وب‌گاه موسسه‌ی تحقیقاتی- آماری اسکای‌تِرَکس در بررسی اخیر خود ۲۰ بهترین شرکت هواپیمایی جهان در سال ۲۰۱۶ را معرفی کرده است. در ادامه می‌توانید با این ۲۰ شرکت هواپیمایی عالی بیشتر آشنا شوید.

در این بررسی خطوط هوایی امارات  به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان در ۲۰۱۶ انتخاب شد. این هواپیمایی که دفتر مرکزی‌اش در دوبی قرار دارد، در مراسمی که در نمایشگاه هوایی فارنبرو انگلستان در ۲۰۱۶ برگزار شد، این جایزه را به خود اختصاص داد.

در پانزده سال گذشته، این چهارمین باری است که هواپیمایی امارات چنین افتخاری را به‌دست می‌آورد.

سِر تیم کلارک، رییس هواپیمایی امارات در این مراسم این چنین گفت.

“بسیار افتخار می‌کنیم که از جانب موسسه‌ی فخیمه‌ی اسکای‌ترکس این جایزه را به‌دست آورده‌ایم. هواپیمایی امارات همواره سعی می‌کند بهترین خدمات را به مشتریان‌اش ارائه کند. همیشه تلاش می‌کنیم این مشتریان از هر لحظه، در هر روز، و در هر نقطه‌ی جهان بهترین تجربه‌ی ممکن را ‌به‌دست آورند.

حقیقت این است، این جوایز که از بازخورد مستقیم مسافران ناشی شده‌اند، مایه‌ی افتخار و مباهات، و تاییدی بر تلاش‌های بی‌نظیری ‌هستند که باعث شده‌اند امروز هواپیمایی امارات در چنین جایگاهی قرار بگیرد.‌”

رده‌بندی اسکای‌ترکس بر اساس بازخوردها و نظرات ۲/۱۹ میلیون مسافر از ۱۰۴ کشور مختلف جهان به‌دست می‌آید. این بررسی که بیش از ۲۸۰ خطوط هوایی را پوشش می‌دهد، برای انتخاب بهترین‌ها، ۴۱ معیار مختلف را از خدمات رفاهی گرفته تا راحتیِ صندلی‌ها و کیفیت خدمات دیگر، ارزیابی می‌کند.

در ادامه بر اساس نتایج بررسی‌های موسسه‌ی اسکای‌ترکس، به ۲۰ بهترین شرکت هواپیمایی جهان اشاره می‌کنیم.

۲۰. هواپیمایی بانکوک

رتبه‌ی قبلی: ۲۳

امکان ندارد اسم هواپیمایی بانکوک به گوش‌تان نخورده باشد، مگر این‌که تاکنون به جنوب شرق ‌آسیا پرواز نکرده باشید. کسانی که یک بار با ناوگان هوایی ایرباس و ای‌تی‌آر این هواپیمایی مسافرت می‌کنند، عاشق ویژگی‌های منحصربه‌فرد و متفاوت آن می‌شوند.

امسال، هواپیمایی بانکوک نه تنها جزء ۲۰ خطوط هوایی برتر دنیا شد، بلکه عناوینی از قبیل بهترین خطوط هوایی منطقه‌ای جهان و بهترین خطوط هوایی منطقه‌ای آسیا را به خود اختصاص داد.

۱۹. هواپیمایی اتریش

رتبه‌ی قبلی: ۱۳

این هواپیمایی که جزئی از خطوط هوایی لوفت‌هانزا است، علی‌رغم این‌که در سال‌های اخیر با کارکنان‌اش دچار مشکل شده بود، خدمات سطح بالای‌اش دستخوش این مشکلات نشد – و جایزه‌ی بهترین خدمات به مشتریان اروپا را به خانه برد. این هواپیمایی حامل پرچم اتریش، ناوگان‌اش را با جت‌های جدید بوئینگ ۷۶۷-۳۰۰ER و ۷۷۷-۲۰۰ که از مبدا وین پرواز می‌کنند، تجهیز و نوسازی کرده است.

پروازهای اقتصاد (اکونومی) این هواپیمایی به دلیل خدمات کارآمد و موثر و خوراکی‌ها و سرگرمی‌های متنوع و باکیفیت حائز رتبه‌های بالای اتحادیه‌ی شرکت‌های هواپیمایی استار الاینس شده است.

