در این نوشتار از ۷ عادت روزانه که باعث موفقیت در کار می شود برای‌تان می‌گوییم.

همان‌طور که کار برای شما مهم است،‌ چگونگی انجام کار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با انجام برخی کارهای ساده روزمره در محیط کار، می‌توان بازده شغلی را تا حد زیادی افزایش داد.

جایگاه شما نقش مهمی در موفقیت شغلی‌تان ایفا می‌کند و کارهای روزمره و عادات شما در محیط کاری می‌تواند روی شادی و بازده شغلی شما تاثیرگذار باشد. این رفتارها شامل کارهایی است که قبل و بعد از کار انجام می‌دهید.

در اینجا هفت عادت روزانه که باعث موفقیت در کار می شود را به نقل از بخش مالی یاهو معرفی می‌کنیم.

۱. روی نکات قوت خود تمرکز کنید، نه نقاط ضعفگاهی اوقات،‌ در تلاش برای بهتر شدن، زمان و انرژی زیادی را صرف کسب مهارت در بخش‌هایی از کار می‌کنیم که با استعداد طبیعی ما همخوانی ندارد. در حالی که شارلوت کریولی بنیانگذر شرکت ارتباطی کلیک، معتقد است این کار اشتباهی است. وی می گوید: «ما اعتقادی به هدر دادن وقت مردم برای بهبود نقاط ضعفشان نداریم. فرد دیگری وجود خواهد داشت که در جاهایی که این افراد ضعف دارند، خبره باشد.»

مطلب مرتبط: این ۵ عادت ضد موفقیت خود را از بین ببرید

۲. به بهترین شیوه خودتان کار کنید. همه افراد در شرایط یکسان به یک اندازه خوب کار نمی‌کنند. اگر شرکت شما در یک‌طبقه با محیط باز باشد، ممکن است شما انتخابی برای کار پشت درهای بسته نداشته باشید. عادات شغلی‌ای وجود دارد که شما با بازی کردن با نقاط قوت‌تان و بهبود تمرکز می‌توانید آنها را گسترش دهید. بررسی اخیر از یک شرکت مبلما‌ن‌سازی اداری نشان می‌دهد که ۳۲ درصد از شاغلان ۱۸ تا ۳۴ ساله ترجیح می‌دهند که به طور انفرادی در سالن کار کنند تا طبق محیط کارهای سنتی.

اگر شرکت محیط ایده‌آل شما را فراهم نمی‌کند، به تغییرات کوچکی که می‌تواند آن را به محیط کاری روزانه ایده‌آل شما تبدیل کند فکر کنید. توجه داشته باشید که همه همین کار را می‌کنند؛ پس در فضایی که در آن هستید، احساس محدودیت نکنید.

مطلب مرتبط:‌ ۱۰ عادت روزانه آدم های با اعتماد به نفس بالا

۳. طرز برخورد خود را کنترل کنیدحسی که شما را به کار وا می‌دارد نه تنها روی اخلاق و عملکرد کاری شما تاثیر گذار است، بلکه روی کسانی که اطراف شما نیز هستند موثر است. بنابراین،‌ یک عادت خوب دیگر که باید روزانه آن را تمرین کنید، کنترل کردن طرز برخورد روانی شماست. یک مثل قدیمی می‌گوید:‌ «‌شهر شادی‌ها در کشور ذهن جای دارد».

یک استراتژی دیگر برای تنظیم طرز برخورد،‌ فکر نکردن به روابط خارج از کار و چالش‌های شخصی است. اگر جسم شما در کار باشد و ذهن‌تان روی مسائل دیگر زندگی، شما در واقع روی کار متمرکز نخواهید شد.

۴. غذاهای بهتری بخورید. چگونگی تغذیه قبل،‌ بعد و حتی هنگام کار پیامدهای قابل توجهی روی توانایی‌های شما برای بهتر کارکردن دارد. شما نیاز به یک وعده غذایی یا میان وعده دارید تا مطمئن باشید که مدت زمان زیادی بدون غذا نخواهید ماند.

یک برنامه غذایی توصیه شده بدین صورت است: خوردن یک وعده غذایی تا یک ساعت بعد از بیداری و ادامه تغذیه با میان وعده‌ها هر سه- چهار ساعت بعد از اولین وعده غذایی. در اولین وعده روز از غذاهای کم‌کالری و غنی از پروتئین (مثل تخم مرغ) استفاده کرده و از مصرف کافئین در آخرین ساعات کاری اجتناب کنید تا خوابی راحت بعد از ترک دفتر کار داشته باشید.

مطلب مرتبط: ۸ شکل موفقیت در زندگی و کار

۵. کارهای خوب انجام دهید. در کنار توجه داشتن به روح و جسم خود در کار، در نظر داشته باشید که عادت انجام یک کار خوب برای همکاران می‌تواند حس بهتری به شما بدهد.

۶. ساکن نباشید. عادات بعد از کار شما روی شکل‌گیری روحیه روز بعد شما در کار کمک می‌کند. پس آنها را جدی بگیرید. وقتی روز بدی در کار داشتید، باید در طول روز با مرور اتفاقات خودتان را پیدا کنید.

شما باید به صورت فیزیکی رویداد را در بدنتان تکرار کنید و هورمون‌های استرس را در بدنتان بالا نگه دارید. اگر خودتان را ساکن یافتید، ۱۰ دقیقه به خود فرصت بدهید تا واقعه را در ذهن‌تان بازسازی کنید و بفهمید که از این تجربه چه درسی می توان گرفت.

۷. به مرور کارهایتان بپردازید.یک عادت که کمک می‌کند گرایش به ساکن بودن را فراموش کنید، این است که یک رسم عصرانه برای مرور کارها ایجاد کنید. قبل از اینکه اقدام به خروج از محیط کاری کنید،‌ یک توصیه مهم این است که به مرور سه موضوع در طول روز که منجر به خوشحالی شما شده بپردازید. این رسم کوچک باعث می شود که هر روز به نکات مثبت توجه کنید و مغز شما تفکر مثبت و رو به رشدی داشته باشد.

امیدواریم با این ۷ عادت روزانه که باعث موفقیت در کار می شود به یک کارمند موفق و نمونه تبدیل شوید.