در شرایط چالش‌برانگیز فعلی اقتصاد، جذب مشتری برای پرداخت نقدی یا با کارت‌های اعتباری یک فرایند آهسته و طاقت‌فرسا است.

در شرایط چالش‌برانگیز فعلی اقتصاد، جذب مشتری برای پرداخت به صورت نقدی یا از طریق کارت‌های اعتباری یک فرایند آهسته و طاقت‌فرسا است. دقیقا به همین دلیل ترغیب خریداران بالقوه از طریق آگهی مهم است و همیشه نیز مهم خواهد بود.

در واقع، ارائه‌ی آگهی فروش موثر و جذاب در بازار کسب و کار بیش از گذشته مطرح است.

زمانی که تبلیغات به درستی انجام ‌شود، با فراهم‌کردن انگیزه‌ی لازم برای اقدام عملی قبل از اتمام زمان محدود پیشنهادها، می‌تواند مشتریان را جذب کسب و کار شما ‌کند.

آنچه شما باید برای یک آگهی فروش موثر انجام دهید.

۱. روی تلاش‌تان تمرکز کنید

آگهی فروش موثر می‎تواند مشتریان دائمی را به خرید مجدد ترغیب کند، و به خلق حلقه‌های جدید مشتریان و جذب مشتریانِ رقیبان، و همچنین تشویق مشتریان فعلی به خرید متفاوت و کمک به کسب و کار در دوره‌های رکود اقتصادی کمک کند. اما یک فرایند تبلیغاتی به ندرت می‌تواند همه‌ی آن اهداف را در یک بازه‌ی زمانی خاص تکمیل کند. در نتیجه، باید تصمیم بگیرید که کدام یک از موارد زیر مهم‌ترین اولویت شما است، به طوری که شما بتوانید روی هدفتان تمرکز داشته باشید:

*آیا می‌خواهید مشتریان برای تکرار خرید به کرات به شما مراجعه کنند؟یا خرید در حجم بیش‌تر و جذب پیشنهادهای جدید و متفاوت مد نظر شما است؟

*آیا می‌خواهید مشتریان جدیدی را به کسب و کارتان اضافه کنید؟

*آیا می‌خواهید مشتریان باسابقه و قدیمی‌تان دوباره به کسب و کار شما مراجعه کنند؟

*آیا افزایش کسب و کارتان در زمان رکود، روزهای پایان هفته و یا فصول خاص را مدنظر دارید؟

پس از تشریح دقیق و هوشمندانه‌ی مخاطبان و تغییر مدنظر از طریق آگهی  ، این سوال را از خودتان بپرسید:

اگر شما یک مشوق زمان محدود ارائه بدهید‌، احتمال دارد که مشتریان مورد نظر شما، به آن واکنش نشان دهند؟

اگر چنین است‌، به مرحله‌ی بعد می‌رویم.

۲. برنامه‌ریزی بر روی مشوق‌ها و فروش ویژه

یک فرایند آگهی متفکرانه و برنامه‌ریزی‌شده، مشتریان را با ارائه‌ی یکی از فروش های ویٰژه یا مشوق‌های ذیل به اقدام عملی ترغیب می‌کند:

*کاهش قیمت، از جمله تخفیف، اعطای کوپن، یا پیشنهادهای ارزش افزوده

*پیشنهاد اشانتیون‌ها یا امتحان محصولات برای تضمین محصولات یا خدمات جدید برای مشتریان برای استفاده از آنها

*گرد‌هم‌آیی‌ها یا تجربیات برای جذب جمعیت، شور و شوق، خرید و فروش، معرفی به عموم

وقتی در مورد مشوق‌های خود تصمیم گرفتید، این حقایق را مدنظر داشته باشید:

مشوق‌های تخفیف قیمت‌ها

بایستی برای ترغیب مشتریان به اندازه‌ی کافی جذاب باشد، اما این تخفیف قیمت باید به کسب و کار شما لطمه‌ای نزند. از تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی بدون انگیزه (ترغیب کننده) اجتناب کنید، همچنین از تخفیف بسیار زیاد نیز اجتناب داشته باشید مگر این‌که تخفیف‌ها در ایجاد فروش چشمگیر بعدی یا این‌که در جذب مشتریان ارزشمند جدید به کسب و کار شما کمک کنند.