بهترین شرکت هواپیمایی جهان ۱۸:

ویرجین استرالیا

رتبه‌ی قبلی: ۱۶

به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمایی در مجموعه‌ی برند ویرجین میلیاردر بزرگ، ریچارد برنسون، ویرجین استرالیا از آغاز تاسیس‌اش در ۲۰۰۰ رشد عظیمی در بازار مسافربری آسیا و اقیانوسیه داشته است.

طبق سبک و سیاق معمول ویرجین، ناوگان هوایی برای پروازهای طولانی شامل بوئینگ ۷۷۷ و ایرباس A۳۳۰ نیز دارای طراحی داخلی با نورپردازی‌های زیبا و امکانات سرگرمی با یک صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی بسیار زیبا و هنری است.

بهترین شرکت هواپیمایی جهان ۱۷:

هواپیمایی نیوزلند

رتبه‌ی قبلی: ۱۷

هواپیمایی نیوزلند هم‌چنان در جشنواره‌ی جوایز جهانی خطوط هوایی، پیشتاز پروازهای اقتصادی برتر دنیا است. شرکت سفرهای هوایی بین‌المللی کیوی تقریبا همه‌ی جوایز مربوط به پروازهای اقتصادی برتر را از آن خود کرده است – برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کلاس اقتصادی برتر دنیا و بهترین صندلی‌های کلاس اقتصادی برتر دنیا.

هواپیمایی نیوزلند تاکنون پنج بار جایزه‌ی بهترین پرواز اقتصادی برتر را به خود اختصاص داده است.

۱۶. آسیانا

رتبه‌ی قبلی: ۱۱

شرکت هواپیمایی آسیانا یک بار دیگر توانست جایزه‌ی بهترین پروازهای اقتصادی و بهترین خدمات پروازهای اقتصادی را برای خود کند. بازرسان اسکای‌ترکس بالاترین نمره را در زمینه‌ی خدمات کارکنان به این شرکت هواپیمایی کره‌ای داده‌اند که دفتر مرکزی‌اش در سئول واقع است. ناوگان هوایی آسیانا درحال‌حاضر به ایرباس‌ها و جت‌های بوئینگ تقریبا جدید مجهز است.

بهترین شرکت هواپیمایی جهان ۱۵:

شرکت هواپیمایی بین‌المللی سوئیس

رتبه‌ی قبلی: ۱۴

شرکت هواپیمایی بین‌المللی سوئیس در ۲۰۰۲ از بقایای شرکت ورشکسته‌ی سوئیس‌اِیر به وجود آمد و درحال‌حاضر یکی از اعضای خانواده‌ی لوفت‌هانزا است. این شرکت هوایی که در بازل واقع است ناوگان هوایی نسبتا جوانی را متشکل از هواپیماهای پهن‌پیکر ایرباس‌ A۳۳۰-۳۰۰ و A۳۴۰-۳۰۰ برای پروازهای طولانی به خدمت گرفته است.

با این‌که برخی از مسافرین به راحتی صندلی‌های پروازهای اقتصادی آن انتقاد دارند، بسیاری افراد از خدمه‌ی پرواز این شرکت به دلیل خدمات دوستانه‌شان و انواع مختلف نوشیدنی‌های ویژه‌ی بزرگسالان این شرکت بسیار راضی هستند.

۱۴. اِیر فرانس

رتبه‌ی قبلی: ۱۵

شرکت هواپیمایی ایر فرانس با صعود به رتبه‌ی چهاردهم اسکای‌ترکس به فرآیند تجدید حیات‌اش ادامه داد؛ این اتفاق درست یک سال بعد از اعمال ۱۰ اصلاح و کسب افتخار بهترین خط هوایی جهان از لحاظ بهبود و اصلاح تجهیزات به وقوع پیوست. با این‌که این شرکت با مجموعه مشکلات مالی و نیروی کار دست به گریبان بود، مجموعه‌ای از خدمات و محصولات جدیدی را ارائه داد که بسیار جذاب و تاثیرگذار بود. این مجموعه شامل اتاق مجلل درجه‌ی یک به نام “‌لو پریمیِر‌” بود.

امسال هم‌چنین ایر فرانس دو جایزه‌ی بهترین غذاخوری پرواز درجه یک و بهترین امکانات رفاهی پرواز درجه‌ی یک را از آن خود کرد.

