چیزهایی که باید در کشوی میز کارتان داشته باشید

آیا فهرست چیزهایی که باید در کشوی میز کارتان داشته باشید را شنیده‌اید؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا فهرست چیزهایی که باید در کشوی میز کارتان داشته باشید را به اطلاع‌تان برسانیم.

همه ی ما به عنوان افرادی که زمان بیشتری را با میز کار خود می‌گذراند تا با دوستان و خانواده‌اش، باید هنر زیبای جاسازی گروهی از وسایل خانه در محل کار را فرا گیریم. آن‌چه در ادامه آمده‌است، فهرست پیشنهادی من است از چیزهایی که هر آدمی باید دور و بر خودش داشته‌باشد.

میز من هم مکان کارم است، هم میز نهارخوری‌ام، هم جایی خوب برای به‌نمایش گذاشتن دفترچه یادداشت فانتزی که هیچ‌وقت از آن استفاده نمی‌کنم، هم یک گنجه‌ی دارو، هم انبار خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها و هم مخزن لوازم آرایش‌ام؛ همه‌ی آنها در یک‌جا.

زندگی بقیه‌ی افراد شاغل هم البته درحال‌حاضر عینا همین‌گونه است! با این تفاسیر آیا خانه‌ی من چیزی بیش از مکانی است برای مراجعه بین زمان‌هایی که در اداره می‌گذرانم؟

من به‌عنوان کسی که به‌روشنی فهمیده‌است زمان بیشتری را با میزش می‌گذراند تا با دوستان و خانواده‌اش، هنر زیبای جاسازی گروهی از وسایل خانه در محل کارم را فرا گرفتم.

آن‌چه در ادامه آمده‌است، فهرست پیشنهادی من است از چیزهایی که هر آدمی باید روی میز محل کار خود داشته‌باشد و چیزهایی که باید در کشوی میز کارتان داشته باشید.

۱. یک لباس مخصوص برای اداره

نه، منظورم آن کت‌های رسمی و اتوکشیده نیست – مگر این‌که شما خودتان آدم رسمی و اتوکشیده‌ای باشید که در این صورت خودتان طرف‌حساب خودتان هستید. منظورم یک گرمکن، سویشرت (سوئت‌شرت)، پلیور و یا پتوی اسناگی است (گمان نمی‌کنم این پتوهای لباس‌شکل دیگر برای کسی عجیب باشند) که به‌هنگام بالا گرفتن کشمکش همکاران‌تان بر سر درجه‌ی کولرِ شرکت آن را بپوشید.

۲. مام ضدعرق

در کنار کت اداری‌تان همیشه به مام ضدعرق هم احتیاج خواهید داشت. شما بالغ هستید، بنابراین لازم نمی‌بینم که الفبای تعریق انسان را برایتان شرح‌دهم. به‌هرحال گاهی‌اوقات این مسئله در شرکت مشکل‌ساز می‌شود و خوب است یکی از این‌ها را در کنارتان داشته‌باشید، به این خاطر که در زمان مذکور واقعا به آن احتیاج دارید.

۳. چند قلم لوازم آرایش و پیرایش

چه با مشتری مهمی قرار داشته‌باشید که برای نخستین‌بار به شرکت شما آمده‌است و چه برای چند ساعت خوش‌گذرانی با همکاران‌تان بیرون بروید، بد نیست دستی به سر و رویتان بکشید. از نخ دندان کشیدن تا شانه‌کردن موهایتان و حتی آرایش صورت برای خانم‌ها، جوری‌که بقیه را به تحسین بکشاند و مثلا بگویند “واو، با یه خط چشم کشیدن چقدر فرق‌کردی! ”. اگر چند قلم از این جور چیزها را دور و برتان داشته‌باشید می‌توانید در عرض چند دقیقه حرفه‌ای(تر) به‌نظر بیایید.

