قصد دارید یک کسب و کار در دبی راه‌اندازی کنید؟ به دنبال ایده‌های کسب و کار پرسود با سرمایه کم در دبی هستید؟ پس وقت را تلف نکنید و در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. شک نداریم که تا پایان مقاله می توانیم به ایده کسب و کار خودتان برسید.

دبی، پایتخت تجاری امارات متحده‌ی عربی است و موقعیت اقتصادی مطلوبی برای سرمایه‌گذاری کسب و کار است. دبی، مرکز اصلی کسب و کار در میان کشورهای عربی است. امارات متحده‌ی عربی کشوری است متشکل از، هفت امیرنشین کوچک، که به ایالت شبیه هستند. این هفت ایالت عبارتند از: ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس‌الخیمه، و ام‌القیوین. در اینجا نگاهی اجمالی می‌اندازیم به وضعیت اقتصادی کنونی دبی برای کسب و کارهای کوچک و ۳۰ فرصت ایجاد کسب و کار کوچک قانونی را در دبی به شما معرفی می‌کنیم.

اقتصاد و سهولت انجام کسب و کار در دبی

دبی به‌عنوان شهر فرصت‌های جهانی شناخته شده است. دبی در سال ۲۰۱۴ رتبه‌ی اول ارتباطات فرودگاهی با مناطق تجاری و رتبه‌ی پنجم مقرون به صرفه‌ترین شهر دنیا را به دست آورد. به گزارش PWC، دبی رتبه‌ی اول پایین‌ترین نرخ مالیات شرکتی در جهان، رتبه‌ی دهم هزینه‌ی زندگی، و رتبه‌ی هفدهم هزینه‌ی اجاره‌ی املاک تجاری را دارد.

اقتصاد دبی در ابتدا بر پایه‌ی درآمد صنعت نفت، درآمد پتروشیمی و گاز طبیعی می‌چرخید ولی اکنون این درآمدها کمتر از ۲٪ تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد. دبی به بندرگاه مهمی برای سازندگان غربی تبدیل شده است. امروزه، امارات متحده‌ي عربی با ساخت هتل و گسترش املاک، اقتصادش را بر پایه‌ی گردشگری قرار داده است. این شهر به‌عنوان مرکز صنایع خدماتی مانند فناوری اطلاعات و امور اقتصادی، به میزان زیادی رشد یافته است.

اقتصاد امارات متحده‌ی عربی، انعطاف‌پذیر است و به لطف زیرساخت‌های قدرتمند کشور، فناوری و لجستیک، می‌تواند با تغییرات ایجاد شده در بازار، فرصت‌های جدید، و تنوع ایجاد شده، همسو شود. امارات متحده‌ي عربی به دنبال ایجاد مدل‌های اقتصادی رقابتی جدید است و پذیرای رویکردهای منعطف‌تر است تا همکاری بین بخش خصوصی و دولتی را افزایش دهد. خواه در دبی باشد یا خارج از آن، شروع یک کسب و کار در دبی از نقطه نظر کارآفرینان یک تصمیم الهام‌بخش به حساب می‌آید.

در ادامه با ۳۰ ایده کسب و کار پرسود در دبی با سرمایه کم آشنا شوید

۱. تبلیغات

دبی یک بازار بالقوه برای کسانی است که در حوزه‌ی تبلیغات فعال هستند. شما می‌توانید انواع مختلف خدمات تبلیغاتی را ارائه دهید که انجام آن‌ها از منزل ممکن است. با گسترش کسب و کارتان می‌توانید یک مؤسسه ایجاد کنید.

کسب و کار در دبی ۲: پوشاک

دبی بازار خوبی برای کسب و کارهای مرتبط با پوشاک است. دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد خرید به حساب می‌آید. پوشاک، یک بازار پرمنفعت برای سرمایه‌گذاری در امارات متحده‌ی عربی است.

۳. هنر و ساخت صنایع دستی

اگر یک ذهن خلاق دارید و به دنبال یک فرصت کسب و کار در منزل می‌گردید، پس صنایع هنری و دستی برای شما مناسب است. نه تنها در دبی، در هر جای جهان می‌توانید با فروش محصولات‌تان در بازارهای آنلاین به درآمد برسید.

۴. خودرو

حمل و نقل جزء جدایی‌ناپذیر دبی است. شروع یک کسب و کار در صنعت خودرو، برای کارآفرینان جدید بسیار مناسب است. فرصت‌های فرانشیز مختلف نیز در این بازار وجود دارد.

کسب و کار در دبی ۵: زیبایی

صنایع مرتبط با زیبایی و مراقبت سلامتی به سرعت در امارات متحده‌ی عربی در حال رشد است. ارائه‌ی خدمات و ایجاد فروشگاه فروش محصولات زیبایی و مراقبت از سلامتی، از جمله موارد پرسود بازار است.