۱۳. هواپیمایی بین‌المللی تایلند

رتبه‌ی قبلی: ۱۹

هواپیمایی تایلند مدت‌ها است از لحاظ کیفیت خدمات جزء پیشروان این صنعت به شمار می‌رود. بنابراین مشاهده‌ی شرکت هواپیمایی بین‌المللی تایلند در این رتبه آن‌چنان تعجب‌آور نیست. با این‌که این شرکت به کیفیت خدمات پرواز درجه‌ی یک و تجاری‌اش (بیزینس کلاس) معروف است، مسافران از کیفیت صندلی‌های پروازهای اقتصادی این شرکت نیز بسیار راضی هستند.

طبق بازخوردهای مسافران پروازهای اقتصادی این شرکت در اسکای‌ترکس، رفتار خدمه‌ی هواپیمایی بین‌المللی تایلند بسیار دوستانه و غذاها نیز بسیار مطلوب است.

شرکت هواپیمایی تایلند با صعود ۶ پله‌ای‌اش به رتبه‌ی ۱۳، جوایز بهترین خط هوایی جهان از لحاظ بهبود و اصلاح تجهیزات و بهترین خطوط هوایی جهان از لحاظ امکانات آب گرم را از آن خود کرده است.

۱۲. خطوط هوایی هاینان

رتبه‌ی قبلی: ۲۲

خطوط هوایی هاینان در ۱۹۹۳ تاسیس شد و تنها شرکت هواپیمایی چین است که به افتخار نشان پنج‌ستاره‌ی اسکای‌ترکس دست یافته است. هاینان با بیش از ۱۶۰ بوئینگ و ایرباس به سرعت در حال گسترش در آسیا، اروپا، و استرالیا است.

بازرسان اسکای‌ترکس از خدمات مراقبتی و کیفیت امکانات رفاهی پروازهای تجاری این شرکت تمجید کردند.

بهترین شرکت هواپیمایی جهان ۱۱:

شرکت هواپیمایی گارودا اندونزی

رتبه‌ی قبلی: ۸

گارودا اندوزی در سال‌های اخیر پیشرفت و تغییر قابل‌ملاحظه‌ای را تجربه کرده است. این شرکت هواپیمایی اندونزیایی به شکل گسترده‌ای به بازسازی ناوگان‌ و اقدامات اصلاحی در زمینه‌ی خدمات به مسافران‌ دست زده است؛‌ و به این ترتیب توانسته است رضایت و اعتماد مشتریان و بازرسان ایمنی هواپیمایی را جلب کند.

مسافران پروازهای تجاری این شرکت از راحتی صندلی‌ها و فهرست غذاهای جنوب شرق آسیایی این شرکت بسیار راضی هستند.

امسال مهمانداران این شرکت جایزه‌ی جهانی بهترین خدمه‌ی پروازی را به خود اختصاص دادند.

۱۰. لوفت‌هانزا

رتبه‌ی قبلی: ۱۲

بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا در سال‌های اخیر به شدت تحت تاثیر کمبود بودجه و مشکلات نیروی انسانی قرار گرفت، ولی خدمات و کیفیت کلی آن هم‌چنان عالی و بی‌نظیر بود. در حقیقت، شرکت لوفت‌هانزا اگر نگوییم بهترین ولی نمرات قابل توجهی از همه لحاظ به خود اختصاص داده است.

خدمات این شرکت در پروازهای طولانی‌اش بسیار مطلوب بوده است، ولی دلیل رضایت کلی از خدمات لوفت‌هانزا را می‌تواند ناشی از ناوگان این شرکت دانست که متشکل از هواپیماهای جدید سوپرجامبو A۳۸۰ و بین‌قاره‌ای ۷۴۸-۸ است.

این شرکت هواپیمایی ملی آلمانی، علاوه بر این‌که جزء ۱۰ شرکت برتر جهان قرار گرفت، جوایز بهترین خطوط هوایی برفراز اقیانوس اطلس و بهترین خطوط هوایی غرب اروپا را نیز از آن خود کرد.

بهترین شرکت هواپیمایی جهان ۹:

کانتاس

رتبه‌ی قبلی: ۱۰

شرکت هواپیمایی کانتاس علی‌رغم آن‌که در سال‌های اخیر به شدت با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم کرده، هم‌چنان کیفیت خدمات‌اش را محفوظ نگه داشته است. این شرکت هوایی به دلیل خدمات قوی مشتریان و خدمات سرگرمی‌ در طول سفر تحسین بسیاری را برانگیخته است.

