آیا می‌خواهید ثروتمند باشید؟ بسیاری از آدم‌ها باور دارند موفقیت مالی فقط به شانس بستگی دارد، اما کارهای زیادی هست که همه می‌توانند با انجام آنها ثروتمند شوند. در این نوشتار به این پرسش اساسی اکثر جوانان پاسخ داده می شود: چطوری سریع پولدار شویم ؟

این ۱۰ اقدام را، از تغییر طرزفکرتان تا یادگیری بیش‌تر، بخوانید تا با از طریق آنها با سرعتی باورنکردنی ثروتمند شوید.

۱. به جز شغل‌تان به ۴ روش دیگر برای کسب درآمد فکر کنید.

اگر می‌خواهید ثروتمند باشید مهم است این فکر را که”به اندازه‌ی کافی پول درمی‌آورم” را رها کنید و به این فکر کنید که”می‌توانم بیش‌تر پول دربیاورم”. ۴ روش را بنویسید که می‌توانید خارج از شغل اصلی‌تان از آن کسب درآمد کنید. از ساختن کتاب‌های الکترونیکی تا فروشندگی در آمازون، راه‌های زیادی وجود دارد که وقت و تلاش کمی نیاز دارد و می‌توانید درآمدتان را افزایش دهید.

۲. در اوقات فراغت‌تان به یادگیری بپردازید.

برای پیش‌رفت در شغل‌تان و ثروتمند شدن، باید در مهارت‌ها و دانش جدید در حوزه‌ی خودتان استاد شوید. به جای این‌که همه‌ی تمرکز و تلاش‌تان را روی کارتان بگذارید، اگر در اوقات فراغت‌تان به یادگیری در حوزه‌ی خودتان بپردازید خیلی مفید خواهدبود. از خواندن کتاب تا گوش‌کردن به پادپخش، تا شرکت در کلاس‌ها و همایش‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید این کار را بکنید. به یاد داشته‌باشید هرچه ماهرتر باشید، سزاوار درآمد بیش‌تری خواهیدبود.

۳. اهداف مالی مشخصی تعیین کنید.

“اگر همان کاری را بکنید که همیشه می‌کردید، همان چیزی را به‌دست می‌آورید که همیشه به‌دست آورده‌اید.” این عبارت درمورد مسائل مالی کاملا درست است. بسیاری از آدم‌ها باور دارند اهداف مالی‌شان منحصر به پرداخت اجاره و صورت‌حساب‌ها است. اگر پیش از این اجاره و صورت‌حساب‌های‌تان را پرداخت کرده‌اید، زمان آن رسیده‌است که اهداف مالی بلند‌تر از قبیل پس‌انداز، پرداخت بدهی یا افزایش سالانه‌ی درآمدتان تعیین کنید. طرز فکر خیلی مهم است؛ همیشه درمورد مسائل مالی فکرهای بزرگ داشته‌باشید.

۴. پول را دوست خود بدانید نه دشمن‌تان.

پول هزینه‌های زندگی‌تان را می‌پردازد و قادر است به شما امنیت بدهد، بنابراین مهم است به پول به عنوان دوست‌تان نگاه کنید نه دشمن‌تان. ۲۰ مورد را، مانند خانه‌تان و کفش‌های جدیدتان، بنویسید که پول در اختیارتان گذاشته‌است و برای آنها خوشحال هستید.

اگر سعی می‌کنید دید مثبتی به پول داشته‌باشید، باید به خودتان یادآوری کنید پول هم می‌تواند درها را باز کند هم می‌تواند درها را ببندد- این بسته به انتخاب خودتان است.

۵. هرهفته یک مشکل را حل کنید.

