تا کنون اهداف بیشمار کوچک و بزرگی را در ذهن خود پرورانده ایم. بسیاری را در حد یک آرزو رها کرده ایم، تعدادی را به مرحله تلاش و برنامه ریزی جدی رسانده ایم و برخی را نیز با موفقیت به دست آورده ایم. تمرکز این مطلب برای بیان نحوه تفکر برای رسیدن به یک هدف می باشد.

 

آرزو دارید یا هدف ؟

بهتر است به خواسته ی خود چهارچوبی بدهیم. ما به چیزی علاقه داریم و از داشتنش خوشحال می شویم، آرزو می کنیم که آن را داشته باشیم اما میزان علاقه ما به قدری نیست که برای آن اقدامی از ما سر بزند. زمانی که علاقه ما به قدری زیاد شد که ما را به تکاپو و جنبش انداخت پس آن برای ما یک هدف شده است. درواقع هدف آرزو ایست که به وهله عمل رسیده. پس در نخستین گام تکلیف خود را مشخص کنید، آرزو دارید یا هدف؟

تفکر، نخستین گام در رسیدن به هدف!

اگر به خواندن این مطلب ادامه می دهید پس شما هدف دارید. همه می دانیم در ابتدای کار باید به مسیر اندیشید و برای مرحله به مرحله آن برنامه ریزی کرد و این کار بدون تفکر ممکن نیست. پس باید هدفمان را در ذهن داشته باشیم و به مسیر رسیدن به ن را ترسیم کنیم تا موانع و کم و کاستی های آن مشخص شود. بهتر است به اصل مطلب  بپردازیم. تفکر خلاق! این چیزی است که شگفتی ها را رقم میزند، مسیر ها را کوتاه کرده و موانع را هموار می کند.

چه تفکری خلاق است؟

به نقطه عطف این مطلب می رسیم. تفکر خلاق چیست و چه تفاوتی با تفکر مستقیم دارد؟ زمانی که شما راه حلی رایج و منطقی را انتخاب می کنید نشان می دهد که برای رسیدن به هدف تفکر داشته اید، اما تفکر خلاق به شما پیشنهاد می دهد که راه های دیگر را هم بررسی کنید تا به مسیری کوتاه تر با موانعی آسان تر دستیابید. تفکر خلاق می گوید که شما باید کم ترین هزینه و انرژی را مصرف کنید و در قبال آن بیشترین بازده را به دست آورید. پس تا بدین جای کار تفکر خلاق را دریافتیم و تاثیر مثبت آن در رسیدن به هدف و موفقیت آشکار شد. حال باید بدانیم که چگونه تفکر خود را به سمت خلاقیت سوق دهیم؟

 

چگونه به طرز فکرمان خلاقیت بخشیم؟

برخی بر این باورند که خلاقیت مهارتیست ذاتی و به صورت اکتسابی بدست نمی آید. اما این جمله کاملا غلط است. مهارت های ذهنی همانند توانایی های جسمی با تمرین تقویت می شوند. تمرین های زیادی برای افزایش قدرت خلاقیت وجود دارد اما به عنوان یکی از مطالب مرتبط با افزایش خلاقیت می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.
۶ عادت خلاقیت برای آدم هایی که فکر می کنند خلاق نیستند