در دورانی که برای اشتغال باید هر راهی را بروید، بهتر است که به خود کفایی برسید تا بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. ابتدایی ترین مرحله برای کارآفرینی پیداکردن توانایی ها و استعداد هایی است که در آن ها مهارت دارید. اگر چه این کار ساده ای نیست ولی مشاوران ما هستند تا شما را در این کار راهنمایی کنند.
یکی از مهم ترین شروط رسیدن به موفقیت یادگیری راه و روش های مدیریت می باشد. شما باید بدانید که چگونه می توانید کارهایتان را مدیریت کرده و برنامه هایتان را پیش ببرید.
مشاوره کسب و کار امروزه یکی از مهم ترین نیاز های هر شهروندی می باشد. کسب و کار خانگی، کسب و کار اینترنتی، کسب و کار های بازاری و یا هر نوع کسب و کار دیگری نیاز به مشاوره دارد تا بتواند در این بازار رقابتی خود را حفظ و گسترش دهد.
در شرایط اقتصادی کنونی می بایست راه رسیدن به موفقیت در کار را دانست پس فرصتی برای تجربه و آزمایش وجود ندارد. راه کسب درآمد را باید از مشاورین متخصص شغلی پرسید و نقش یک مشاوره شغلی اینجاست که نمایان می شود. شغل نت این بستر را فراهم کرده تا بتوانید از تجارب آن ها استفاده نمایید.
من مهندسی عمران خوندم ۱۵ سال سابقه کار در شرکت های ساختمانی دارم و الان میخوام کسب و کار خودم رو راه اندازی کنم
سلام من دختری هستم 36ساله کارشناسی ارشد حسابداری دارم در یک شهر کوچک استان ایلام شهرستان آبدانان تا الان مدرسه غیر انتفاعی تدریس کردم ولی حقوقش کم بود و اینده ای نداشت الان میخوام بصورت جدی برای خودم یه کاری کنم و به درآمد زایی برسم ،بین اینکه در شهر خودم کسب و کار راه بندازم یا کلا جمع کنم برم تهران کار کنم موندم و یه جورایی خواهرام میگن بمون آبدانان ولی مادرم نمیدونم چرا اصرار به تهران رفتنم داره خلاصه میخوام بهترین تصمیم رو برای خودم بگیرم
سلام وقتتون بخیر من دختر 23سالم چند روزه مغزم واقعا درگیر شده واسه آینده کاریم الان من تو دبیرستان ریاضی خوندم تو دانشگاه هم لیسانس آموزش ابتدایی گرفتم ولی به معلمی زیاد علاقه ندارم و حفظیاتم خوب نیست و ریاضی و اینا رو واقعا از رو عشق میخونم کامپیوتر و کار با موبایل رو خیلی دوست دارم الان نمیدونم چه شغلی بدردم میخوره که وارد بازار کار بشم حتی نمیدونم چه دوره ای برم ببینم که خوب باشه اگه منو از این بلاتکلیفی در بیارید واقعا ممنون میشم
سلام من خانم هستم ۴۳سالنه وندت ۷ساله که کارحسابداری ساده رو انجام میدم ینی توبحث مالیات فعالیتی نداشتم الان به عروسک بافی هم علاقمندشدم و ازقبل حسابداری رو هم دویت داشتم اما حدیدا وقتی وار حسابداری انجام میدم خیلی احساس خستگی میکنم و الان میخام یکی از این دورسته رو انتخاب کنم و هنه انرژیم رو بدایکی بزارم اما ننیددنم توکدوم واقعا موفق میشم و له درامد عالی میرسم لطفا راهنماییم کنین
سلام خانمی ۴۳ ساله با سابقه ۱۳ سال در سازمان شغل اداری بصورت قرادادی و حقوق تمام وقت و بیمه دارم ولی به دلایل خانوادگی مجبورم نقل مکان کنم به استان دیگری و در ضمن سازمان با انتقالی من رضایت نمیدهد و ترس از دست دادن شغلم و پیدا نکردن شغل جدید در شهر جدید دارم چیکار کنم؟
سلام وقتتون بخیر من بین سه تا شغل گیر کردم اول میخوام برم برق خودرو و دیاگ یادبگیرم ولی برق خودرو یخورده پیچیده هسته نمیدونم یادگرفتن سخته یا نه از یه طرف میخوام فست فود حرفه ای یادبگیرم بعد از یه طرف میخوام رانندگی لیفتراک یادبگیرم بین اینا همه موندم چکار کنم نمیدونم کدومشون بهتره کمکم کنید ممنونتون میشم
من الان توی موقعیتی هستم که اصلا نمیدونم باید چیکار کنم ، علاقه خودم رو نمیدونم ، الان مشغول به تحصیل در یک رشته در دانشگاه هستم ولی علاقه ای بهش ندارم و فقط دارم میخونم که مدرکشو بگیرم تا خانواده دیگه بهم گیر ندن ، ولی بعدش نمیخوام توی این حیطه کار کنم ، از الان دنبال اینم که مسیر علاقه و مطمئنم رو پیدا کنم.