آدم‌های ثروتمند دوست دارند به جای گلایه از مشکلات، روی برطرف کردن آنها تمرکز کنند. این نگرش به بهبود تفکر راه‌حلی تان کمک می‌کند و چشم‌تان را به فرصت‌های مالی جدید و شانس‌هایی باز می‌کند که شاید به نفع‌تان باشد. هرهفته یکی از مشکلات مالی‌تان را بنویسید، مثلا چگونه درآمدتان را بالا ببرید یا چگونه هزینه‌ی خرید خواروبار را پایین بیاورید، و یک راه‌کار انجام‌پذیر برای حل آن مشکل پیدا کنید. آن‌قدر ادامه بدهید تا همه‌ی جوانب وضعیت مالی‌تان را بهبود بدهید.

۶. عضو کتاب‌خانه شوید.

عضویت در کتاب‌خانه ارزش صرف پول را دارد و دنیای جدیدی از دانش را به روی شما می‌گشاید. داشتن یک کارت کتاب‌خانه این امکان را فراهم می‌کند بدون هزینه‌ی زیاد دانش‌تان را در حوزه‌ای که انتخاب کرده‌اید گسترش بدهید. این تاکتیک فوق‌العاده‌ای است که کمک‌تان می‌کند از شغل‌تان پول بیش‌تری دربیاورید.

۷. کاری کنید که شما را حاشیه‌ی امن‌تان بیرون بیاورد.

‌بسیاری از آدم‌ها از گرفتن تصمیم‌هایی که آرامش‌شان را به هم می‌زند خیلی می‌ترسند، اما آدم‌های ثروتمند اغلب مشتاق به چنین تصمیم‌هایی هستند. از ترک کارتان برای آغاز کسب‌وکار خودتان، تا درخواست افزایش حقوق، بسیاری از انتخاب‌ها که در آغاز سخت به‌نظر می‌رسند، از نظر مالی ارزشمند خواهندبود. کاری را انجام دهید که آرامش‌تان را به هم می‌زند اما شاید اوضاع زندگی‌تان را بهتر کند. آرامش لذت‌بخش است، اما بهبود بخشیدن به زندگی و اوضاع مالی‌تان خیلی بهتر است.

۸. هر ماه پیش‌رفت مالی‌تان را پی‌گیری کنید.

بد عمل کردن در مخارج ربطی به ثروتمندی ندارد. ممکن است دستمزد بالایی داشته‌باشید و باز هم در پایان ماه چیزی برای‌تان باقی نماند. درآمدتان و همین‌چنین مخارج جاری‌تان را بنویسید. آیا چیز پرهزینه‌ای وجود دارد که بتوانید حذف‌اش کنید؟ این به شما شانسی می‌دهد که تصویر بزرگ‌تر را ببینید و اجازه می‌دهد تغییراتی ایجاد کنید که وضعیت مالی‌تان را بهبود ‌ببخشد.

چطوری سریع پولدار شویم  ۹: اهداف‌تان را اولویت‌بندی کنید.

احتمالا پیش از این اهداف مالی داشته‌اید، اما اگر اهداف زیادی داشته‌باشید یعنی هیچ‌کدام از آنها محقق نشده‌است. به جای این‌که سعی کنید هم‌زمان برای ماشین و تعطیلات پس‌انداز کنید و بدهی‌تان را هم بپردازید، تصمیم بگیرید کدام هدف برای‌تان بیش‌ترین اهمیت را دارد. روی رسیدن به آن هدف تمرکز کنید، سپس سراغ هدف بعدی‌تان بروید.

چطوری سریع پولدار شویم  ۱۰: سرمایه‌گذاری عاقلانه را آغاز کنید.

اگر هیچ تجربه‌ای در سرمایه‌گذاری ندارید، بدون آگاهی شروع به سرمایه‌گذاری نکنید. با یک کارشناس درباره‌ی نحوه‌ی سرمایه‌گذاری خوب صحبت کنید، یا در اینترنت درباره‌ی آن مطالعه کنید. هنگامی‌که درباره‌ی سرمایه‌گذاری آگاه شدید و اطلاعات کافی به‌دست آوردید، روی کسب‌وکاری که می‌دانید سودآور است سرمایه‌گذاری کوچکی بکنید.