کوپن‌ها

همیشه به بازگشت مشتریان (مخصوصا در شرایط فعلی که مشتریان با حساب و کتاب هزینه می‌کنند) تاثیر داشته است، به عبارتی دیگر در این دوره‌ی رکود اقتصادی بسیار طرفدار دارند. حتی مصرف‌کنندگان جوان و خریداران ثروتمند- گروهی که به طور سنتی از دریافت کوپن اجتناب می‌کردند- این روزها از این کوپون‌ها استفاده می‌کنند(از ۱ تا ۲ درصد به ۲۰ درصد رسیده است). کوپن‌های چاپ شده اکنون بیشتر از گذشته در جریان هستند، اما کوپن‌های قابل چاپ، توزیع‌شده در وب‌گاه‌ها و از طریق ایمیل، یک راه فوق‌العاده برای آزمون قیمت‌های کسب و کار موردعلاقه قبل از تحمیل هزینه‌های جانبی برای ترویج آن از طریق رسانه‌های دیگر، فراهم می‌کند.

نمونه‌ها یا اشانتیون‌ها

نیز به مشتریان امکان امتحان محصول را قبل از خرید آن ممکن می‌سازند. نکته‌ی مهم در مورد اشانتیون‌ها این است که اشانتیون نظر مشتری را جلب و به تکرار کسب و کار نیز می‌تواند کمک کند.

  • کسب و کارهای بر خط برای جذب پیوندهای وب‌گاه‌ها، بازدیدکنندگان، ثبت‌نام‌های وب‌گاه و آگهی ، نیاز به تبلیغ اشانتیون‌های رایگان دارند. این نوع تبلیغات به معنای شروع یک رابطه‌ی موفق با مشتریان جدید است.
  • خرده‌فروشان می‌توانند استفاده از اشانتیون‌ها را به گردهم‌آیی‌های تبلیغاتی تغییر دهند. به عنوان مثال کاستکو در تعطیلات آخر هفته را مدنظر قرار دهید. مثال بزرگ دیگر؛ استی لادر با کمک خرده‌فروشان به زنان پیشنهاد میکاپ جزئی رایگان را در کنار گرفتن عکس مشتریان ارائه می‌داد. این عکس‌ها در مرحله بعد برای استفاده در صفحات شبکه‌های اجتماعی مشتریان، از طریق پست الکترونیکی به انها ارسال می‌شد.
  • خدمات کسب و کارها این کار را به خوبی با ارائه نسخه‌های کوچک رایگان انجام می‌دهند. به عنوان مثال، به ماساژ شانه پنج دقیقه‌ای یا یک ساعت مشاوره تزئینات خانه رایگان می‌توان اشاره داشت. درمورد کسب و کارهای حرفه‌ای‌تر، اشانتیون‌ها می‌توانند به صورت بسته‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه شوند، و از طریق آن مشتریان آینده‌نگر را به تعامل سازنده و اعتمادکردن به کسب و کارها (در حین استفاده از خدمات) ترغیب کند.

گردهم‌آیی‌ها و تجربیات، مشتریان را برای حضور در جشن‌ها، معرفی محصول، نمایشگاه‌های خاص یا سخنرانی‌ها و دیگر فعالیت‌های مرتبط با برند و ارائه محصول، جلب می‌کند. هنگامی که میزبانی یک گردهم‌آیی را برعهده دارید، مطمئن شوید که همه‌ی جوانب را بخوبی انجام داده‌اید. یک گردهم‌آیی ضعیف توام با بی‌علاقگی بدتر از هیچ است، پس در آموزش و تعیین وظایف کارکنان و اطلاع‌رسانی عموم کوشا باشید.

۳. آنچه را شما برای رسیدن به آن از طريق تبليغات و ارزيابي در نظر داريد، كاملا مشخص كنيد.

زمانی که مصرف‌کنندگان نیاز به یک مشوق برای خرید دارند، تبلیغات بسیار کارساز است. فقط در مورد آنچه می‌خواهید بدست آورید شفاف عمل کنید. تعداد فروش، حجم مبادلات مالی، نام مشتری مورد نظر، الگوهای خرید که شما می‌خواهید تغییر دهید و یا هر هدف دیگری را که از طریق تبلیغات مد نظر دارید مشخص کنید. سپس آن تغییر مورد نظر را به لحاظ مالی برای کسب و کارتان مشخص کنید.

با علم به تاثیر بالقوه‌ی تبلیغات، شما اطلاعات موردنیاز برای اختصاص بودجه‌ی تبلیغات، اختصاص زمان کافی برای کارکنان و سرمایه‌گذاری در انرژی لازم برای انجام تبلیغات که نتایج مثبت کسب و کار را در دروه‌ی زمانی پوشش تبلیغاتی ممکن می‌سازد، در اختیار خواهید داشت.