۸. اِی‌وی‌آی اِیر

رتبه‌ی قبلی: ۹

این شرکت هواپیمایی تایوانی در ۱۹۸۹ تاسیس شد؛ این شرکت یکی از شاخه‌های گروه اِوِرگرین، غول جهانی حمل‌ونقل است. شرکت هوایی ای‌وی‌آی که در شهر تایپه مستقر است در دو دهه‌ی گذشته‌ رشد چشمگیری داشته است و درحال‌حاضر دارای ناوگانی متشکل از ایرباس و جت‌های پهن‌پیکر بوئینگ است. این شرکت هوایی از لحاظ صندلی‌های پرواز ‌”‌اقتصادی برتر‌”‌ بسیار پیشرو و خوب است.

شرکت هوایی ای‌وی‌آی هم‌چنین جایزه‌ی بهترین خطوط هوایی برفراز اقیانوس آرام را به خود اختصاص داد.

بهترین شرکت هواپیمایی جهان ۷:

شرکت هوایی ترکیش ایرلاینز

رتبه‌ی قبلی: ۴

ترکیش ایرلاینز شرکت هواپیمایی حامل پرچم ترکیه‌ و فرودگاه اصلی آن فرودگاه آتاتورک استانبول است. این شرکت هواپیمایی می‌تواند به بیش از ۱۰۰ کشور و ۲۰۰ شهر در سراسر جهان پرواز کند، و خود را به یک مرکز ترانزیت جهانی تبدیل کرده است.

این شرکت هوایی یکی از اعضای استار الاینس است، و از جانب اسکای‌ترکس شش بار پیاپی برنده‌ی جایزه‌ی بهترین خطوط هوایی اروپا شده است.

به علاوه، هواپیمایی ترکیش ایرلانیز جوایز بهترین خطوط هوایی در جنوب اروپا، بهترین خدمات خطوط هوایی در پروازهای تجاری، و بهترین خدمات غذایی پروازهای تجاری را از آن خود کرده است.

۶. هواپیمایی اتحاد

رتبه‌ی قبلی: ۶

هواپیمایی اتحاد واقع در ابوظبی حامل پرچم کشور امارات متحده‌ی عربی است؛ که ناوگان متشکل از ایرباس و بوئینگ این شرکت به حدود ۱۰۰ مقصد در جهان پرواز می‌کند. شهرت این شرکت هواپیمایی به دلیل اتاق‌های اقامتی‌اش در هواپیما است که به نام خودش به ثبت رسیده است و همین‌طور سوئیت‌های مجلل‌اش در پروازهای درجه‌ی یک و تجاری است.

شرکت هواپیمایی اتحاد در ۲۰۱۶ برنده‌ی جوایز بهترین پرواز درجه‌ی یک، بهترین صندلی پرواز درجه‌ی یک، و بهترین خدمات پرواز درجه‌ی یک شد.

۵. خطوط هوایی آل نیپون (ANA)

رتبه‌ی قبلی: ۷

خطوط هوایی آل نیپون بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کشور ژاپن است و صاحب یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینرز است. ANA مورد تحسین و تمجید بازرسان اسکای‌ترکس قرار گرفته و در زمینه‌ی پاکیزگی، خدمات، و ایمنی نمرات نسبتا کاملی دریافته کرده است. بسیاری از هواپیماهای این شرکت هوایی دارای صندلی‌های راحت و کشویی هستند که می‌توانند ایمنی حریم شخصی را تا حدود زیادی حفظ کنند؛ به علاوه، حتی در پروازهای اقتصادی نیز خروجی برق و یو‌اس‌بی برای صندلی‌ها موجود است.

ANA هم‌چنین جوایز بهترین خدمات فرودگاهی در جهان و بهترین خدمات کارکنان در آسیا را از آن خود کرده است.

۴. شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک

رتبه‌ی قبلی: ۳

با این‌که شرکت هوایی کاتای پاسیفیک واقع در هنگ‌کنگ نسبت به سال گذشته یک پله سقوط کرده، هم‌چنان جایگاه‌ بالای‌اش را به عنوان یکی بهترین شرکت‌های هواپیمایی حاشیه‌ی اقیانوس آرام حفظ کرده است. کاتای با ناوگانی متشکل از جت‌های دوربُرد بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ER و استراتژی کسب‌وکاری که در آن بر تعداد بالای پروازها تمرکز کرده است، یکی از مطلوب‌ترین و باکیفیت‌ترین خطوط هوایی آسیا به شمار می‌رود.