۶. کتابداری

کتابداری یکی از ایده‌های پرسود خانگی در دبی است. اگر در این زمینه تخصص دارید، می‌توانید با سرمایه‌ی صفر این کار را انجام دهید.

۷. کسب و کارهای مرتبط با رایانه

رایانه از جمله اقلام ضروری برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. در عصر دیجیتال امروز، کسب و کارهای مرتبط با رایانه رشد قابل توجهی داشته‌اند.

کسب و کار در دبی ۸: مشاوره

مشاوره یکی از ایده‌های پرسود کسب و کار در دبی است. با توجه به دانش، تخصص و تجربه‌تان می‌توانید حتی از منزل نیز یک کسب و کار مشاوره‌ای راه‌اندازی کنید.

۹. تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک گسترده‌ترین بخش سرمایه‌گذاری است. گرایش مردم به خریدهای اینترنتی و افزایش ظرفیت خرید مردم، دلایلی رشد تجارت الکترونیک هستند.

۱۰. آموزش

صنعت آموزش بخش دیگر اقتصاد دبی است که در حال شکوفایی است. فارغ از بخش سنتی، مؤسسات مدیریتی در بخش‌های مختلف مانند هتل، و میزبانی به خوبی عمل می‌کنند.

کسب و کار در دبی ۱۱: سرگرمی

دبی برای صنعت تفریح و سرگرمی بسیار هیجان‌انگیز است. افراد زیادی از کشورهای مختلف در آن‌جا حضور دارند که قطعا مخاطبین مشتاقی را شکل می‌دهند.

۱۲. پرورش ماهی

جمعیت در حال رشد دبی، فضایی برای عرضه و تقاضای غذاهای دریایی ایجاد کرده است. پرورش آبزیان از جمله بخش‌های پرسود برای مالکان کسب و کارهای کوچک به حساب می‌آید.

۱۳. فرآوری خوراکی‌ها و خدمات تحویل آن

هر نوع کسب و کاری در زمینه‌ي صنایع غذایی در دبی، پرسود است. فارغ از جمعیت این ایالت، بازدیدکنندگان زیادی از سرتاسر جهان به این ایالت سفر می‌کند که بازار خوبی برای صنایع غذایی ایجاد می‌کند.

۱۴. کسب و کارهای سبز (دوستدار محیط زیست)

سبز شدن و انجام کارهایی که دوستدار محیط زیست هستند اکنون به بخشی از فرهنگ تبدیل شده‌است. این کار تأثیرات فردی، محلی و شرکتی دارد و باعث تغییر در بسیاری از روندها شده است.

کسب و کار در دبی ۱۵: دستیار

ارائه‌دهندگان خدمات دستیاری در بخش‌های مختلف متقاضی دارند. شما می‌توانید در یک زمینه‌ی خاص به ارائه‌ی خدمات بپردازید. یا این‌که یک شرکت تأسیس کنید و خدمات مختلف ارائه کنید.

۱۶. آشپزی در منزل

اگر به آشپزی علاقه دارید و از آن لذت می‌برید شاید تمایل داشته باشید یک کسب و کار خانگی در این زمینه راه‌اندازی کنید. هر شخصی که به این کار علاقه دارد می‌تواند با سرمایه‌ی اندک مشغول به کار شود.

۱۷. صنعت فناوری اطلاعات

دبی دروازه‌ی کسب و کار خاورمیانه و آفریقا است. اینترنت سیتی (شهر اینترنتی دبی) با مدیا سیتی (شهر رسانه‌ای دبی)، به‌عنوان بخشی از TECOM (منطقه‌ی آزاد فناوری، تجارت الکترونیک و رسانه‌ای دبی)، تلفیق شده‌اند. اگر در زمینه‌ی فناوری اطلاعات تخصص دارید، می‌توانید یک کسب و کار در این زمینه راه‌اندازی کنید.

کسب و کار در دبی ۱۸: ساخت جواهرات

دبی مرکز جواهرات است. ساخت جواهرات از جمله بهترنی ایده‌های کسب و کار در دبی است. جواهری‌های خرده‌فروش این کشور، مشتریانی  از ۱۸۰ ملیت مختلف، مهاجران و همچنین گردشگران دارند. جواهراتی که در دبی به فروش می‌رسند از بیش از ۳۰ کشور وارد می‌شوند.

۱۹. نفت و گاز

درآمد حاصل از فروش نفت و گاز، بخش قابل توجهی از بودجه‌ی امارات را به خود اختصاص داده است. این وابستگی به درآمد نفت و گاز در ابوظبی بیشتر دیده می‌شود، ابوظبی ۵۵٪ از بودجه و تولید ناخالص داخلی‌اش را از فروش کربوهیدرات‌ها می‌گیرد.

۲۰. عکاسی

توریسم و گردشگری در دبی از مهمترین استراتژی‌های دولت برای حفظ جریان ارز خارجی به داخل امارات است. ایده‌های مختلفی در حوزه‌ی کسب و کار عکاسی در دبی امکان‌پذیر است.

