزایش می‌دهد و می‌تواند به آغاز حرکت ما در عرصه‌ی کارآفرینی کمک کند.

در زیر، فهرستی از ۸ کارآفرین موفق جهان را ارائه خواهم کرد که شخصاً هوادار آنان هستم و با آنها کار کرده‌ام. اینها، افرادی هستند که تمام کارآفرینان می‌توانند از آنها چیزهایی فرا گیرند، خصوصاً افرادی که تمایل به ایجاد یا رشد کسب و کار برخط خود دارند.

کارآفرین موفق جهان # ۱. جف تیلور

جف تیلور، مدیرعامل شرکت دیوایس (DEVISE)، تجربیات زیادی در ایجاد کسب و کارهای سودآور برخط دارد. آنچه وی به عنوان یک شرکت طراحی و بازاریابی وب شروع کرد، به‌تدریج به بنگاهی تبدیل شد که وب گاه‌ها را ایجاد می‌کند، بازاریابی می‌کند، تبدیل به پول می‌کند و می‌فروشد. تیلور و شریک‌اش، ایوان لیزابث، این توانایی را دارند که کسب و کارهای برخط را با نرخ قابل توجهی رشد دهند.

من، دانش دست اولی از موفقیت وی دارم، چرا که شرکت من، فروش وب‌گاه سون فیگر را بر عهده داشته است که تیم تیلور طراحی کرده بود.

تیلور بر اهمیت اتخاذ اقدام فوری تاکید دارد. وی معتقد است ”من، صدها ایده داشته‌ام، اما تا زمانی که عملی ورای این ایده‌ها قرار‌نگیرد، چیزی از ایده‌ها حاصل نخواهد شد. دلیلی ندارد که منتظر زمان مناسبی برای شروع پروژه باشید. کار کردن روی پروژه را همین امروز شروع کنید”.

کارآفرین موفق جهان # ۲. تیم سیدلر

تیم سیدلر، یک مرد عیالوار و پدر دو فرزند است که از کارآفرینی برخط برای تحول در زندگی خود استفاده کرد. وی در گذشته، در وضعیتی قرار داشت که افراد زیادی با آن روبه‌رو می‌شوند، قبض‌های برق و گاز پرداخت نشده. وی کاری انجام داد که بسیاری از افراد، اشتیاق کافی برای انجام آن را ندارند؛ وی کار خود را رها کرد و ۱۰۰% زمان و تلاش خود را روی ایجاد سود برخط متمرکز کرد و اخیراً مجموعه‌های وب‌گاه‌ها را به قیمت‌های میلیون دلاری می‌فروشد.

وی در وب‌گاه خود با عنوان گت نیچه کوئیک (Get Niche Quick)، درباره ی فراز و فرودهای سفر کارآفرینی خود مطالبی نوشته است. رویکرد شفاف وی، بسیار مفید است، چرا که کارآفرینان مشاهده خواهند کرد روزهای خوب و بد در هر کسب و کاری وجود دارد.

سیدلر پروژه‌های جاری و آتی خود را به اشتراک می‌گذارد و راجع به درآمدهای خود به شکل باز صحبت می‌کند و بهترین درآمد ماهانه و روزانه‌ی خود را گزارش می‌کند. در این وب‌گاه، هیچ نشانی از بی‌انگیزگی و بی‌‌میلی وجود ندارد و توصیه می‌کنم، سفر کسب و کار برخط وی را دنبال کنید.

کارآفرین موفق جهان # ۳. دام ولز

بازاریابی برخط و پیوسته یک اشتباه بزرگ است، اما حقیقت این است که بسیاری از کارآفرینان، به این دلیل کار را رها می‌کنند که وقتی نتایج فوری مشاهده نمی‌کنند، از اشتیاق آنها کاسته می‌شود. این کار زمان بر است و یک راهبرد متفکرانه برای کسب سود از طریق بازاریابی پیوسته نیاز است. دام ولز، یک بازاریاب برخط بسیار موفق است که رهنمودهایی را کارآفرینانی ارائه می‌کند که می‌خواهند بدانند که چگونه درآمد برخط کسب کنند.

وب‌گاه وی، با عنوان هیومن پروف دیزاینز (Human Proof Designs)، آموزش در قالب وب‌گاه را به افرادی ارائه می‌کند که می‌خواهند فرا بگیرند چگونه یک وب‌گاه کاملاً تخصصی روش مناسبی برای این کار ارائه می‌کند، تمام چیزها در ارتباط با تحقیقات مربوط به جست‌وجوی کلید واژه‌های تخصصی، تا تبدیل کردن آنها به پول در این وب‌گاه‌ها پوشش داده شده است. ولی صرفاً حرف نمی‌زند. بلکه همراهی می‌کند و به شکل مستمر، وب‌گاه‌های تخصصی ایجاد می‌کند تا به داشته‌های خود بیفزاید و این تجربیات را به مورد کاوی‌ها برای خوانندگان تبدیل کند.

کارآفرین موفق جهان # ۴. استیو رندل

استیو رندل، مرد گرداننده‌ی تکسفلای (Texfly)، یک منبع برخط برای کارآفرینانی است که در ایجاد وب‌گاه‌های سودآور کاملاً تخصصی و رتبه‌بندی بالای آنها در جست‌وجوهای برخط با استفاده از شبکه‌های خصوصی برخط تخصص دارد. وب‌گاه رندل، به این دلیل متمایز است که وی از صحبت راجع به آنچه واقعاً نتیجه بخش است، هراسی ندارد.

