صنعت لباس و پوشاک به شدت رقابتی شده است. از آنجا که شرکت‌های مد پیشرو جای فروشندگان قدیمی را گرفته‌اند، وضعیت دائما در حال تغییر است. اگر بخواهیم بدانیم برترین برند لباس کدام است و کدام برند لباس یا پوشاک در سال‌های آینده رشد زیادی خواهد کرد، هوشمندانه است نگاهی بیندازیم به جاهایی که نوجوانان پول‌شان را آنجا خرج می‌کنند.

بنا بر آخرین بررسی‌ها، ۵ برند زیر به نظر نوجوان با درآمد بالا برتر هستند:

۱.نایکی

نایکی از مارکهای اصیل قدیمی‌تر مثل گپ (Gap) و فیچ و ابرکرومبی (Abercrombie & Fitch) پیشی گرفته است و به فروشنده‌ی محبوب نوجوانان تبدیل شده است.
این مارک بیشتر در بخش زنانه سرمایه‌گذاری کرده است، و بسیار هم در این بخش موفق است. نایکی با جلب نظر زنان نسبت به پیام “قدرت دخترانه”، ظرفیت لازم را فراهم نموده تا خانم‌های جوان بیشتری در طول زندگیشان مصرف‌کننده‌ی این محصول باشند.

۲.فوراور ۲۱

نماد یک مد پیشروست. این برند با تولید انبوه و کم کیفیت، مقرون به صرفه به نظر می‌آید. “شما دوست دراید که بهترین ظاهر را با کم‌ترین هزینه به‌دست بیاورید؟ مصرف‌کننده می‌داند که جنس این برند چندان مرغوب نیست- و احتمالا به همین دلیل آن را می‌خرد.” فور اور ۲۱، شرکتی خصوصی است که مسائل مالی‌اش را افشا نمی‌کند.

۳. امریکن ایگل

American Eagle برای پرهیز از دچار شدن به سرنوشت رقیبش، فیچ و برکرومبی که سال‌ها با کاهش فروش مبارزه کرد، تمهیداتی اندیشیده است. این برند می‌کوشد تا موجودی انبارش را به صفر برساند و تبلیغات سنگین و پرهزینه‌اش را کنار بگذارد. در سه ماهه‌ی اخیر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای امریکن ایگل، رشد فروشی بالغ بر ۱۰% داشته‌اند.

۴.رالف رولن

Ralph Lauren یک برند کلاسیک است که نوجوانان آن را به تن می‌کنند.
اخیرا، رالف رولن، از سمت مدیریت اجرایی برندش کناره‌گیری کرده، و استفان لارسون، مدیر سابق “الد نوی” جای او را گرفته است. لارسون با موفقیت به پیشرفت Old navy و جذب مشتریانش کمک کرده بود، پس به رالف رولن هم می‌تواند کمک کند.

۵.اربن اوتفیترز

Urban Outfitters به لباس‌های لبه‌دار و جنجالی‌اش معروف است. در سه ماهه‌ی اخیر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای اربن فیترز، رشد فروشی بالغ بر ۲% را تجربه کردند.