انواع هوش گاردنر : ببینید شما در کدام یک مهارت دارید ؟

این نوشتار به طور خلاصه به انواع هوش گاردنر می پردازد. انواع هوش ۹ گانه را گاردنر با انتقاد از تک هوشی بودن انسان ها مطرح کرد. این مقاله را بخوانید و تشخیص دهید که در کدام‌یک از انواع هوش ۹ گانه مهارت ویژه‌ای دارید؟ ماهیت همیشه در تغییر هوش‌، به گونه‌ای است که مدت‌ها است متخصصان آموزش و پرورش، معلم‌ها، و پدر و مادرها درمورد آن بحث و مناظره می‌کنند. این روزها دیگر فقط یک روش منحصر به‌فرد برای “باهوش‌” بودن وجود ندارد. درحالی که شاید شخصی در دانشگاه موفقیتی به‌دست نیاورد و برایش دشوار باشد که خودش را نشان بدهد، اما قطعا نوع هوش‌ خاص خودش را دارد. خوش‌بختانه نظریه‌ی هوش‌‌ هرروز گسترده‌تر می‌شود و تغییر می‌کند.

گروهی از آدم‌های با استعداد بعضی از انواع هوش‌ را در وب‌گاه تینکینگ هیومنیتی گردآوری کرده‌اند که ممکن است آدم‌ها در آنها ماهر و توانا باشند، و آنها را به شکل یک اینفوگرافی کوچک درآورده‌اند. مثلا، شاید شما در “هوش‌ بین فردی” خبره باشید، یعنی می‌توانید دقیقا احساسات و عواطف آدم‌های دیگر را بخوانید، یا “هوش‌ طبیعت‌گرا” داشته باشید، یعنی می‌توانید زندگی طبیعت و عملکرد آن را درک کنید. حتی “سوارکارها” در هوش‌”جسمی-حرکتی” خیلی قوی هستند، این هوش‌ مربوط به کنترل و هماهنگی دقیق جسم و ذهن است، مانند ورزشکاران برتر دنیا. بهره‌گیری از هوش‌ ذاتی‌تان می‌تواند به بهبود چشم‌گیر روابط شخصی و زندگی حرفه‌ای‌تان کمک کند.

وب‌گاه تینکینگ هیومنیتی برای کسانی که می‌خواهند نوع هوش خود را کشف کنند آزمونی را طراحی کرده‌است. ما به زودی هوش ترکیبی ویژه‌ی خودمان را امتحان می‌کنیم و به شما نیز توصیه می‌کنیم این کار را بکنید.