شما در کدام مرحله عشق متوقف شده‌اید ؟ عشق یکی از چیزهایی است که خیلی‌ها در دنیا به دنبال آن هستند، به حدی که این آدم‌ها وقتی دلباخته‌ی کسی می‌شوند، رفتارهایی کاملا دیوانه‌وار یا ناآشنا نشان می‌دهند. آدم‌ها با هر سنی می‌خواهند عشق را پیدا کنند، با این حال تعداد روابط و ازدواج‌هایی که به مرور زمان به جدایی می‌انجامد، تعجب‌آور است.

در ادامه ۵ مرحله‌ی عشق را ببینید و بدانید چرا بیشتر آدم‌ها در نهایت بعد از مرحله‌ی ۳ تصمیم می‌گیرند آن را رها کنند:

اولین مرحله عشق :عاشق شدن

اگر قبلا هرگز عاشق نشده‌اید، یک بار آن را امتحان کنید. این یکی از دیوانه‌وارترین تجربه‌هایی است که هرگز فراموش نخواهیدکرد. دلایل زیادی وجود دارد که عاشق شدن فوق‌العاده است، اما بیش‌تر به این خاطر است که با عاشق شدن سیلی از مواد شیمیایی به مغز می‌رسد که طراحی شده‌اند تا ما احساس شگفت‌انگیزی داشته‌باشیم.

دوپامین، اوکسی‌توسین، سرتونین، تستوسترون، و استروژن همه دست به‌دست می‌دهند تا به ما شور و نشاط دهند. وقتی عاشق هستید، هیچ‌کس شما را منع نمی‌کند، چون ۱۰۰ درصد از احساسی که دارید مطمئن هستید.

دومین مرحله عشق :با هم بودن به عنوان یک زوج

در طول مرحله‌ی ۲، عشق بین دو طرف عمیق‌تر و کمی پخته‌تر می‌شود. این مرحله زمانی است که بیش‌تر آدم‌ها می‌خواهند بچه داشته‌باشند و با هم بچه‌ها را پرورش دهند، چون پیوندشان قوی‌تر می‌شود.

دو طرف تصمیم‌گیری‌هایشان را بر اساس زندگی ۲ نفره می‌گیرند، نه یک نفره. بیشتر آدم‌ها احساس می‌کنند این عشقی است که تمام عمر ماندگار خواهدبود، و این‌ها اغلب همان آدم‌هایی هستند که در مرحله‌ی ۳ جا می‌زنند.

سومین مرحله عشق : بیرون آمدن از توهم

مرحله‌ی ۳ اغلب آدم‌ها را با چالش مواجه می‌کند، چون این مرحله زمانی است که یک یا دو طرف به درستی مسیر رابطه‌شان شک می‌کنند.

مرحله‌ی ۳ زمانی است که همه‌چیز اشتباه به نظر می‌رسد. به خاطر مسائل کوچک آزرده و عصبانی می‌شوید، عشق و نزدیکی او را کم‌تر احساس می‌کنید، می‌خواهید از این اوضاع خارج شوید. می‌خواهید آن حرارت یا تعامل عاطفی را دوباره زنده کنید، اما مطمئن نیستید چگونه باید این کار را بکنید.

پشت سر گذاشتن مرحله‌ی ۳ می‌تواند خیلی دشوار باشد، اما اگر دو طرف بتوانند از پس آن بربیایند، پس از آن، قوی‌تر و عاشق‌تر از همیشه خواهندبود.

چهارمین مرحله عشق : ساختن یک عشق واقعی و ماندگار

اگر بتوانید مرحله‌ی ۳ را پشت سر بگذارید، سپس مرحله‌ی ۴ پاداش‌تان است. مرحله‌ی ۴ زمانی رخ می‌دهد که به هسته‌ی تمام مشکلات و کشمکش‌ها رسیده‌اید و اکنون برای برطرف کردن‌شان تلاش می‌کنید. و بخشی از فرآیند برطرف کردن مسائل‌تان مستلزم این است که درک کنید هر دو طرف به یک اندازه زخم خورده‌اند، و این زخم‌ها نقش زیادی در رابطه‌تان ایفا می‌کنند.

در واقع، پژوهشی مستمر در مرکز مطالعه‌ی تجربیات ناخوشایند دوران کودکی انجام می‌دهد، نشان داده‌است آسیب‌های کودکی می‌تواند در سلامت جسمانی و عاطفی، و سلامت روابط تاثیرات عمیقی داشته‌باشد.

ساختن عشق ماندگار یعنی بخواهید رشد کنید و به هم کمک کنید زخم‌هایتان را درمان کنید. وقتی هر دوی شما درمان را آغاز کنید، متوجه می‌شوید تعامل عاطفی و احساس عشق حقیقی دوباره شکوفا می‌شود.

پنجمین مرحله عشق :استفاده از عشق‌تان برای فتح دنیا

دنیا اغلب جایی بسیار بد دیده می‌شود، و تا حد زیادی هم همین‌طور است. فکر کردن درباره‌ی کشمکش‌ها و آشوب‌های بی‌پایان که تمام مناطق این سیاره را دچار فلاکت کرده‌‌است، می‌تواند دلسردکننده باشد؛ این باعث می‌شود احساس کنیم انگار واقعا به تنهایی نمی‌توانیم هیچ کاری برای کمک به این دنیا بکنیم.

ساختن عشق ماندگار بین تنها ۲ نفر بی‌نهایت دشوار است، پس چگونه می‌توانیم بین ۷ میلیارد آدم عشق ایجاد کنیم؟ اما شاید یافتن عشق حقیقی و سپس ساختن عشق ماندگار نخستین قدم در این فرآیند باشد. اگر بتوانیم این کار را بکنیم، شاید بتوانیم فراتر از خودمان را نگاه کنیم، و راه‌هایی پیدا کنیم تا به آدم‌های دنیا کمک کنیم به هم عشق بورزند.