۶ کارآفرین به شما می گویند چه چیزی الهام بخش سخت کوشی‌ شان بوده است. کارآفرینان ستاره‌های جدید فیلم‌های سینمایی هستند. این روزها، به نظر می‌رسد همه می‌خواهند یک کارآفرین باشند. اما زرق و برق کارآفرینی فقط یک توهم است. راه‌اندازی کسب و کار، یک کار سخت همه روزه است که به عزم راسخ، نوآوری، و فداکاری نیاز دارد.

وقتی خستگی را کنار می‌گذارید تا به یک ضرب‌الاجل بیش‌تر رسیدگی کنید یا با آخرین ناامیدی معامله‌ای انجام می‌دهید، اغلب خوب است به عقب برشد و به یاد بیاورید چرا این کار را می‌کنید؟

به مناسبت هفته‌ی کسب و کارهای کوچک ملی (NSBW)، با شش نفر از افراد فینالیست که کاندیدای بردن عنوان برترین شخص صاحب کسب و کار کوچک ملی “سال” هستند صحبت کردیم و از آنها پرسیدیم چرا این کار را انجام می‌دهند؟ هر صبح چه چیزی آنها را از تخت‌خواب بیرون می‌کشد؟ الهام‌بخش آنان چه بوده است؟ به افتخار این شش نفر جشنی در کاخ سفید برگزار می‌شود و برنده معرفی خواهد شد.

۵۰ سال پیش، رییس‌جمهوری ایالات‌متحد امریکا هفته‌ای را به نام “هفته‌ی کسب و کارهای کوچک ملی” نام‌گذاری کرد. در طول این هفته، مدیریت کسب و کارهای کوچک رویدادهایی را به افتخار کارآفرینان‌شان سازماندهی می‌کنند.

۱- آلن دوآن، موسس شرکت میزوری استار کوئیلت

دفتر مرکزی: همیلتون

تأسیس: ۲۰۰۸

شمار کارمندان: جمعا ۱۸۰ نفر، ۱۵۵ نفر تمام وقت، ۲۵ نفر پاره‌وقت

درآمد سالیانه: از اعلام آن امتناع کرد

از دیدگاه من، به عنوان یک کارآفرین همه‌ی انگیزه‌ها و هر منبع الهام بخش سخت کوشی‌ کم‌رنگ هستند. و همه‌چیز مربوط به افرادی است که با آنها کار می‌کنم بستگی دارد. ما در یک کسب و کار بزرگ هستیم که فرصت‌های بسیاری پیشِ‌رویمان است، ولی ما یک خانواده‌ایم (به معنای واقعی کلمه_ پنج تا از ما مثل خواهر و برادر و حتی گاهی پدر و مادر با هم کار می‌کنیم) و روزمان را با کار کردن با افراد مورد اعتماد و دوست‌داشتنی می‌گذرانیم. من وقتی با خانواده‌ام کار می‌کنم باید هر روز بهترین تلاشم را نشان بدهم. در صنعت، مشتریان ما شاید بهترین مردم دنیا باشند که کار کردن برای آنها افتخار ما است. وقتی مشتریان می‌آیند و در آغوش‌تان می‌گیرند یا از محصول جدیدی که ساخته‌ای هیجان‌زده می‌شوند، یا ۱۵ ساعت برای دیدن شما رانندگی می‌کنند، یا کارت تبریک کریسمس برای سپاسگزاری از شرکت‌تان می‌فرستند، شما می‌فهمید که چیز خاصی ساخته‌اید.

۲- چارلی فیت، موسس آنفرس سولار

دفتر مرکزی: نیویورک، برانکس

تأسیس: ۲۰۰۸

شمار کارمندان: جمعا ۱۰۰نفر، ۸۵ نفر تمام‌وقت، ۱۵ نفر پاره‌وقت

درآمد سالانه: ۳۰ میلیون دلار

من در یک صنعت پرسرعت و رشدیابنده هستم و هرروزش متفاوت است. مشاهده‌ی رشد شرکت و صنعت‌مان منبع الهام بخش سخت کوشی‌ و انگیزه‌بخش من بوده است. صنعت انرژی خورشیدی جایی است که صنعت موبایل در ۲۰ سال پیش بود. اتفاقات بزرگی در راه است و من مفتخرم که نیروی محرکه‌ای برای آن هستم.