کسب و کار در دبی ۲۱: پرورش ماکیان

عملیات‌های اصلی مرتبط با ماکیان در دبی کاملا یکپارچه هستند، ازجمله تجهیزات کشتار ماکیان در مزارع پرورش ماکیان. این مزارع، نیروی بازاریابی، فروش و توزیع دارند و حتی ممکن است فروشنده‌ی محلی نیز داشته باشند. راه‌انداز یمزارع متوسط و بزرگ پرورش ماکیان از جمله کسب و کارهای پرسود در دبی است.

۲۲. املاک و مستغلات

ایده‌های کسب و کار املاک در دبی  از پرسودترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در دبی است. این ایالات آسمان‌خراش‌های زیادی دارد مانند برج‌های امارات، که دوازدهمین و چهاردهمین ساختمان‌های بلند جهان هستند و هتل برج‌العرب ، که در جزیره‌ی مصنوعی دبی قرار دارد و اکنون پنجمین گران‌ترین و بلندترین هتل دنیا است. پروژه‌های مسکونی و املاک تجاری از جمله بخش‌های پرسود برای کارآفرینان جدید محسوب می‌شود.

۲۳. آژانس کاریابی

دبی، شهر رؤیاهای کارجویان کشورهای دیگر است. استخدام یک چالش کلیدی است چرا که جمعیت بومی دبی، تنها ۰.۵٪ از نیروی کار را تشکیل می‌دهند، مابقی نیروی کار مورد نیاز از خارج از امارات تأمین می‌شود. این شرایط باعث شده است تا آژانس‌های کاریابی، به دنبال نیروهای کار برای تأمین مازاد فرصت‌های شغلی است.

کسب و کار در دبی ۲۴: بازیافت

هر شخصی می‌تواند درآمد خوبی از بایافت زباله‌ها در منزل به دست بیاورد. حجم زباله‌هایی که تولید می‌کنیم روز به روز در حال افزایش است. هرچند بسیاری از افراد نسبت به تأثیرات عدم بازیافت مواد مصرفی‌شان آگاه هستند، ولی برخی مردم حتی از این موضوع آگاه نیستند که بازیافت می‌تواند یک کسب و کار بسیار پرسود باشد.

۲۵. خرده‌فروشی

پیشرفت‌های اقتصادی باعث شده است خرده‌فروشی در میان محلی‌ها، توریست ها و مهاجران افرایش یابد.

خرده‌فروشی اینترنتی همچنان یک کسب و کار کوچک ولی روبه‌رشد است. شما می‌توانی هر نوع کسب و کار خرده‌فروشی را، حتی با خرید یک فرانشیز، انجام دهید.

۲۶. امنیت

تجسس خصوصی در چنددهه‌ی اخیر به سرعت افزایش یافته است. کارآگاهان خصوصی در جرايم اینترنتی، مراقبت و منابع انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲۷. صنعت مخابراتی

صنعت مخابرات در دبی با نرخ سالیانه‌ی۲۰٪‌در چند سال اخیر در حال رشد است، و ارتقای استاندارد زندگی باعث افزایش تقاضا برای محصولات سبک زندگی دیجیتال شده است.

۲۸. توریسم و گردشگری

دبی مرکز صنعت گردشگری است. دبی، گردشگری خرید، گردشگری کسب و کاری، گردشگری فرهنگی، گردشگر یورزشی، گردشگری پزشکی و … دارد. شروع یک کسب و کار در صنعت توریسم قطعا از جمله فرصت‌های پرسود برای کارآفرینان جدید است.

کسب و کار در دبی ۲۹: حمل و نقل

دولت دبی، تجهیزات زیرساخت باکیفیت و حمل و نقل و شبکه‌های لجستیک پیشرفته را برای مردم دبی فراهم کرده است. به‌خاطر رشد جمعیت، تراکم ترافیک افزایش داشته است. این شهر متراکم‌ترین شهر خاورمیانه است. افرادی که در دبی مشغول به کار هستند به‌طور متوسط ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه از زمان‌شان را در رفت و آمد به محل کارشان هستند. این مورد باعث شده است فرصت‌های کسب و کاری برای کارآفرینان در این صنعت ایجاد شود.

۳۰. دستگاه‌های فروش خودکار (وندینگ ماشین)

دبی شهر خرید است. هر سال میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان از دبی دیدن می‌کنند. یک دستگاه فروش خودکار نوع پیشرفته‌ي خرده‌فروشی است. یک دستگاه فروش خودکار یک ماشین ساده است که اقلامی مانند خوراکی‌، نوشیدنی، سیگار و .. ارائه می‌کند. انواع اسنک‌ها و نوشیدنی‌های خنک بزرگ‌ترین بخش این صنعت را دربرگرفته‌اند.