صاحبان کسب و کار های موفق این دو نکته ضروری را باید بدانند

ضرورت های صاحبان کسب و کار های موفق کدام‌ها هستند؟ در این نوشتار به ۲ مورد از ضرورت های صاحبان کسب و کار  های موفق می‌پردازیم.

اگر اتفاق بدي برايتان بيفتد، مانند بيماري، ناتواني يا حتي مرگ، اغلب، کساني هستند که مي‌خواهند از دوام کسب و کار تان مطمئن شوند چون اين عزيزان شما از تلاش بي‌وقفه براي موفقيت کسب و کارتان، منتفع مي‌شوند. براي اين پايان خوش، بايد دو راهبرد را در پيش بگيريد: بيمه‌ي عمر شخص کليدي، و توافق‌هاي خريد/فروش.

بر اساس پرسش‌کاوي انجام شده بين ۵۱۳ نفر از صاحبان کسب و کار کمي کمتر از سه پنجم آنان بيمه‌ي عمر شخص کليدي براي يک نفر در شرکت‌شان داشتند، آن هم اگر خودشان شخص کليدي نبودند. در عين حال، تقريبا سه چهارم از همين صاحبان کسب و کار بدون بيمه‌ي عمر شخص کليدي، اظهار کردند اگر اتفاقي براي خودشان يا کارمند کليدي ديگري بيفتد، کسب و کار شان ورشکست خواهد شد يا به شدت آسيب خواهد ديد.

پيچيدگي بعدي اين است که بيمه‌ي عمر شخص کليدي به طور بالقوه مدت معيني دارد و مي‌توان گفت احتمالا نابسنده است. در بيشتر اين وضعيت‌ها، صاحبان کسب و کار نياز به بيمه‌ي عمر شخص کليدي را طي۳ سال گذشته بازنگري نکرده بودند. از اين رو، فرصت خوبي است براي بيان اين‌که بيمه‌ي عمر شخص کليدي ممکن است کافي نباشد يا ساختار آن به درستي براي رسيدگي به نيازهاي کنوني شرکت و صاحبانش شکل نگرفته باشد.

گذشته از بيمه‌ي عمر شخص کليدي، زماني که چند شريک در يک کسب و کار سهيم هستند، وجود توافق های خريد/ فروش بسيار هوشمندانه است. فرانک سنکو، رئيس مجموعه‌ي سنکو و همکاران، که يک شرکت برنامه‌ريزي پيشرفته است، مي‌گويد:  “شمار اندکي از صاحبان کسب و کار مي‌خواهند با همسران يا فرزندان شريکي که ديگر قادر به انجام وظافيش نيست در آن کسب و کار باقي بمانند. در اين وضعيت‌ها، قطع روابط با توافق‌هاي خريد/فروش بهترين کاري است که مي‌توان انجام داد.”

مطلب مرتبط: ۱۱ اصل حیاتی که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند

آنتوني جي کارون، عضو هيئت مديره‌ي يک موسسه‌ي حقوقي، شرح مي‌دهد: “توافق خريد/ فروش يک قرارداد قانوني است که تضمين مي‌کند وقتي يک اتفاق ناگهاني مانند مرگ يکي مالکان رخ مي‌دهد سهم وي از کسب و کار خريداري خواهد شد و درآمد حاصل از فروش با استفاده از معيارهاي ارزيابي از پيش تعيين شده به وارثان او خواهد رسيد.” “هم‌چنين ساختار اين توافق بايد وجوه لازم براي خريداري سهام را تأمين کند. معمولا، از بيمه‌ي عمر جهت تأمين اين وجه استفاده مي‌شود.”

از ۴۲۴ صاحب کسب و کار و شرکاي‌شان در شرکت‌ها، نزديک به چهار پنجم آنان سياست خريد/ فروش را داشتند. مشکل اين واقعيت است که شمار اندکي از صاحبان کسب و کار، توافق‌هاي خريد/ فروش يا ساز و کارهاي مالي خود را در ۳ سال گذشته بازبيني کرده‌اند. در عين حال، بسياري از صاحبان کسب و کار مشارکت کننده در پرسش‌کاوي، تغييرات معني‌داري را گزارش کرده‌اند که احتمالا به سبب قديمي بودن توافق‌هاي خريد/ فروش و برنامه‌هاي مالي در سرنوشت شرکت‌هاي‌شان رخ داده است.

بنابر گفته‌ي کارلو سيسورا، رئيس اتاق بازرگاني بروکلين و نويسنده‌ي کتاب “بيشينه‌سازي ثروت شخصي: الفبای برنامه‌ريزي پيشرفته براي صاحبان کسب و کاري‌هاي موفق”، بسياري از صاحبان کسب و کارها ضرورت نياز به بيمه‌ي عمر شخص کليدي و توافق‌هاي خريد/ فروش را تشخيص مي‌دهند. هرچند اين تشخيص مبتني بر پايش وضعيت و آگاهي از امور جاري نيست، و به احتمال زياد به سبب نگراني از عوارض اتفاقات ناگواري است که ممکن است رخ بدهند. برخي از صاحبان کسب و کار به اشتباه فکر می‌کنند همين که کاري را انجام داده‌اند، کافي است. “آنها بعضي کارها را در چک ليست‌شان تيک مي‌کنند تا انجام دهند ولي بعداً فراموش‌شان مي‌کنند.”