جمله الهام بخش از بزرگان کسب و کار جهان

برای موفقیت و پیشرفت در شروع یک کسب و کار، پیش از آنکه به سرمایه، دانش، تجربه و ابزار و لوازم راه اندازی آن کسب و کار نیاز باشد به یک انگیزه و نیروی الهام بخشی قوی نیاز است تا در پس سختی ها و ناکامی هایی که در راه کارافرینی برایمان پیش می آید هم چنان استوار و ثابت قدم باشیم. این انگیزه می تواند یک جمله از عزیزان مان باشد یا یک جمله الهام بخش از بزرگان کسب و کار جهان.

در اینجا ۱۰ جمله الهام بخش از بزرگان کسب و کار جهان آورده شده است تا در دل چالش‌ها از آن الهام بگیرید و به شما کمک کند به سوی بهتر شدن پیش بروید.

۱. ریچارد برانسون: خودتان را به چالش بکشید.

ریچارد برانسون معتقد است که بزرگترین محرک او به چالش کشیدن همیشگی خودش بوده است. او زندگی را همچون یک دانشگاه همیشگی می‌بیند، جایی که هر روز می‌تواند مطالب جدیدی بیاموزد. شما هم می‌توانید!

۲. هنری فورد، به خودتان ایمان داشته باشید.

هنری فورد جمله مشهوری دارد که می‌گوید: “چه فکر کنید می‌توانید و چه فکر کنید نمی‌توانید، در هر دو صورت حق با شماست.” ایمان داشته باشید که می‌توانید موفق شوید و از میان موانع مختلف راهی خواهید یافت. اگر ایمان نداشته باشید تنها به دنبال بهانه خواهید بود.

۳. دیوید کرپ، چشم‌انداز داشته باشید.

دیوید کرپ، موسس و CEO شرکت تامبلر، معتقد است کارآفرین کسی است که چشم‌اندازی برای چیزی داشته باشد و خواهان ایجاد آن باشد. چشم‌اندازتان را همیشه جلوی چشمتان داشته باشید.

۴. ریچارد هاروک، برای افزایش سرمایه برنامه‌ریزی کنید.

ریچارد هاروک، یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، پندی برای کارآفرینان تازه‌کار دارد: “تقریبا همیشه افزایش سرمایه از آن چیزی که فکرش را می‌کردید سخت‌تر است و همیشه زمان بیشتری می‌‌گیرد. پس برایش برنامه‌ریزی کنید.”

۵. رایان آلیس، اهدافتان را بشناسید.

رایان آلیس، از موسسان آیکنتاکت، اشاره کرده است که در ذهن داشتن همیشگی نقطه پایان به شما این اطمینان را می‌دهد که در حال حرکت به سمتش هستید. اهدافتان را تنظیم کنید و هر روز آنها را به خودتان یادآوری کنید.

۶. تونی هسیه، صنعتتان را بفهمید.

تونی هسیه، موسس زاپو، زمانی گفته بود: “وارد بازی‌ئی که درکش نمی‌کنید نشوید حتی اگر می‌بینید که آدم‌های زیادی از آن طریق پول به‌دست‌می‌آورند.” فهم حقیقی و کامل صنعتتان کلید رسیدن به موفقیت است.

۷. لری پیج، بیش از آن چه از شما انتظار می‌رود انجام دهید.

لری پیج، موسس گوگل، از کارآفرینان می‌خواهد که بیش از آن چه مشتریان انتظار و توقع دارند به آنها سرویس بدهند. این راهی فوق‌العاده برای جلب توجه آنها به صنعت تان و ساختن مشتریانی وفادار است.

۸. جف بزوس، ریسک کنید.

جف بزوس می‌گوید دانستن این نکته که او نباید حسرت شکست‌ها را بخورد بلکه باید حسرت تلاش‌های ناکرده‌اش را بخورد به او کمک بزرگی کرده است. ما هیچ‌گاه پی به نتیجه تلاش‌هایمان نخواهیم برد، مگر این که واقعا وارد عمل شویم.

۹. رید هافمن، افراد به دردبخور پیدا کنید.

رید هافمن، از موسسان لینکدین، گفته است که سریع‌ترین راه برای تغییر خودتان این است که با افرادی که می‌خواهید شبیه به آنها شوید بیشتر معاشرت داشته باشید. شما شبیه به افرادی خواهید شد که با آنها معاشرت دارید.

۱۰. آریانا هافینگتون، با ترس‌هایتان مواجه شوید.

آریانا هافینگتون زمانی گفته بود دریافته است که نترس‌بودن شبیه به یک عضله است، هر چه بیشتر آن را تمرین دهید ورزیده‌تر و قوی‌تر می‌شود. غلبه کردن بر ترس‌ها کار آسانی نیست اما باید این کار را بکنید.