روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی

واضح است که بازاریابی رسانه های اجتماعی حالا حالاها جایی نمی‌رود و آمده است که بماند. روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی ، وب جهان‌گستر (www) را توفانی درنوردیده است. شکل‌های پرتنوع رسانه های اجتماعی از چپ و راست صفحه‌ی دسکتاپ بالا می‌آیند. کاربران کاملا جذبش شده‌اند و کسب و کارها به لطف آن ثروت‌ها ساخته‌اند. واضح است که بازاریابی رسانه های اجتماعی حالا حالاها جایی نمی‌رود و آمده است که بماند. این واقعیت به این معنی است که مطمئنا روندهای گوناگون بسیاری ظهور خواهند کرد.

در زیر به برخی از روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی نگاهی می‌اندازیم.

۱. ویدئوهای بیشتر .

یوتیوب حاکم مطلق ویدئوهای رسانه های اجتماعی است. به مرور که مردم شاهد موفقیت یوتیوب بودند پلت‌فرم‌های دیگری نیز به وجود می‌آمد و وبگاه‌های اشتراک‌گذاری ویدئوی بسیاری شتاب گرفتند و هر کاری را برای هم سطحی و برابری با یوتیوب انجام دادند. با توجه به شمار افرادی که در حال حاضر از یوتیوب استفاده می‌کنند، طبیعی است که کسب و کارها سعی کنند از پلت‌فرم های دیگری استفاده کنند که اهداف کسب و کاری بیشتری دارند. به‌زودی ممکن است پخش‌های زنده و پخش‌های تعاملی نیز وارد بازاریابی رسانه های اجتماعی شوند.

۲. همراهی با موبایل .

اینترنت همه جا هست و با تلفن‌های موبایل می‌توان به آن دسترسی داشت. در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر، نسخه‌هایی را برای استفاده در تلفن‌های موبایل به راه انداخته‌اند. دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز همین راه را رفته‌اند تا بتوانند در گام بعدی به مشتریان‌شان فضایی برای بازاریابی در رسانه‌ی اجتماعی بدهند. حالا، حتی افراد مجبور نیستند برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی سراغ رایانه‌شان بروند.

۳. پرسش و پاسخ .

 تا زمانی که وب‌گاه‌های پرسش و پاسخ (Q&A) مانند یاهو، انسرز و جاست انسرز وجود دارند، کسی توجهی به این موضوع نمی‌کند. با این افزایش مداوم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، روند خرید هم ممکن است تغییر کند. به احتمال زیاد افراد بیشتر و بیشتری برای به دست آوردن اطلاعات سریع درباره‌ی محصولات و خدمات، سراغ این‌گونه وبگاه‌ها می‌روند. این مشتریان چه تصمیم به خرید بگیرند چه نگیرند تحت نفوذ و جذبه‌ی این‌گونه وبگاه‌ها قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، کسب و کارها به آسانی می‌توانند از این وبگاه‌ها برای گردآوری داده‌های مهم و بازخورد بهره بگیرند که بر چگونگی بازاریابی و فروش محصولات و خدمات‌شان اثر بگذارد.

۴. یکپارچه‌سازی .

استفاده از رسانه‌ی اجتماعی فقط به شبکه‌های گوناگونی که برای بازاریابی استفاده می‌کنیم، ختم نمی‌شود. رسانه‌های اجتماعی در یکپارچگی با وبگاه ها یک گام به جلو برمی‌دارند. اگر از رسانه‌ی اجتماعی برای تعامل با مشتریان‌تان استفاده می‌کنید پس چرا آن را در وبگاه‌تان قرار ندهید؟ توئیتر، فیس بوک، استامبلپن و بسیاری دیگر، فقط نمونه‌هایی از شبکه‌های اجتماعی هستند که امکان یکپارچگی پلت‌فرم‌هایشان را با وبگاه‌تان فراهم می‌کنند. چرا وقتی می‌توانید دسترسی به این وبگاه‌ها را مستقیما از وبگاه خودتان فراهم کنید، مشتریان‌تان را منتظر می‌گذارید؟

۵. وردپرس .

این نرم‌افزار انتشاری منبع باز ، تقریبا رسانه‌دوست‌ترین نرم‌افزار است. این برنامه با فهرست گسترده‌ای از ویژگی‌های تعاملی آمد و لازم به ذکر نیست که با خود پلاگین‌های زیادی برای ارتقاء وبگاه‌ها آورد. بهترین قسمتش این است که به طور رایگان دسترسی‌پذیر است. خیلی از این پلاگین‌ها که رایگان دریافت می‌کنید برای بهینه‌سازی موتور جستجوی محتوای وب‌تان هم ایده‌آل است.

۶. .مکان‌یابی مبتنی بر بازاریابی .

بررسی کسب و کارها یک روند محبوب در شبکه‌هایی مثل گروپن، فوراسکوئرز و مانند این‌ها است.  هر قدر که کاربران به بررسی کسب و کار شما ادامه دهند می‌توانید اطلاعات و مطالب مهم‌تر بیشتری به دست بیاوید. می‌توانید ایده‌ی بهتری به دست آورید از این که به چه کسی بفروشید، مردم چه می‌خواهند و از این دست ایده‌ها. خلاصه این‌که می‌توانید می‌توانید نقطه روی بازار هدف‌تان متمرکز شوید و بازگشت سرمایه‌ی بالاتری به دست بیاورید. این به ویژه در مورد کسب و کارهایی صدق می‌کند که کسب و کارهای برون‌خط یا آفلاین هم دارند.