۳- کارل کریگ، موسس کریگ فناوریز

دفتر مرکزی: فلوریدا، کیپ کاناورال

تأسیس: ۱۹۹۹

شمار کارمندان: جمعا ۴۱۴ نفر، ۳۹۸ نفر تمام‌وقت، ۱۶ نفر پاره‌وقت

درآمد سالانه: حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون دلار

من خیلی کله‌شق و اهل رقابت هستم. دوست ندارم کارها را نیمه‌تمام رها کنم. و همین حالا، عاشق کاری هستم که انجام می‌دهم و این منبع الهام بخش سخت کوشی‌ من است. شخصاً برای ماندن و تداوم درگیر چالش می‌شوم، تا بتوانم ایمنی و سلامت بلندمدت پسرم، دنی، را فراهم کنم که با بیماری ژنتیکی نادری متولد شد. من نیاز دارم این کسب و کار، موفق باشد چون باید مطمئن باشم که بعد از مرگم هم از پسرم مراقبت می‌شود.

۴- مایکل میگوئلی، موسس سان آنتونیو بروکر سرویسز

دفتر مرکزی: نیوجرسی، برگن شمالی

تأسیس: ۱۹۹۶

شمار کارمندان: ۷۱ نفر تمام‌وقت

درآمد سالانه: ۸ میلیون دلار

ترس از شکست همیشه انگیزه‌ی شماره یک من برای بیرون آمدن از تخت‌خواب بوده است. ترس از ناامیدکردن کارمندان، ترس از دست‌دادن مشتریان‌ام، ترس از ناامیدکردن خانواه‌ام. امکان ندارد که بگذارم این اتفاق‌ها بیفتند.

الهام‌بخش من، پدر و مادرم بودند، آنها از شهر کوچکی در کوبا به نام سن‌آنتونیو لوس بانوس به ایالات‌متحد امریکا آمدند، آنها از کوبای کمونیست در ۱۹۶۱ بدون هیچ‌چیزی به جز لباس‌هایشان فرار کردند، یک زندگی ساختند، چهار پسر بزرگ کردند، و به رویای امریکایی‌شان دست یافتند. آنها به من اشتیاق و اراده برای موفقیت را القا کردند. من اغلب به گذشته و جایی که شروع کردم فکر می‌کنم، و آن‌چه را به‌دست آورده‌ام می‌بینم و می‌فهمم چه‌چیزی انگیزه‌ی من بوده است. من کار این شرکت را با یک کامیون و یک کارت اعتباری شروع کردم، اگر ساختن چیزی از هیچ‌چیز به اندازه‌ی کافی انگیزه‌ی خوبی نیست پس نمی‌دانم چیست. من از چالش‌ها لذت می‌برم، من از ایجاد یک کسب و کار عالی لذت می‌برم. من عاشق این کارم.

۵- ریچارد (ریک) جکسون، موسس آمریکن داکیومنت سرویسز

دفتر مرکزی: لاس کروسس

تأسیس: ۲۰۰۱

شمار کارمندان: جمعا ۱۸ نفر، ۱۶ نفر تمام‌وقت، ۲ نفر پاره‌وقت

درآمد سالانه: بیش از ۱.۵ میلیون دلار

هر روز یک چالش تازه به ارمغان می‌آورد. من از ارائه‌ی خدمات مورد نیاز و پیشنهادهای همکاری لذت می‌برم. از کار با دیگر کسب و کارها و یافتن فرصتی برای ارتباط با نیروی کار لذت می‌برم. مشتاقانه دنبال راهی هستم که بتوانیم با بچه‌ها در اجتماع‌مان کار کنیم و دستاوردهای‌شان را ببینیم. سخنرانی عمومی و آموزش به شهروندان درباره‌ی حفاظت از هویت‌شان نیز برایم لذت‌بخش است.

خوشبختم که خانواده‌ام در کنارم کار می‌کنند و خانواده‌ی بسیار حمایت‌گری دارم. بهترین کارمندان در نیروهای کار امروزی با من کار می‌کنند و آنها دلیل موفقیت شرکت ما هستند.

۶- نیکول پارکر، موسس گروه الوسن

دفتر مرکزی: واشینگتن دی سی

تأسیس: ۲۰۰۶

شمار کارمندان: جمعا ۶۲ نفر، ۵۲ نفر تمام‌وقت، ۱۰ نفر پاره وقت

درآمد سالانه: ۱۹.۴ میلیون دلار

اشتیاق و تمایل به ایجاد یک شرکت بهتر و تَرک سنت‌هایی که بر اجتماع و خانواده‌ام تأثیرگذارند چیزی است که هر روز مرا از تخت‌خواب بیرون می‌کشد. منبع الهام بخش سخت کوشی‌ روزانه‌ام ایمان شخصی به خدا، خانواده، مربیان، و شور و اشتیاقم “به ادامه دادن است هرچه می‌خواهد پیش بیاید”.