سلام.راستش من بین دو تا رشته موندم.دلم میخاد کاری بکنم که سودش بیشتره.کراتینه مو دوس دارم.فروشندگی دوس دارم.فروشندگی فرقی نداره چی باشه.لباس بزرگسال یا بچگونه.یا فروشندگی دکوریجات.لوازم آرایشی بهداشتی.بنظرتون چیکار کنم.اینم بگم بودجمم کمه
سلام وقت بخیر من یه جوان 22 ساله هستم تازم خدمتم تموم کردم الان هم سردرگم هستم نمیدونم دنبال چه شغلی برم بیشتر به کارهای پشت میزی علاقه دارم ،کارایی که با آدما کمتر ارتباط بگیرم چند وقتی طراحی سایت یاد میگرفتم و تدوین ولی خوب به دلایلی رها کردم،هر چی فکر میکنم نمیدونم به چی علاقه دارم، به رشته ای هم که رفتم علاقه ای ندارم
سلام میخوام مهارت جدید یاد بگیرم از اونجایی که همسرم مهندس کامپیوتر میگه بیا و در زمینه های طراحی سایت و کدنویسی و هوش مصنوعی مهادت یاد بگیر ولی خب من هیچ پیش زمینه ی ذهنی از کار کامپیوتر به صورت تحصصی ندارم . یه مورد دیگه میخوای روی طراحی و دیزاین کفش عروس کار کنم و مهارت اشو یاد بگیرم . .الان بین این دو مسیر نمیدونم کدوم بهتر و آینده موفق تری داره و اینکه در زمینه طراحی و دیزاین کفش های عروسم نمیدونم باید از کجا شروع کنم .
سلام وقت بخیر میخوام یه کار فنی یادبگیرم نمیدونم چی برم میخوام یه کار برم بیشتر کار فنی تو حوزه خودرو باشه حوزه های دیگه هم بود اشکال نداره فقط کاری باشه یادگرفتن راحت باشه و درآمدش خوب باشه
سلام من سرپرست IT در یک شرکت خصوصی هستم و تقریبا ۱۳ سال سابقه فعالیت دارم توی این حوزه و حدودا ۳۸ ساله ومتاهل هستم . تازگیها تصمیم گرفتم برای افزایش درآمد و استقلال مالی خودم شرکتی تاسیس کنم و توی همین حوزه IT شروع به فعالیت کنم، در همین مورد میخواستم مشورتی داشته باشم با یک مشاور.
دنبال مشاوری هستم ک قدم ب قدم در شغلم بهم کمک کنه و راهکار های بهم بدهد ک ب خواسته ها و آرزوهام برسم ، اگر بتوانند با پیام رسان روبیکا یا واتساپ با من ارتباط بگیرند بسیار سپاس گذارم.
