قدرت بخشیدن به دیگران زمانی اتفاق می‌افتد که به یک رهبر یا دوست خوب تبدیل می‌شوید. پس از آن که خودتان به قدرت رسیدید، کلید موفقیت این است که شجاعت و ادراک خود را برای هدایت و تغییر زندگی دیگران به‌کار بگیرید. ساختن یک جامعه، یک قبیله، طرح ریزی برای تسخیر جهان، و هر خواسته‌ی بزرگی که دارید، همه با این توانایی شما آغاز می‌شوند: باید دیگران را وادار کنید کارهای خوبی را انجام دهند که همیشه آرزویش را داشتند.

به‌نظر دیوانه‌کننده می‌آید،‌این‌طور نیست؟ رهبران قدرتمند خانم مانند میشل اوباما و آنگ سان سو چی این توانایی را دارند که با کلام و عمل‌شان، تمام جامعه و کشور را برانگیزند. در ادامه ۱۵ راه برای قدرت بخشیدن به دیگران را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. لبخند بزنید.

کائنات از تعاملات کوچک تشکیل شده‌است. این تعاملات انرژی را تحریک می‌کنند و در اجتماع رشد می‌کنند. خواه این جامعه، نیویورک باشد یا ریکیاویک، دوستان و غریبه‌ها همه تحت تأثیر یک لبخند ساده قرار خواهند گرفت.

۲. مثبت باشید.

درباره‌ی کلماتی که استفاده می‌کنید و کارهایی که انجام می‌دهید هوشیار باشید تا بتوانید یک نیروی مثبت باشید نه آتش بیار معرکه. انرژی شما در هر بحث بینش جدیدی ایجاد می‌کند و دیگران را دعوت می‌کند تا از نقطه نظر شما به دنیا بنگرند.

۳. از دیگران به درستی تعریف کنید.

حقیقتا به این امر معتقدم که هر چه می‌خواهید بگویی،‌در هر زمانی که می‌خواهید – به ویژه اگر این صحبت شما باعث می‌شود به دیگران احساس خوبی دست بدهد. خواه ذکر کردن سخاوت یک فرد باشد یا توجه به کفش‌های جدید او. تعریف از دیگران ارتباط برقرا می‌کند و باعث می‌شود دیگران با شما راحت‌تر و صمیمی‌تر شوند.

۴. دیگران را به چالش بکشید.

دوستانم غالبا من را با استعدادهای‌شان تحت تأثیر قرار می‌دهند. بااین‌حال، بسیاری از ما گرفتار خودناتوان‌پنداری شدید و ناتوانی در تجزیه و تحلیل هستیم. من تلاش می‌کنم با استفاده از روش‌های بارش فکری به دوستانم کمک کنم تا از مهارت‌هایشان استفاده کنند و به مرحله‌ی بعد بروند، خواه این مرحله پول‌سازی باشد یا جذب فالوور. این کار بسیار خوب است، و به نظر من، ما می‌توانیم هر روز با روش‌های بهتری یکدیگر را به چالش بکشیم.

۵. خلاقیت را تشویق کنید.

انجام دادن فعالیت‌های مختلف به همراه دوستان، از کلاس‌های آشپزی گرفته تا عکاسی، می‌تواند راه بسیار خوبی برای تقویت خلاقیت و بهبود مهارت‌ها باشد.

۶. کارها را با هم انجام دهید.

چیزهای کوچک مهم هستند، مانند تهیه و صرف صبحانه یا نهار با همکاران، یا تماس گرفتن با دوستی که یک روز بد را سپری کرده‌است. گروه‌های کوچک، اشتراک گذاری را تشویق می‌کنند و به افراد کم‌روتر جرأت صحبت کردن می‌دهند.

۷. ایده‌های‌تان را به اشتراک بگذارید.

کارآفرینان و هنرمندان علاقه‌مند می‌توانند در این مورد صادق باشند، زیرا اشتراک‌گذار یایده‌ها برای کارشان ضروری است، ولی ایده پردازی و خلق ایده می‌تواند به موفقیت شما بینجامد زیرا به پیوندهای عالی و ماجراجویی‌های جالبی منتج می‌شود. ممکن است اشتراک‌گذاری ایده‌ها ۳ دقیقه زمان بخواهد یا به یک مکالمه‌ی یک یا چند ساعته درحین صرف یک نوشیدنی تبدیل شود … پس ایده‌های‌تان را به اشتراک بگذارید.

