۴ راه برای اعتیاد به موفقیت خودتان

آیا در جستجوی راهی برای اعتیاد به موفقیت خودتان هستید؟ در این نوشتار با بازده همراه شوید تا ۴ راه برای اعتیاد به موفقیت خودتان را برای‌تان شرح دهیم.

 

  • آیا شما به موفقیت دیگران عادت دارید اما از خلق موفقیت برای خودتان می‌ترسید؟
  • آیا شما از نظر روحی با موفقیت انگیزه پیدا می‌کنید اما مطمئن نیستید که چگونه کارهای اثربخشی انجام دهید تا به موفقیت مطلوب‌تان برسید؟
  • آیا شما “قهرمان” موفقیت هستید اما در درون‌تان احساس بیچارگی می‌کنید چون هنوز آن را نیافته‌اید؟

اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت است، زمان آن است که به موفقیت خودتان معتاد شوید. حالا باید دست از افکار و حرف‌های همیشگی‌تان درباره‌ی موفقیت بکشید و برای رسیدن به آن کاری بکنید. می‌خواهیم شما را از افکار دائمی‌تان بیرون بکشیم و در عوض به راهی بیاوریم که شروع به انتخاب و اجرای راهبردهای مناسب با اقداماتی اثربخش کنید.

در زیر ۴ روشی را می‌خوانید که شما را به موفقیت‌تان معتاد می‌کند:

۱. موفقیت دلخواه‌تان را با جزییات مشخص کنید

همیشه این را شنیده‌اید، هدف‌تان یا سبک دلخواه زندگی‌تان را مشخص کنید. با این که این روش‌ها کلیدی برای گشودن قفل افکارتان درباره‌ی معنای موفقیت است، اما آن‌قدرها قوی نیست که به اعماق افکارتان نفوذ کند. من واقعا از شما می‌خواهم زمانی که سطح مطلوب‌تان از موفقیت را که فقط مختص شما است مشخص می‌کنید، به اعماق فکرتان بروید.

این کار را انجام می‌دهیم چون یک نمای کلی فایده‌ای ندارد و ما به جزییات بیش‌تری نیاز داریم. انجام این کار واقعا احتیاج به تمرکز زیاد و کار خاصی ندارد. می‌خواهیم شما نمای کاملی از سبک زندگی‌تان، اهداف سرمایه‌گذاری، رشد کسب و کار، بازده سرمایه‌گذاری؛ و دیگر جزییات پیچیده داشته باشید.

این نمای بسیار ویژه شما را قادر می‌سازد از اول، آخر کار را ببینید؛ مسیری را برای‌تان مهیا می‌کند که بفهمید چگونه با کارایی بیش‌تر عمل کنید تا موفقیت مطلوب‌تان را به‌دست آورید.

۲. در راستای راهبردتان کار کنید

اشتباهی که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند، طرح‌ریزی یک برنامه و سپس هرگز عمل‌نکردن به آن است. وقتی به دنبال موفقیت هستید، تا آخر کار رفتن و اجرای آن مهم است. بدون انجام این دو، رویاهای زنده‌ای دارید که به کما رفته‌اند.

کلید موفقیت، اجرای فوری کارهایی است که فهرست کرده‌اید. منتظر زمان مناسب نمانید. این کار طفره‌رفتن است، نوعی بهانه‌جویی برای انجام‌ندادن کار است. اگر امروز راهبردتان را نوشته‌اید، کارهای مربوط به آن را از فردا اجرا کنید، تا بتوانید بلافاصله روند اقدامات را شروع کنید.

وقت طلا است. بنابراین فکرهای‌تان درباره‌ی موفقیت باید به اقدامی نتیجه‌بخش منجر شود. هر دقیقه‌ی تلف‌شده برای چیزهای غیرضروری، شما را از فرآیند دستیابی به موفقیت دور می‌کند.

۳. از موفقیت مطلوب‌تان، وسواس بسازید.

رویای موفقیت یک چیز است و زندگی‌کردن با موفقیت چیز دیگری. با خودتان می‌گویید، “اما من که الان موفقیتی ندارم” و می‌پرسید “چه‌طور می‌توانم با چیزی زندگی کنم که ندارم؟

یادآوری‌های موفقیت دلخواه‌تان باید همه‌جا جلوی چشم‌تان باشد، تا به هر طرف نگاه می‌کنید آن را ببینید، این شما را دیوانه می‌کند تا بالاخره تبدیل به واقعیت زندگی‌تان شود.

  • چشم‌اندازتان را در یادداشت‌های روزانه‌ی اهداف بنویسید.
  • برچسب چشم‌اندازتان را کنار آینه‌ی حمام بچسبانید تا هر صبح که از خواب بیدار می‌شوید آن را ببینید.
  • چشم‌اندازتان را در دفتر کارتان آویزان کنید، این‌گونه اگر بخواهید از کاری شانه خالی کنید، هوشیارتان می‌کند.
  • چشم‌اندازتان را در یادآور موبایل‌تان تنظیم کنید تا اول صبح، وسط روز، و در انتهای روز زنگ بزند.
  • با افرادی بگردید که به موفقیت مطلوب شما دست یافته‌اند.

خلاصه از موفقیت‌تان وسواسی بسازید که در همه‌ی لحظه‌های بیداری، احاطه‌تان کند.

۴. مدام خود را به چالش بکشید که بیش‌تر به‌دست بیاورید.

رضایت از خود می‌تواند توانایی تفکر موفقیت‌آمیز را خیلی سریع از بین ببرد. اگر باور داشته باشید چیزی برای انجام یا اثبات ندارید، نمی‌توانید به موفقیت فکر کنید. راضی‌بودن یعنی شما اشتیاق به چالش و درواقع اشتیاق به موفقیت را از دست  داده‌اید.

کاری که در گذشته انجام داده‌اید حالا تبدیل به آرزوی برتری‌جویی شخص دیگری است که اشتیاق شدیدی به کسب موفقیت کنونی شما دارد. زندگی یک سفر است، تا زمانی که آخرین نفس را بکشید، نتیجه معلوم نمی‌شود. نگاه شما به موفقیت هم باید مثل زندگی باشد. به یاد داشته باشید موفقیت را در چیزی فراتر از موفقیت کسب و کار جست‌وجو کنید.

موفقیت، رسیدن به زندگی فراتر از پول و درآمد است. پول را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف ببینید. با این فکر، چنان آزاد می‌شوید که به جای صرفا زنده‌بودن با تجربه‌های‌تان زندگی می‌کنید. همیشه چیز بیش‌تری برای به دست‌آوردن هست.

می‌خواهم شما به موفقیت خودتان معتاد شوید. تنها چیزی که افراد موفق را از مردم متوسط جدا می‌کند خوره و وسواس فکری است که آنها نسبت به موفقیت‌شان دارند. آنها با برداشتن گام‌های بزرگ و اثربخش، پله پله این وسواس فکری را تقویت می‌کنند. اعتیاد به موفقیت تان را پروار دهید!