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام ووقت بخیر بنده دخترخانم تنها مجردهستم که مغازه زدم واز اصول وقواعدمغازه وفروش هیچی نمیدونم،،، به دلیل اینکه زیاددرخونه بودم وافسرده شده بودم تصمیم گرفتم که ازکمیته امدادامام خمینی یک وام به مبلغ 50میلیون گرفتم من ازاول به امیده خانوادم بودم که کمک وهمراه میشوند لی هیچ کدام هیچ دخالت ویاراهنمایی به من نمیکنند هر4یا5ماه یک باربری خریداگربتوانند وبامن بیایندنمیدونم چیکارکنم ذهنم منفجرمیخادبشه 3روزه مغازه رو تعطیل کردم ونمیروم به دلیل اینکه قرص افسردگی میخورم خیلی خیلی اعصاب ضعیفی دارم واصلاحوصله حساب وکتاب ندارم ذهنم سریع خسته میشه شماروبخدا کمکم کنید
من یه مشاوره شغلی میخوام
دورود من در یک شرکت کوچیک هوشمندسازی ساختمان کار میکنم تعداد پرسنل ۵نفر هستش ۳ روز در هفته مشغولم حقوق ثابتم ۲۰ تومنه اگر پروژه بگیرم ۵ تومن اضافه میشه با بیمه هستم حس میکنم رشد شغلی اینجا ندارم نمیدونم چه دوره های بگذرونم که بعدا برم شرکت بزرگ تر
سلام وقت بخیر بنده کار رنگ و لایت مو انجام میدم همراه با کسی هستم که خیلی ادیت میکند تصمیم گرفتم که از کارم بیرون بیام حالا دودل هستم که آیا همین شغل را ادامه دهم یا سراغ کارمندی بروم که قبلاً انجام دادم در این کار بعضی مواقع درآمد خوب هست اما در بعضی مواقع خیر تا دیر وقت مشغول هستیم و خیلی معایب دیگر در حال حاضر پدرم هم فوت شدند و باید خرج خانه هم توسط من و مادرم تامین شود
من یک دانشجو معلم هستم و به دنبال ایجاد یک شغل دوم برای خود هستم
سلام و وقت بخیر خدمت شما من ساکن استان همدان شهرستان ملایر هستم و در حال حاضر کارگر تعویض روغنی هستم و یک مغازه ۱۱۰ متری در نزدیکی همین تعویض روغنی دارم آیا با سرمایه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان میتوان مغازه تجهیزات کشاورزی از قبیل تیلر، سم پاش ، اره برقی،علفزن،قیچی ،پمپ آب ،کفش کش و ... راه اندازی نمود؟حاشیه سود دهی این شغل در ماه میانگین چقدر میشه؟لطفا توضیح بدید با این میزان سرمایه چه شغل دیگری پیشنهاد میدهید؟ ممنون از راهنمایی شما
با سلام خدمت شما من یال ۹۳ در رشته عمران مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شدم. الان ۴۰ سالمه و علاقه زیادی به رشته حقوق دارم آیا با این شرایط امکان ادامه تحصیل در رشته حقوق برای من وجود داره؟لطفا توضیح بدید ممنون از راهنمایی شما
میخوام یک تولیدی کوچک برای تولید شیشه پاکن راه بندازم ولی نمیدونم باید از کجا شروع کنم یا باید چه مجوز هایی اخذ کنم لطفا صفر تا صد تولید یک تولیدی شیشه پاکن رو برام توضیح بدید که باید چه کارهایی انجام بدم و ....
سلام برای کسب و کار خانگی تولید سفره یک بار مصرف لطفا راهنمایی کنید
سلام وقت بخیر ۴۳ سالمه و مادر دوپسر کلاس پنجمی و کلاسسومی هستم. لیسانس اقتصاد صنعتی دارم. حدود ۸ سال به عنوان کارمند بازرگانی, CRM, کارشناس روابط عمومی و مسول دفتر مدیر عامل مشغول به کار بودم. یک دوره ی فشرده ی شش ماه ی مدیریت منابع انسانی در سازمان مدیریت صنعتی هم گذروندم. بیشتر ۱۰ سال هست که با به دنیا اومدن فرزند اولم و در ادامه فرزند دوم نتونستم به محیط کار برگردم. در حال حاضر نیاز به استقلال مالی و جایگاه اجتماعی دارم. اعتماد به نفسم به دلیل فاصله ی طولانی از محیط کار به شدت متزلزل شده. نمی دونم چه کار می تونم بکنم که ضمن حفظ توازن محیط خونه، شغل مناسبی هم داشته باشم. با توجه به اینکه در دانشگاه ۱۴ واحد حسابداری پاس کردم فکر کردم یک نرم افزار حسابداری آموزش ببینم و به شکل پاره وقت و یا جایی نزدیک مشغول به کار بشم. به این هم فکر کردم که به عنوان کارمند اداری در حوزه ی منابع انسانی مشغول به کار بشم. به آموزش هم علاقه دارم. لطفا راهنمایی کنید که چه کار کنم
