در این نوشتار فهرستی از فیلم هایی آمده است که به مدیران درس‌هایی را برای کسب و کار ،‌ و زندگی می‌دهند.

۱.آخرین قلعه

آخرین قلعه یک فیلم‌ اکشن درام آمریکایی است که داستان یک ژنرال ارتش آمریکا را به تصویر می‌کشد، آمازون درباره‌ی این فیلم‌ به این صورت شرح می‌دهد: “خدمتی که او به کشور خود کرد باعث شد به‌عنوان یک قهرمان شناخته شود. اما یک اشتباه منجر شد زندانی ‌شود. برای ژنرال یوجین ایروین(با بازی رابرت ردفورد)، حتی در دوران محکومیت‌اش و در زندان چیزی جز خدمت به کشورش اهمیت ندارد تا این‌که به طرز شوک‌آوری دوستان‌اش که با او در یک زندان به سر می‌برند به قتل می‌رسند.

چرا مدیران باید این فیلم‌ را ببینند؟

این فیلم مهارت‌های رهبری قوی را به تصویر می­کشد و نشان می­دهد چطور با نفوذ در مردم می­­توان باعث اتحاد و مبارزه شد.

۲.شجاع‌دل

داستان در مورد یک شورشی اسکاتلندی به نام ویلیام والاس است که قیامی را علیه پادشاهی ستمکار انگلیس رهبری می‌کند. او در دوران نوجوانی‌اش شاهد بود که پدرش و بسیاری دیگر از مردان سرزمین‌اش برای آزادی اسکاتلند جان خود را از دست دادند. وی برای آزادی کشورش مبارزه می‌کند.

چرا مدیران باید این فیلم‌ را ببینند؟

اگر می­خواهید درون خفته‌ی خود را بیدار کنید، و با آنچه به نظرتان غیرممکن است به مبارزه برخیزید، دیدن این فیلم برای‌تان مفید است. این فیلم قطعاً الهام‌بخش مدیران برای پیگیری اهداف‌شان تا حصول نتیجه‌ی نهایی است.

۳. انران: باهوش‌ترین مردان هیات‌مدیره

این فیلم مستند، سقوط شرکت انران را نشان می­دهد. این شرکت فعالیت­های غیرقانونی زیادی انجام می­داد که نهایتاً به ورشکستگی‌اش انجامید. این فیلم نابودی یک شرکت چندصد میلیارد دلاری را به تصویر می­کشد. این امر ناشی از رفتار بزهکارانه و تقلب‌آمیز مدیران ارشد آن بوده است.

چرا مدیران باید این فیلم را ببینند؟

این فیلم مناسبی برا ی مدیران و رهبران است، چرا که هشدار می­دهد اگر از مسیر سالم و درست منحرف شوید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. هم‌چنین به شما یادآوری می­کند حفظ امانت و درست‌کاری تا چه اندازه مهم است.

۴.مکان‌های­ تجاری

اگر می­خواهید کلی شاد شوید، به تماشای این فیلم‌ سراسر خنده و شادی بپردازید. مکان‌های تجاری یک فیلم ‌عالی برای تعطیلات آخرهفته‌ها است. ممکن است تصور کنید فیلم‌ کمدی برای مدیران به درد نمی‌خورد ولی فراگیری از این نوع فیلم‌ ها بسیار ارزشمند است.

چرا مدیران باید این فیلم‌ را ببینند؟

این فیلم‌ برای مدیرانی مناسب است که فکر می­کنند توانایی دارند تاثیر زیادی بر شرکت بگذارند. هم‌چنین به افراد الهام می‌بخشد گاهی اوقات به مسائل واقعا مهم بیندیشند. این فیلم‌ باید توسط مدیرانی تماشا شود که می‌خواهند به موفقیت دست یابند و به درجات بالاتر رهبری و مدیریت سازمان‌شان صعود کنند.

۵. زندگی شگفت‌انگیزی است

اگرچه این فیلم‌ به عنوان یک فیلم‌ کریسمس کلاسیک شناخته شده است، با این وجود، برای بهبود شخصیت مدیران و رهبران شرکت مفید و سازنده است. در این فیلم‌ جیم استوارت، ستاره‌ی سینما در نقش جورج بیلی هنرنمایی کرده است. جورج مردی است که احساس می‌کند هیچ هدفی در زندگی ندارد. تا این‌که با یک فرشته به نام کلارنس ملاقات می­کند و او به جورج می‌آموزد که زندگی یک هدیه است.

چرا مدیران باید این فیلم را ببینند؟

اگر شما درگیر یک تصمیم دشوار هستید که یکی از اقوام‌تان را که صلاحیت و تخصصی ندارد در یک مقام شغلی مهم استخدام کنید، این فیلم‌ باعث می­شود در این زمینه بیشتر فکر کنید. هم‌چنین به شما نشان می­دهد که چگونه به یک رهبر بهتر و مدیر لایق تبدیل شوید.