۸. آموزش دهید

تحصیلات هم ضروری است و هم تأثیرگذار است،‌ ولی به مدرسان مجوزدار محدود نمی‌شود. غالبا بهترین و تأثیرگذارترین معلمان افراد، دوستان و خانواده هستند. ممکن است یک ماجرای کوتاه درباره‌ی نحوه‌ی غلبه کردن بر یک مانع باشد، یا مشاوره‌ی ازدواج. به دیگران آموزش دهید تا اثرگذارتر باشند.

۹. شرکت کردن در مراسمات و رویدادها

در رویدادهای محلی و منطقه‌ای، سخنرانی‌های الهام‌بخش، و حتی مهمانی‌ها شرکت کنید. به دنبال این‌گونه مراسمات باشید و در این مورد مرجعی برای دیگران باشید. اگر جایی هستید که می‌خواهید بروید، شاید دیگران هم تمایل داشته‌باشند  در آن شرکت کنند – ولی به کمی فشار از طرف یک فرد دیگر نیاز داشته‌باشند، پس از ایجاد انگیزه در دیگران برای شرکت در مراسمات نترسید.

۱۰. سفر کنید.

رزرو کردن یک سفر تنها چند دقیقه وقت می‌گیرد! کشف و بررسی مکان‌های جدید و عجیب شما را به محیطی متفاوت می‌برد. این کار شما را به فردی با ذهن باز، مبتکر و رهبری مشوق تبدیل می‌کند زیرا زندگی کردن خارج از منطقه‌ی امن‌تان مستلزم این است که اطلاعات و اشتیاق کافی داشته باشید.

۱۱. ساکن نباشید.

کار کردن با دیگران به سمت یک هدف یا مقصود مشترک یک راه مطمئن برای قدرت بخشیدن به کل گروه است. یک روز خاص را مشخص کنید تا به هر بهانه‌ای با همکاران‌تان دور هم جمع شوید. شما باید با دیگران تعامل داشته باشید تا بتوانید برای بهتر شدن الهام‌بخش یکدیگر باشید.

۱۲. خارج از منطقه‌ی امن‌تان زندگی کنید.

این امر مسری است.  با ایجاد یک سایت ویدیویی شروع کنید یا سر صحبت را با غریبه ها باز کنید و با آن‌ها مکالمه کنید.

۱۳. ارتباط برقرار کنید.

با گسترش شبکه‌تان، بر اطرافیان‌تان تأثیرگذارتر خواهید شد – باورها و ارزش‌های افراد به اندازه‌ی خندیدن مسری هستند. پس دوستان جدیدی پیدا کنید.

۱۴. بگذارید نیکی همواره جاری و ساری باشد.

همیشه درب را به روی دیگران باز بگذارید. کیف پولی را که یافته‌اید به صاحبش برگردانید. یا در یافتن یک شغل خوب به دوست‌تان کمک کنید. بگذارید خوبی همیشه در جریان باشد.

۱۵. به کارما اعتماد کنید.

چه باور کنید یا نه، انرژی مثبت یک منبع تجدیدپذیر بی‌نهایت است. با استفاده کردن از آن نابود نمی‌شود و از بین نمی‌رود. پس کارهای خوب انجام دهید، سخاوت‌مندانه ببخشید، و با احترام با دیگران برخورد کنید. آن مثبت‌اندیشی به خودتان بازخواهد گشت.

همواره انرژی مثبت را در اطراف‌تان و کسانی که مسئول آن‌ها هستید برقرار کنید. همیشه انرژی مثبت داشته‌باشید و به‌خوبی از  آن استفاده کنید. این کار به تعهد و انضباط واقعی نیاز دارد تا بتوانید یک رهبر عالی باشید. با همه‌ی این ها، شناخت خود، اجتماعی که در آن هستید و شیوه‌ای که دنیا کار می‌کند، همه ابزارهای مهمی برای موفقیت و شادی شما هستند.