سلام من 28 سالمه و متاهلم رشته ی تحصیلیم کارشناس بهداشت عمومی است . طرح 2 سالم تموم شده و متاسفانه تمدید طرح رشته ی ما نداره و از نظر استخدامی ام وضعیت جالبی نداره خصوصا برای شهر من (کرمانشاه) و چون زیاد امیدی به آینده شغلی این رشته ندارم زیادم به ارشد گرفتن فکر نمیکنم. حالا به فکر یاد گرفتن مهارت جدیدم یه مدت به طلاسازی و طراحی جواهرات فکر کردم ولی بخاطر بازار بد ترسیدم واردش بشم . به لابراتوری دندانپزشکی یا دستیار دندانپزشکی فکر کردم یه مدت به عنوان کارشناس شرکت در یک شرکت پروتز زانو و مفصل دوره برای کار در اتاق عمل دیدم ولی خب متاسفانه اون شرکت تازه تاسیس بود و اصلا اخلاق حرفه ایی در زمینه آموزش کارشناس نداشت و ترجیح دادم خارج شم . گاهی اوقات به فکر اینم برم دوره ی گل آرایی و دیزاین ببینم و یه مغازه گل فروشی باز کنم . کار بعدی که بهش فکر کردم یادگیری کامپیوتر و گذارنده دوره هوش مصنوعی و برنامه نویسی . مورد بعدی ام کلا تغییر رشته است حالا مجدد یا کنکور تجربی بدم یا اینکه دانشگاه آزاد برم حسابداری بخونم . گاهی اوقات به مهاجرتم فکر میکنم و شروع دوباره مقاله نویسی هام ( یک مقاله ISI دارم) واقعا سردرگمم و نمیدونم چه مسیری و انتخاب کنم که آینده دار باشه . ممنون میشم منو راهنمایی کنید
دفتر پیشخوان دولت داشتم واگذار کردم الان تو اسنپ هستم به دنبال بیزنس مناسب و کم ریسک هستم با سرمایه محدود
سلام وقتتون بخیر من ۳۲ سالمه و کاردانی طراحی و دوخت دارم حدود ۱۰ سال هست که به کلاس های هنری متفاوت رفتم ولی در هیچ کدام در حوزه کسب و کار موفق نبودم و دوره ای بوده بسیار هم از لحاظ تمیزی از کارهای من بسیار تمجید میشود مخصوصا اطرافیان و تمام اساتیدم اما بلد نیستم که در حوزه هنری کسب و کار ثابت داشته باشم میخواستم راهنماییم کنید چطور میتونم شروع کنم هنری ک میخواستم شروع کنم در حوزه دانتل کاری وسایل جهیزیه عروس و جعبه مخملی هست
سلام وقت بخیر، یک ملک مشترک با برادرم داشتم که بدلیل نیاز مالی ایشون فروخته شده و سهم من ۷ میلیارد میباشد، الان نمیدانم با این پول چه کنم، ایا دوباره یک اپاتمان کوچکتر بخرم یا اینکه طلا بخرم، از بورس و ارز دیجیتال و صندق و غیره سررشته ندارم
سلام میشه یه لطفی بکنید یه بار کانال روبیکا منو بازدید کنید که تو زمینه سرگرمی است بعد راهنمایی کنید برای بهتر شدن .... ممنون اینم لینک بوم نیوز https://rubika.ir/boomnews
برای راه اندازی تولیدی رشته آش
با سلام ب استحضار میرسانم اینجانب به همراه یکی از همکارانم در رابطه با شغلی که داریم (ارایش وپیرایش زنانه) تصمیم ب راه اندازی اموزشگاه ارایشگری گرفتیه ایم. و همکار بنده به خاطر تجربه ی بیشتر پیشنهادی ب من داده است که: سود درامد کاری: سی من وهفتاد همکارم. لطفا دراین زمینه راهنمایی های لازمه را از شما خواستارم وتوضیحات را کاملا برای من شرح دهید که ب چه صورت شراکت کاری بکنم و به ضرر کن نباشد
من 22سالمه و دانشجوی تهرانم و دوست دارم مسیری. شغلی واسه خودم بسازم که بتونم در تهران ماندگار شوم و از پس هزینه های مسکن و زندگی راحت بر بیام و بتونم پس اندازی داشته باشم چندین راه رو امتحان کردم اما به نتیجه ای نرسیدم یه راهنمایی می خوام
توی کارم حس میکنم موفق نیستم و علاقه به پولش رو دارم فقط با این بازار بد و خراب علاقه هم از بین رفته و فقط ساعتها توی این کار صرف میکنم اما درآمد خوب ندارم