مدیران عامل حرفه‌ای متعددی، به جای گفتن این امر که محتوای با کیفیت باید مبنای تمرکز باشد، بر شبکه‌های برخط خصوصی تمرکز دارند. شبکه‌های برخط خصوصی، وب‌گاه‌ها و بسیاری از مدیران عامل برجسته را بر مبنای روش مشابهی رتبه‌بندی می‌کنند؛ البته این روش را به شکل عمومی مطرح می‌کنند. طرح وب‌گاه‌ها و شبکه‌ی برخط خصوصی مورد استفاده‌ی رندل که در تکسفلای در دسترس هستند، بسیار ارزش‌مند هستند و افراد حاضر در فضای برخط، می‌توانند از این اطلاعات بهره‌مند شوند.

کارآفرین موفق جهان # ۵. استوارت واکر

وی یکی از کارآفرینان برخط است که در بازاریابی وب‌گاه‌های تخصصی برخط، تخصص دارد. وی بینش و دانش خود را در وب‌گاه خود با عنوان نیچه هکس (Niche Hacks) به اشتراک می‌گذارد. وی کارآفرینی با سن کمتر از ۳۰ سال است که دور دنیا سفر می‌کند و از دارایی‌های برخط بسیار گسترده‌ای منتفع می‌شود. وی در حال زندگی بخشیدن به رویایی است که بسیاری از افراد آرزو دارند در کسب و‌کار برخط به آن دست یابند.

به این دلیل که بسیاری از افراد قبل از آزاد‌سازی کامل قابلیت‌های خود، کار را رها می‌کنند، واکر تصمیم گرفت تا وب‌گاهی را ایجاد کند که بر تحقیقات وب‌گاه‌های تخصصی و مسیرهایی متمرکز باشد که خود وی شخصاً برای ایجاد سود دائمی قابل توجه، بدون داشتن موقعیت مکانی خاص استفاده می‌کند. بهترین اطلاعات وی، رایگان است و همان چیزی است که تمام کارآفرینان برخط، ارزشمند می‌دانند؛ و مطالب وب‌گاه وی در ارتباط با ترافیک در حال افزایش فضای برخط و ارتقای محتوا، چیزی است که تمام مالکان کسب و کارها به آن نیاز دارند.

کارآفرین موفق جهان # ۶. تانگ تران

برای موفقیت برخط، باید شناخت مناسبی از رتبه‌بندی ارگانیک در نتایج جست‌وجوهای برخط داشته باشد. این امر برای کارآفرینانی که می‌خواهند کسب و کارهای برخط خود را شروع کنند و هم‌چنین برای افرادی که می‌خواهند رتبه‌ی وب‌گاه‌های کسب و کارهای نوپای خود را بهبود دهند، مناسب خواهد بود. تانگ تران، کارآفرین برخطی است که موفقیت و راهبرد خود را در وب‌گاه کلود لیوینگ (Cloud Living)، تحریر می‌کند.

تران، چگونگی آغاز کسب و کار برخط و چگونگی هدایت ترافیک با استفاده از راهبردهای متعدد را بحث می‌کند. شنیده‌ام که افراد زیادی در این‌باره صحبت می‌کنند که تمایل دارند تا زندگی خود را از طریق کسب و کار برخط بگذرانند، ولی مطمئن نیستند کار را باید از کجا شروع کنند. کارآفرینانی مانند تران هستند که الهام و پشت‌گرمی مناسبی ارائه می‌دهند که به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا مالکان کسب و‌کارهای برخط موفقی شوند.

کارآفرین موفق جهان # ۷. علیستیر گیل

با در نظر داشتن هویت برخط به عنوان بخش حیاتی از بازاریابی و راهبرد ارتقای کسب و‌ کار، یادگیری درباره‌ی سیستم‌های مدیریت محتوا، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو و تحلیل‌ها و معیارهای وب‌گاه‌ها، هرگز بسنده نخواهد بود. من هوادار علیستیر گیل او را دنبال می‌کنم تا با روند‌های مدیران عامل مرتبط بمانم و نیز به این دلیل که از یادداشت‌های تحلیلی عمیق وی در وب‌گاه شخصی وی لذت می‌برم.

یادداشت‌های وب‌گاه شخصی وی، بسته‌های اطلاعات مفیدی هستند، و وی علاقه دارد بخش‌های محتوایی را در کنار هم قرار دهد که نشان دهنده‌ی چند ماه داده و تحقیق می‌باشد. من واقعاً از مطالعه‌ی مورد کاوی‌ها و رهنمودهای وی در کنار داده‌ها لذت می‌برم؛ این‌ها، نوع یادداشت‌های وب‌گاه هستند که می‌توانید بخوانید و یافته‌ها را برداشت کنید و در کسب و‌کار خود به کار گیرید.

کارآفرین موفق جهان # ۸. ملانی دانکن

ملانی دانکن، یک الهام بخش واقعی برای کارآفرینان سراسر دنیا است. وی مشکلاتی را که بسیاری از افراد دارند به چنین بیان می‌کند: ”اگر یاد نگیرید به جای این‌که در کسب و کار خود فعال باشید، چگونه با اثربخشی روی کسب و کار خود فعالیت کنید، هرگز قادر نخواهید شد تا به شکل راهبردی رشد کنید و کیفیت زندگی را که شایسته‌ی آن هستید قربانی می‌کنید”.

این امر قویاً به افرادی مربوط می‌شود که ۸۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.

دانکن را هواداری و دنبال کنید و کسب و کار برخط خود را رشد خواهید دهید. با خبرنامه‌ی هفتگی و یادداشت‌های مرتب وب‌گاه وی، محتوای مناسبی برای دریافت و کاربست در جهت حرکت رو به جلو خواهید داشت.