یک نام منحصربه فرد برای ایده هایتان می تواند قدرتی به یاد ماندنی تر از همتایان امروزی شما داشته باشد. این دسته از نام ها شامل کلمات خودساخته، پرتکرار، یا دارای معانی ویژه هستند.

1.استفاده از واژه های بومی:

انتخاب کلمه‌های بومی در نامگذاری رویکرد رایجی است مانند شرکت Canon که برگرفته از نام ژاپنی بودای هدایت گر‌‌ای Kannon است ‌‌یا مثلاً کلمه سامسونگ که در زبان کره‌‌ای معنی سه ستاره دارد.

2.استفاده از نام خود مؤسس:

افراد معمولاً ‌‌این گزینه فوق‌العاده را از‌‌ یاد می‌برند اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که فرصت‌های خوبی در استفاده از نام خودتان نهفته است. مگر‌‌اینکه نام شما خیلی رایج باشد. رایج‌ترین نام‌های فامیلی در‌‌ایران به ترتیب عبارتند از محمدی، حسینی و احمدی.

اگر نمی‌توانید به گزینه دیگری فکر کنید نام خودتان به شکل شگفت انگیزی موثر خواهد بود. تولید کننده اتومبیل Toyota وقتی فهمید که تلفظ نامش که در حقیقت Toyoda بود نام خود را به Toyota تغییر داد. کاربرد نمونه‌‌ای از ‌‌این تکنیک در شرکت‌های مک دونالدز، اچ‌پی، دیزنی و دِل قابل مشاهده است.

3. استفاده از نام مواد اولیه:

مواد خامی که در محصولات به کار می‌رود نیز می‌تواند مفهومی جالب را منتقل کند مانند کوکاکولا که در حقیقت برگرفته از نام برگ‌های کوکا و دانه‌ها کولا گرفته شده که مواد اصلی فرمول ‌‌این نوشابه هستند.

4.قابلیت تبلیغ شدن را داشته باشد:

نام انتخابی شما قابلیت تبلیغات دارد؟ وقتی مصرف کنندگان به دنبال یک محصول یا خدماتی (به ویژه آنلاین) می گردند، آن چیزی که آنها را به سوی وب سایت شما و برند شما می کشد، نام برند شماست.

5. ماندگار باشد:

آیا مشتریان می توانند نام برند شما را راحت به خاطر بسپارند؟ هرچقدر نام کسب و کار شما سخت تر باشد به یاد سپردن آن هم سخت تر خواهد بود. از آنجا که واژه ها دهان به دهان منتقل می شوند، کسب و کار هایی که تلفظ نام آنها سخت است یا سخت در حافظه می مانند برای اهداف بازاریابی مناسب نیستند. به خصوص برای کسب و کار های مبتنی بر وب و شرکت هایی که برای فروش به اینترنت تکیه دارند. شما به نامی احتیاج دارید که به راحتی روی کارت ویزیت حک شود، در آگهی های تبلیغاتی نمای زیبایی داشته باشد و آن قدری کوتاه باشد که در جست و جو های آنلاین به راحتی نمایش داده شود.