بازرسان اسکای‌ترکس به راحتی صندلی‌ها، کیفیت خدمات، و خدمات سرگرمی در طول پرواز هواپیماهای کاتای پاسیفیک نمرات بالایی دادند.

این شرکت هوایی هم‌چنین جوایز بهترین خطوط هوایی جهان از لحاظ پاکیزگی و بهترین سالن‌های هواپیما در پروازهای درجه یک را کسب کرده است.

۳. خطوط هوایی سنگاپور

رتبه‌ی قبلی: ۲

کیفیت برجسته‌ و شاخص خطوط هوایی سنگاپور در جهان زبان‌زد است و می‌تواند سفر بسیار مطلوبی را برای‌ مشتریان مهیا کند؛ سفری که در طول آن مهمانداران ماهر و مجرب‌اش با نهایت ادب و احترام با مشتریان برخورد می‌کنند.

تلویزیون‌های شخصی به همراه گزینه‌های متعدد دیگری برای تفریح و سرگرمی، و حوله‌ی گرم پیش از برخاستن هواپیما تنها چند نمونه از امکانات پروازهای اقتصادی این شرکت هواپیمایی است.

فرودگاه اصلی این شرکت، فرودگاه بین‌المللی چانگی سنگاپور است که بهترین امکانات را دارد و از جانب اسکای‌ترکس در چهار سال پیاپی به عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته شده است.

این شرکت هوایی هم‌چنین جوایز بهترین خطوط هوایی آسیا و بهترین صندلی پروازهای تجاری را در میان خطوط هوایی به خود اختصاص داده است.

۲. خطوط هوایی قطر

رتبه‌ی قبلی: ۱

خطوط هوایی قطر بعد از آن‌که سال گذشته به رتبه‌ی اول دست یافت، در رده‌بندی امسال یک پله عقب افتاد.

این شرکت هوایی که در دوحه واقع است به دلیل راحتی صندلی و خدمات سرگرمی در طول پرواز از جانب بازرسان مورد تمجید قرار گرفت. در حقیقت، این شرکت هوایی جایزه‌ی بهترین صندلی کلاس تجاری را نیز از آن خود کرد. مسافران پروازهای اقتصادی نیز می‌توانند از اتصال گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های‌شان به صفحه نمایش شخصی لذت ببرند. این شرکت هواپیمایی ۱۲۵ نقطه‌ی جهان را به هم متصل می‌کند و در حال گسترش خدمات‌اش از قطر به ۵۰ منطقه‌ی جهان است که از جمله می‌توان به پروازهای مستقیم به لس‌آنجلس، میامی، و دالاس اشاره کرد.

شرکت هوایی قطر علاوه بر کسب مقام دوم این رده‌بندی، به جوایز بهترین پرواز تجاری و بهترین سالن پرواز تجاری جهان دست یافت.

بهترین شرکت هواپیمایی جهان ۱:

هواپیمایی امارات

رتبه‌ی قبلی: ۵

در طول۳۰ سال گذشته، هواپیمایی امارات واقع در دبی به یکی از برترین شرکت‌های هواپیمایی با مسیرهای طولانی در جهان تبدیل شده است. این شرکت که دارای فرودگاه انحصاری خود در مرکز مجلل فرودگاه بین‌المللی دوبی است، از بزرگ‌ترین ناوگان هوایی متشکل از ایرباس A۳۸۰ سوپرجامبو و جت‌های پهن‌پیکر بوئینگ ۷۷۷ برخوردار است.

خدمات سرگرمی در طول پرواز هواپیمایی امارات شامل مجموعه‌ای بزرگ از فیلم و موسیقی است که می‌توانید به دل‌خواه انتخاب‌شان کنید، و حتی قادر هستید برنامه‌های زنده‌ی تلویزیونی یا مسابقات ورزشی را نیز تماشا کنید. در حقیقت، هواپیمایی امارات در طول ۱۲ سال توانسته است جایزه‌ی بهترین خدمات سرگرمی در طول پرواز را از اسکای‌ترکس دریافت کند.