سلام وقت بخیر من یه کار سرگرمی و کلیپ تو روبیکا زدم میخوام پیشرفت کنه ولی فعلا اعضا کمه ری اکشن های اونا نیستش و باید واسه تبلیغات چیکار کنم ممنون میشم یه کمکی کنید
سلام من دوره برای راه اندازی کسب وکار محازی شرکت کردم به کانال توی ایتا زدم اموزش ریاضی جذبم خیلی بود از ویدیو هام خیلی استقبال میکردن ولی وقتی کمپین فروش گذاشتم کسی استقبال نکرد مجدد کانال زدم اموزش هنر به همین شکل پیش رفت الان نمیدونم مشکلم دقیقا چیه و کجا رو بایداصلاح کنم
سلام من نزدیک ۳۴ سال سنم هست که دیپلم گرفتم و دانشگاه قبول شدم اما بدلیل مشمول بودن سربازی نتونستم به دانشگاه برم،سربازی رفتم و بعد از اتمام آن یک ماه کار کردم بعدش ول کردم،بعد از یک سال دوباره ۶ ماه کار کردم و ولش کردم،بعد از ۷ سال دوباره یک هفته کار کردم و ولش کردم،از وقتی که سربازی رو تموم کردم که ۱۱ سال میگذره،کار نکردم،اگر کاری کردم ولش کردم،اصلا سرکاری نرفتم،که این چند سال ناراحتی میگرن معده درد داشتم گ،یه مدت خوب شدم دوباره عود میکنه،پیش روانشناس هم رفتم فکر کنم که از کار ترس دارم.چکار کنم؟
با سلام بنده یک موتور هوندا مدل ۱۴۰۲ دارم اقساطی که بین ۱۳۰ میلیون تا ۱۴۰ میلیون فی میخوره ۷ تا قسط داره که میشه ۵۲/۲۹۰/۰۰۰ تومان بخام بدم به نمایشگاه بین ۸۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون پول دستم میگیره با این شرایط بنظر شما خوبه مغازه کافی نت یا دخانیات افتتاح کنم و هرچقدرم موند تا سقف ۱۵۰ میلیون چکی حالا اگر خوبه بنظرتون کدوم بهتره دخانیات یا کافی نت
سلام وقت بخیر بنده امیرحسین هستم ۲۵ ساله در حال حاضر دیپلم دارم و بیکار هستم مردد هستم بین وارد کار شدن شروع تحصیل
«من آبدارچی هستم، مدرک لیسانس دارم، به دلیل فاشیای پلانتار نمیتوانم بیشتر از 15 دقیقه بایستم و باید ظرف 1-2 ماه شغلی دیگر پیدا کنم..چه دوره ای آموزش ببینم که بتونم شغلم. تغییربدم
سلام بیمه بیکاری من قطع شده است علت آن را پرداخت مالیات از یک شرکت دیگر که برای من بیمه رد نمی شده و مشاوره ساعتی بوده ام بیان کرده اند،حال باید چه کنم ،می توانم خودم را بیمه کنم واینکه برای 2سال گذشته شامل جریمه می شوم یا خیر
سلام وقت بخیر 26سالمه سابقه کاری ندارم حس میکنم خیلییی عقبم از همه خیلی دنبال کار گشتم خیلی تلاش کردم متاسفانه کار خوب پیدا نشد از طرفی فقط مهارت هفتگانه رو بلدم .خسته شدم از بیکاری دنبال یاد گرفتن یک مهارت یا نرم افزار هستم که بدرد بخور باشه اکثر شرکت ها بخوانش درآمد خوبی داشته باشه مدرک دانشگاهی مرتبط نخواد.چون تو این دوره زمونه باید چند وجهی باشی تا بتونی شغل و شرکت درست و حسابی استخدام بشی.کار با سیستم رو دوست دارم ولی الان سوال من اینه برم چه نرمافزاری یاد بگیرم که آینده داشته باشه آدم درونگرایی هستم .ذهنم برا یادگیری خوبه دوست دارم تخصص و مهارت ویژه یاد بگیرم که خیلی تقاضا داشته باشه توی حوزه کامپیوتر و it .حقیقت خیلی تحقیق کردم بیشتر سردرگم شدم برم چی یاد بگیرم .فتوشاپ .رابط کاربری. هوش مصنوعی . برنامه نویسی . حسابداری . و.... کلی مهارت دیگه درضمن رشته تخصیلیم من علوم پایه بوده اصلا ربطی به کامپیوتر ندارن لطفا کمکم کنید از این سردرگمی بیام بیرون .مسیر شغلی کم ریسک و رو به رشد و پرتقاضایی بهم بگید چون نمیخوام وقت هزینه بذارم تهش هیچ بشه دوباره.دنبال مهارتی دوست دارم برم که هم بازار کارش خوب باشه هم درآمد خوبی داشته باشه در ضمن کار و جایگاه اجتماعی خوبی داشته باشه و یک مقدار تخصصی .