آیا در تلاش هستید تا برای آراستگی و لباس‌تان در یک مصاحبه‌ کاری تصمیم‌گیری کنید؟ با ما در این نوشتار همراه باشید تا ۸ نکته‌ لباس پوشیدن برای موفقیت در مصاحبه‌ کاری و استخدامی را برای شما بیان کنیم.

آنچه برای حضور در یک مصاحبه‌ کاری می‌پوشید نقش بسزایی در ترسیم یک تصویر یا برداشت از نوع شخصیت‌تان دارد، بنابراین لباس و آراستگی‌تان برای نشان دادن شما به عنوان بهترین متقاضی استخدام نقش مهمی ایفا می‌کند.

نوع پوشش و آراستگی در روز مصاحبه‌ کاری اغلب به عنوان معیاری برای سنجش میزان آشنایی اولیه‌ی متقاضی شغل از آن شرکت و حرفه به شمار می‌رود.

در ادامه ۸ نکته‌ لباس پوشیدن برای موفقیت در مصاحبه‌ کاری و استخدامی آمده است

۱. پوشش و آراستگی مناسب مصاحبه بستگی به حرفه‌ای دارد که شما در آن مصاحبه می‌شوید، و نیز موقعیت جغرافیایی و فصلی از سال که در آن قرار دارید.

۲.به یک جستجوی اینترنتی پیرامون شرکت، حرفه، و همکاران شاغل در شرکت دعوت‌کننده به مصاحبه، بپردازید تا آراستگی و پوشش مناسب و شایسته‌ی روز مصاحبه را برگزینید.

۳.اگر هنوز بابت اطلاعات‌تان مطمئن نیستید، با بخش منابع انسانی شرکت مورد نظر تماس بگیرید و از آنان پیرامون نوع پوشش مرسوم کارکنان‌شان پرس‌وجو کنید.

۴.چنانچه هنوز شک و تردید داشتید، خوب است که جانب احتیاط را رعایت کنید و به جای این‌که زیادی از حد غیررسمی لباس بپوشید، از پوشش موجه‌تر و رسمی‌تری استفاده کنید.

۵.اگر لباس و کیف و کفش مناسبی برای روز مصاحبه ندارید، خوب است به یک فروشگاه بزرگ بروید و از فروشندگان و مسئولان و طراحان لباس‌ها برای مشاوره در انتخاب نوع پوشش‌تان کمک بخواهید.

۶.اطمینان حاصل کنید که لباس‌هایتان تمیز و اطوکشیده هستند.

۷.زیادی از حد به خودتان عطر و ادکلن نزنید.

۸.چنانچه خانم هستید، سعی کنید از زیورآلات بسیار اندک و آرایش‌صورت بسیار کم و ملایمی برای مصاحبه بهره ببرید.

فراموش نکنید لباس‌های شما می‌توانند شانس‌تان را در دستیابی‌تان به آن شغل تحت تاثیر قرار دهند.

اگر یک آقایی برای شغل کارگر ساختمان در یک منطقه‌ی آب و هوایی بسیار گرم و در وسط فصل تابستان به مصاحبه شغلی دعوت شده است، یک کت و شلوار تیره‌ی ضخیم بر تن کند، مسئول استخدام گمان می‌برد که او حتما عقل‌اش را از دست داده است. می‌دانید چرا؟ زیرا نه تنها لباس‌اش با شغلی که قرار است در آن فعالیت کند هیچ تناسبی ندارد بلکه از نظر موقعیت آب و هوایی و فصل سال هم شایسته نیست.

یا فرض کنید که یک خانم با یک مانتو شلوار سرمه‌ای و تیره، یک جفت کفش پاشنه تخت ساده، و بدون هیچ زیورآلاتی به یک مصاحبه‌ی شغلی برای استخدام به عنوان یک طراح مد لباس برود. بعید به نظر می‌رسد که این شغل به وی داده شود. احتمالا مدیراستخدام شرکت به دنبال فردی است که تصویری از خلاقیت را به نمایش بگذارد و لباس، نوع آرایش و زیورآلاتش برای یک طراح مد بسیار خوش‌ذوق مناسب باشد.

همان‌طور که از قدیم می‌گویند: عقل مردم به چشم‌شان است. به تصویری بیندیشید که می‌خواهید در طول مدت مصاحبه‌تان از خود نشان دهید و سپس لباس و کیف و کفشی برای خود برگزینید که یک برداشت مثبت و مناسب از شما ایجاد کند، برای انتخاب بهترین شکل آراستگی در روز مصاحبه به فصل، مکان جغرافیایی، شغل، شرکت یا صنعتی که قصد ورود به آن را دارید بیندیشید.