در این نوشتار بهترین و بدترین شهرهای دنیا برای کار و زندگی معرفی می شوند. هر فردی برای کار و زندگی خود یک شهر یا منطقه خاصی را انتخاب می‌کند که با توجه به شرایط و موقعیت خاص خود بهترین انتخابش باشد. گاهی هم در آرزوی شهر یا کشوری است که فقط نامی از آن شنیده اما هرگز پا به آنجا نگذاشته است و فقط از امکانات و شرایطش می‌داند. اما چیزی که مسلم است همه انسانها آرزو دارند در بهترین مکان دنیا کار و زندگی کنند.

سایت “ذا ایدج” برای کسانی که به دنبال بهترین شهر برای زندگی و کار هستند، گزارشی جدید را از بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی و کار، با توجه به خدماتی که این شهرها به ساکنان خود ارائه می‌دهند، منتشر کرده است.

شاخص و معیاری که این گزارش برای انتخاب شهرها بدان استناد کرده است عبارتند از: ثبات، امنیت و ارائه خدمات بهداشتی، زیست محیطی، فرهنگی، آموزشی و زیرساختی.

بهترین شهرها برای کار و زندگی

۱) ملبورن استرالیا

براساس این گزارش، شهر “ملبورن” –پایتخت کشور استرالیا- برای ششمین بار متوالی، در صدر بهترین شهرهای جهان برای زندگی و کار معرفی شده است.

۲) وین اتریش

“وین” –پایتخت اتریش- دومین شهر در جهان و نخستین در اروپاست.

۳) ونکوور  کانادا

۴)  تورنتو کانادا

بدترین کشورها برای کار و زندگی

۱) طرابلس پایتخت لیبی

۲) دمشق پایتخت سوریه

۳) لاغوس نیجریه

به موجب این گزارش، پدیده بی‌حد و مرز تروریسم طی دوران اخیر رشد یافته و بر تعداد شهرهای خوب جهان تأثیر گذاشته است؛ به ویژه آنکه امنیت و ثبات یکی از مهمترین معیارهای برتری به شمار می‌رود.

شهر  پاریس پایتخت فرانسه که شاهد سلسله حملاتی ترورریستی بوده، در رتبه سی و دوم قرار گرفته است و جزء شهرهایی به شمار می‌رود که به شدت رتبه آن در میان بهترین شهرهای جهان کاهش یافته است.