مسئله ای که این روزها برای اغلب شاغلین دغدغه شده این است که یک خانواده چگونه می تواند درآمد خود را به روش سالم افزایش دهد؟ پاسخ به این سوال دشوار نیست. فقط کافی است تا بدانیم راه حل برای کسب  درآمد وجود دارد و این چیزی است که ما در این مطلب می خواهیم در مورد آن توضیح دهیم.

چگونه درآمد خود را افزایش دهیم؟

1. داشتن برنامه و افزایش پول

داشتن برنامه و پیشرفت در کار صرفا مربوط به مقوله کسب و کار و اشتغال نیست، بلکه در تمام ابعاد زندگی داشتن برنامه موجب افزایش و رشد آن می شود. زمانی که شما در مراوده با مشتریان خود برنامه ای برای ارائه دادن به آن ها نداشته باشید آن ها شما را ترک خواهند کرد. برنامه های خاصی را از قبل تدارک ببینید و پیش بینی کنید که مشتریانتان از چه چیزهایی بیشتر استقبال می کنند. این برنامه ها می تواند شامل هرچیزی باشند. برای مثال برای خرید های بالای 100 هزار تومان یکی از کالا های خود را به مشتری هدیه بدهید و این برنامه چه زیباتر می شود زمانی که انتخاب این هدیه کوچک را بر عهده خود مشتری بگذارید. این برنامه ها بی شمارند و شما می توانید با توجه به کسب و کار خود آن ها را انتخاب کنید.

2. شغل دوم تان را راه بیندازید

ممکن است شما یک کار تمام وقت داشته باشید و درآمد آن برای شما مکفی باشید. در این صورت تمام تمرکزتان را بر روی توسعه کسب و کارتان بگذارید. اما اگر درآمد بیشتری را برای خود لازم می دانید پس باید به فکر دست و پا کردن شغل دوم برای خود باشید. انتخاب شغل دوم کاملا به شرایط تان بستگی دارد. ممکن است کار در خنه بهترین گزینه برای شغل دوم شما باشد، این احتمال وجود دارد که همکاری به صورت دورکار و یا پروژه ای با یک شرکت مورد مناسبی برای شما باشید و یا هر کار دیگری که شما از پس آن بر می آیید. فقط این نکته را بدانید که بدون تلاش بیشتر افزایش پول ممکن نیست. حال این تلاش می تواند جسمی باشد و زمان شما را در اختیار بگیرد و شاید با یک برنامه ریزی بهتر با همان میزان کار قبلی درآمد بیشتری داشته باشید.

3. بدون تبلیغات فراموش می شوید

بهترین کسب و کار ها هم بدون تبلیغات کاری از پیش نمی برند. تبلیغات نقشی اساسی و محوری برای افزایش فروش و درآمد یک کسب و کار ایفا می کند. اگر شما فروشگاهی با بیشترین تنوع محصولات و نازل ترین قیمت ها را داشته باشید ولی مردم از آن بی خبر باشند کسی به سوی شما نمی آید. مسئله مهمی که در مبحث تبلیغات وجود دارد این است که بدانید بهترین جا برای تبلیغ شدن کسب و کار شما کجاست؟. طبیعتا پاسخ به این سوال بستگی به کسب و کارتان دارد اما در دنیای امروزی و با توجه به فراگیر شدن فضای مجازی بین مردم، یکی از بهترین راه های تبلیغ برای کسب و کار وب سایت هایی با همین کاربرد هستند. برای مثال می توانیم به سرویس رایگان بانک مشاغل وب سایت شغل نت اشاره نماییم که طریق این لینک در دسترس عموم قرار دارد: سرویس بانک مشاغل شغل نت

4. منافع کسب و کارتان را بشناسید

منافع یک کسب و کار همان سیاست هایی هستند که صاحب آن بعد از گذر مدت زمانی از راه اندازی از آن ها آگاه می شود. منافع یک کسب و کار را می توان از نحوه چینش دکوراسیون و محصولات گرفته تا ساعات کاری و یا هر چیز دیگری در نظر گرفت. سعی کنید منافع کسب و کارتان را بشناسید و برای بهبود آن ها زمان بگذارید و هزینه کنید. چرا که این کار ارزشمند تاثیر خود را در مرور زمان به شما یادآور خواهد شد.