۴. خوراکی

من همیشه بین ۱ تا ۱۰۰ قلم خوراکی فاسدنشدنی در کشوی میزم دارم. جدی می‌گویم؛ اگر فاجعه‌ای طبیعی مثل زلزله در شهر اتفاق‌افتاد، توصیه می‌کنم که میز من را پیدا کنید؛ آن‌وقت تا مدت‌ها برای صبحانه‌تان گرانولا خواهید داشت (البته بنده در جایگاهی نیستم توصیه‌ای برای زمان وقوع فجایع طبیعی داشته‌باشم). چه گرسنه باشید – که اصلا هم بعید نیست – و چه آن قدر درگیر کارتان باشید که فرصت سر زدن به آبدارخانه را پیدا نکنید، همیشه بهتر است از کشویتان چیزی بردارید؛ دست‌کم تا زمانی که چیز شکم‌پرکن‌تری پیدا کنید.

۵. کفش راحتی

می‌دانم درحال‌حاضر عجیب به‌نظر می‌رسد، اما به حرفم گوش کنید. زمستان در راه است. و این بدان معناست که شما قرار است با چکمه یا هر نوع پاپوش بزرگ و پر دنگ‌وفنگ دیگری به شرکت بروید. صد البته که می‌توانید یک جفت کفش ساده یا ورزشی خوب زیر میزتان بگذارید؛ یا این‌که می‌توانید پای خود را به نرمیِ بالش‌گونه‌ی کفش راحتی بسپارید. اگر بنا باشد تجربه‌ی شخصی خودم را ملاک قرار دهم، باید بگویم از پا درآوردن آن پاپوش‌های پر گل‌ولای و پوشیدن کفش راحتی به رویایی می‌ماند که محقق شده‌باشد.

۶. یک تکه لباس رسمی

هر چقدر هم که فضای کارتان غیررسمی باشد، ممکن است موقعیتی پیش بیاید که لازم باشد شما کمی رسمی‌تر باشید؛ مثلا یکی از سرمایه‌داران به دفتر نوبنیاد شما سر بزند، مدیر روابط عمومی از شما بخواهد در گردهمایی یا جلسه‌ای رسمی حضور پیدا کنید، یا دوستانتان بخواهند شما را به یک کافه‌ی جدید و شیک ببرند. صد البته که لازم نیست لباس عروسی‌تان را با خودتان ببرید، اما یک تکه لباس رسمی با خودتان داشته‌باشید: کفش پاشنه‌بلند، کت اداری یا گردن‌بند دست‌ساز – سعی کنید همیشه آماده باشید. گذشته از این‌ها، تغییر دادن کفش‌تان می‌توانند شما را موجه‌تر جلوه دهد.

۷. اقلام بهداشتی-دارویی شخصی

البته که همیشه می‌توان به داروخانه رفت، اما بیشتر وقت‌ها در زمان لازم (یا همان زمان‌های اورژانسی) فرصت رفتن به داروخانه وجود ندارد. شما بیشتر از هر کس دیگری خودتان را می‌شناسید، پس قرار نیست به شما بگویم اقلام شخصی یعنی چه. در هر حال کیف لوازم اورژانسی من شامل این چیزها است: قرص ادویل، تامپون، جعبه‌ی لنز و مایع تمیزکننده‌ی آن. و البته یک تخته گارنولای اضافی برای مواقعی که گارنولای اولی را خورده‌باشم. داشتن لکه‌بر و بانداژ هم برای خانم‌ها خالی از لطف نیست.

۸. هدفون

گاهی اوقات تمام چیزی که شما می‌خواهید این است که روی صندلی‌تان لم بدهید و روزتان را به گپ و گفت با همکاران‌تان بگذرانید. خیلی وقت‌ها هم هست که عزمتان را جزم می‌کنید تا حجم قابل‌توجهی از کارتان را به‌سرعت به‌انجام برسانید. در چنین مواقعی به هدفون‌تان شدیدا احتیاج دارید (و البته در مواقعی که چندان در حال‌وهوای گرم‌گرفتن با دیگران نیستید. هیچ‌چیزی روشن‌تر از یک جفت هدفون به همکاران‌تان نمیگوید که شما را تنها بگذارند).

۹. شارژر موبایل

البته که همیشه می‌توان شارژر کس دیگری را قرض‌گرفت، اما اگر شارژرتان را همراه‌تان داشته‌باشید، زندگی برایتان ساده‌تر می‌شود. اصلا نظرتان راجع‌به شارژر قابل‌حمل چیست؟ آن‌وقت حمل‌ونقل آن هم برایتان ساده‌تر است.