در این نوشتار به ۱۲ رفتار متفاوت افراد موفق پرداخته می‌شود.

افراد موفق همیشه سعی می‌کنند به شکل‌های مختلف به اهداف خودشان دست پیدا کنند. این افراد خصوصیت‌هایی دارند که باعث می‌شوند از سایرین متمایز باشند. در ادامه شما را با ویژگی‌هایی آشنا می‌کنیم که یک فرد موفق را از سایرین متمایز می‌کند. اگر می‌خواهید به عنوان یک انسان موفق همه جا شناخته شوید به این رفتار متفاوت افراد موفق با دیگران توجه کنید.

به‌تازگی گروهی از محققان دانشگاه Strayer آمریکا تحقیقاتی انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که افراد موفق سعی می‌کنند که به‌هدف‌های شخصی خودشان دست پیدا کنند. این افراد با رسیدن به هدف‌های شخصی خودشان می‌توانند روی افراد دیگر هم تاثیرگذار باشند. این موفقیت در زمینه‌های مختلف مانند سلامت فیزیکی و روحی، خانواده و حتی شغل بوده است. البته شاید آن‌ها در کار خودشان خوب نباشند، اما از انجام دادن آن بسیار راضی هستند.

در ادامه ۱۲ رفتار متفاوت افراد موفق مطرح می‌شود که افراد موفق را از سایرین متمایز می‌کند:

۱. احساسات خودشان را کنترل می‌کنند

افراد موفق همیشه روی احساسات خودشان کنترل دارند. آن‌ها شرایط را به‌خوبی درک می‌کنند و سعی می‌کنند با منطق به شرایط واکنش نشان دهند. آن‌ها با کنترل کردن احساسات خودشان می‌توانند چالش‌های به وجود آمده را به خوبی پشت‌سر بگذارند.
زمانی که شرایط سخت می‌شود، این افراد به‌شدت آرام هستند. آن‌ها می‌دانند که مهم نیست چیزی خوب یا بد باشد چرا که زمان شرایط را تغییر می‌دهد. آن‌ها خودشان را با شرایط هماهنگ می‌کنند و همیشه شاد هستند.

۲. درباره‌ی همه چیز اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند

افراد موفق بیشتر از همه اطلاعات دارند چرا که سعی می‌کنند آگاهی خودشان را نسبت به مسائل مختلف افزایش دهند. آن‌ها این کار را به واسطه علاقه شخصی خودشان انجام می‌دهند و از آن لذت می‌برند. این افراد همیشه به‌دنبال فرصتی هستند که بتوانند خودشان را ارتقا بدهند و پیشرفت کنند.

۳. در تصمیم‌گیری‌ها عجله ندارند

این افراد برای اینکه یک تصمیم خوب بگیرند، فکر می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که اگر بیشتر درباره یک موضوع فکر کنند، می‌توانند تصمیم بهتری بگیرند. افراد موفق می‌توانند به شکل منطقی روی موضوعات مختلف فکر کنند.

۴. با یقین صحبت می‌کنند

فرد موفق با شک و تردید صحبت نمی‌کنند. او کاملا به حرفی که می‌زند یقین دارد. حتی زمانی که می‌داند انجام دادن کاری بسیار سخت است، درباره آن بسیار مطمئن حرف می‌زند.

۵. زبان بدن مثبتی دارند

این افراد با نوع صحبت کردن و حالت‌های رفتاری خودشان روی سایرین تاثیر می‌گذارند. این افراد به شکل عجیبی همه را به سمت خودشان جلب می‌کنند. رفتار آن‌ها در موقعیت‌های مختلف همیشه مثبت است و می‌دانند که در شرایط گوناگون باید چه واکنشی از خودشان نشان دهند.

۶. در برخورد اول بسیار تاثیرگذار هستند

تحقیقات گفته‌اند که مردم در کمتر از ۷ ثانیه از یکدیگر خوششان می‌آید و یا نمی‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند. بعد از این مدت مردم سعی می‌کنند که شخصیت یکدیگر را بررسی کنند.
افراد موفق تلاش می‌کنند در مدت زمان کم روی مخاطب خودشان تاثیر بگذارند. اولین برخورد این افراد بسیار مثبت است و زبان بدن آن‌ها روی این موضوع تاثیر زیادی دارد.

۷. آن‌ها به دنبال موفقیت‌های کوچک هستند

افراد موفق دوست‌دارند که خودشان را وارد چالش‌های مختلف بکنند و آن‌ها را با موفقیت به پایان برسانند. موفقیت‌های کوچک روی کار آن‌ها تاثیرات بسیار زیادی دارند. این موفقیت‌ها باعث می‌شوند که آن‌ها از اعتماد به‌نفس بیشتری برخوردار باشند.

۸. نترس هستند

این افراد اصلا ترس را به‌خودشان راه نمی‌دهند. آن‌ها سعی می‌کنند ترس را در ذهن خودشان وارد نکنند تا بتوانند کارها را به خوبی انجام دهند. آن‌ها بر ترس غلبه می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا بتوانند در پروژه‌های سخت به موفقیت برسند.

۹. انسان‌های با شخصیتی هستند

انسان‌های موفق ترکیب خوبی از افراد سخت‌کوش و با شخصیت هستند. آن‌ها به سرعت عصبانی نمی‌شوند یا برای رسیدن به هدف خودشان کسی را تحقیر نمی‌کنند.
حرف‌های انتقادی خودشان را هم با ملایمت بیان می‌کنند تا بتوانند به هدفی که می‌خواهند دست پیدا کنند. این افراد همیشه در دسترس هستند و افراد زیادی آن‌ها را دوست دارند. همچنین به‌راحتی می‌توان با این افراد کنار آمد.

۱۰. صادق هستند

به افراد موفق می‌توان کاملا اعتماد کرد. این افراد به گونه‌ای کار می‌کنند که بتوان در دراز مدت با آن‌ها کار کرد. آن‌ها می‌دانند که صادق بودن باعث می‌شود که بتوانند با دیگران ارتباط بهتری برقرار کنند. این افراد پشت‌سر کسی حرف نمی‌زنند و درباره فردی دروغ نمی‌گویند.

۱۱. می‌دانند که افراد زیادی در موفقیت آن‌ها نقش داشته‌اند

افراد موفق می‌دانند که برای رسیدن به اهدافشان چقدر زحمت و سختی کشیده‌اند. آن‌ها می‌دانند که دوستان، خانواده و رییس‌اشان نقش زیادی در این موفقیت داشته‌اند و به همین دلیل از آن‌ها سپاس‌گذار هستند.

۱۲. افراد قدردانی هستند

این افراد نسبت به چیزهایی که در اختیار دارند، قدردان هستند و همیشه انرژی مثبت دارند. ‌آن‌ها می‌دانند که برای رسیدن به موفقیت نباید مغرور شوند.

اگر سعی کنید این خصوصیات را در خودتان تقویت کنید، می‌توانید به فرد موفقی تبدیل شوید.