5. برای بهانه گرفتن همیشه وقت هست

بهانه جویی مهم ترین عامل رکود یک کسب و کار است. بهتر است بدانیم که هیچ گاه شرایط کامل ایده آل و مناسب نیست و برنامه هایی که میریزیم باید با توجه به شرایطی باشند که داریم تا با تلاش و پیشرفت خود به اهداف ایده آل خود برسیم. پس اگر افزایش درآمد می خواهید بهانه جویی را کنار بگذارید و حرک و تلاش را شروع کنید.

6. بر روی اقدامات درآمد زا تمرکز کنید

همان نکته ای را که در مورد تبلیغات بیان کردیم در این مورد نیز صادق است. در طول ساعات کاری خود فعالیت های زیادی انجام می دهید و برنامه های مختلفی را پیاده می کنید. اما میزان بهره وری آن ها متفاوت است. پس چه بهتر می شود اگر تمرکز خود را بر روی اقدامت درآمد زا و با سودآوری بالاتر بگذارید و نتیجه ای که میگیرید را بهبود بخشید

7. مشتریان قدیمی را به کسب و کار خود پایبند کنید

شما زمانی می توانید بگویید یک فرد مشتری کسب و کار شماست که به طور مداوم از کسب و کار شما استفاده بکند. نه این که یک بار به سوی شما آمده باشد و دیگر خبری از او نداشته باشید. سعی کنید که راه هایی را پیدا کنید تا با مشتریان تان به طور مداوم در ارتباط باشید. در باره این مورد در مطلب بعدی حتما مفصلا توضیح خواهیم داد و راه کار های مفیدی را ارائه خواهیم کرد.

8. اگر لازم است نیروی بیشتر بگیرید

افزایش پول با توسعه کسب و کار شما حاصل می شود و زمانی شما کسب و کار بزرگ تری دارید که نیروی بیشتری را به خدمت گرفته باشید. با گذر زمان و انجام تبلیغات مشتری های بیشتری خواهید داشت، پس برای پاخ گویی و رفع نیاز آن ها با همان کیفیت سابق نیاز به نیروی کار بیشتری دارید. نگرن هزینه های بیشتر برای تعداد بالاتر نیرو نباشید چرا که با بالا رفتن کیفیت خدمات به مشتریان در اثر به خدمت گرفتن نیروی کار درآمد شما چند برابر خواهد شد.

9. از مشاورین ماهر مشورت بگیرید

اشاره کردیم که برای افزایش درآمد باید راه کار هایی مناسب با شرایط کسب و کر خود پیدا کنید. در این مورد مشورت با مشاورین با تجربه کمک زیادی به شما خواهد کرد. اگر تمایل به پرداخت هزینه برای مشاوره را ندارید می توانید از مشاوره رایگان کسب و کار شغل نت استفاده نمایید که به صورت اینترنتی به شما پاسخ می دهند. برای طرح سوال از مشاورین می توانید از این لینک استفاده نمایید: مشاوره شغلی اینترنتی

10. برنامه های خاصی را تدارک ببینید

داشتن برنامه ها و رویداد های خاص برای کسب و کارتان بسیر مفید خواهند بود. بر گزاری یک سمینار، و یا راه اندازی یک نمایشگاه از محصولات تان و یا هر برنامه دیگری از این قبیل علاوه بر جنبه تبلیغاتی می تواند به اعتبار کسب و کار شما بیفزاید. البته این مورد بیشتر برای کسب و کار های بزرگ تر مناسب  است و اگر شما هنوز به این سطح نرسیده اید نیازی به انجام آن ندارید.

سخن آخر

دانستیم که چگونه می توانیم درآمد خود را افزایش دهیم. اما در این میان مسائل دیگری نیز حائز اهمیت هستند که باید مد نظر داشته باشیم. برای مثال ما می توانیم درآمد خود را افزایش دهیم اما این مهم نباید مقطعی و گذرا باشد بلکه روش هایی را نیز برای حفظ این رونق در کسب و کار باید بدانیم که در مطالب بعدی حتما به بیان آن ها خواهیم پرداخت.