چه شغل هایی برای افراد پر استرس مناسب است ؟

انواع استرس هر روز ما را تحت تاثیر قرار می دهند و به نظر می‌رسد استرس جزء اجتناب‌ناپذیر دنیای پرسرعت و رقابتی امروز است.

وقتی ایده‌ها یا دیدگاه‌ها به شما کمکی نمی‌کند شما دچار استرس می شوید، عاقلانه آن است که آنها را بررسی کنید و طوری تغییرشان دهید که با شما مطابقت داشته‌باشد. مهم است یاد بگیرید که به اوضاع مختلف زندگی پاسخ بدهید و فقط واکنش نشان ندهید. این یک “توانایی پاسخگویی” حقیقی است. ناامید شدن، کینه به دل گرفتن، نقش قربانی را بازی کردن یا دیگری را مقصر دانستن به نفع سلامت‌تان نیست و باعث استرس در شما می شود . اما چنین افرادی اگر بخواهند وارد بازار کار بشوند و شغل مناسب خود را پیدا کنند می توانند در زمینه های شغلی مانند موارد زیر که اشاره میشود فعالیت داشته باشند.

کارشناس فناوری : چه شما به طراحی وب‌سایت و یا توزیع و اجرای نرم‌افزار بپردازید، شغلی که در زمینه کامپیوتر و فن‌آوری فعالیت داشته باشد می‌تواند برای کسانی که از اضطراب رنج می‌برند بسیار مناسب باشد.این نوع مشاغل به دلیل اینکه شما باید بیشتر وقت خود را برای انجام وظایف روزانه‌تان پشت کامپیوتر سپری کنید می‌توانند برای کاهش اضطراب مناسب باشند.اگرچه شما به احتمال زیاد با همکاران و مشتریان از طریق ایمیل و گاهی اوقات تلفن صحبت می‌کنید، به ندرت اتفاق می‌افتد که شما رو در رو با کسی حرف بزنید. علاوه بر این، زمانی که شما در زمینه فن‌آوری فعالیت می‌کنید، ممکن است شاهد افزایش حقوق باشید. برای موفقیت در این‌گونه مشاغل شما به ذهنی تیز و تحلیل‌گر نیاز دارید، به همین دلیل برنامه‌نویسان، مهندسان و توسعه دهندگان اغلب پس از گذراندن مدت زمانی در این صنعت، حقوقی میلیونی دریافت می‌کنند.

 

 متخصص زیبایی:گاهی اضطراب از ترس نگاه مستقیم دیگران به شما نشئت می‌گیرد. اگر شما به عنوان یک گریمور، آرایشگر و یا یک زیبایی شناس کار کنید،  پایه و اساس همه چیز را تغییر می‌دهید. هدف کلی شما این خواهد بود که مطمئن شوید تمام توجهات به طور مستقیم به سمت شخص مورد نظرتان منتهی شود و در عین حال، شما می‌توانید به دلیل اینکه این کار ساخته دست شما بوده از شکوه آن حالت مو و چهره زیبا لذت ببرید. یک پاداشی که در دنبال کردن این حرفه دریافت می‌کنید این است که می‌توانید از خود خلاقیت به خرج دهید.از آنجایی که تمامی اشکال هنر می‌توانند اضطراب را کاهش دهند، فرایند آرایشگری و طراحی استایل مو ممکن است هرگونه ترس و اضطرابی را که ممکن است در محل کار به طور طبیعی ایجاد شود را کاهش دهد.

 

کلام آخر

دو و یا سه دهه پیش، هیچ‌کس حتی فکرش را نیز نمی‌کرد که با ظهور کامپیوترهای خانگی و اینترنت شغل‌های کاملا جدیدی ایجاد شوند به خصوص برای افرادی که استرس دارند ، شغل‌هایی که در آن حتی کارکنان مجبور به رفتن به دفتر مرکزی نباشند.اما برعکس شغل‌هایی نیز وجود دارند که هرگز از بین نمی‌روند. شما تقریبا در هر کاری که به تجارت مربوط می‌شود ایمن هستید، از جمله امنیت کاری و بسیاری از فرصت‌هایی که استرس فکری و اجتماعی کمی را دارا هستند.آیا شما مجذوب این هستید که بدانید چگونه لوازم برقی خانه‌تان از برق استفاده می‌کنند؟ همه چیز را هنگامی که حرفه پرمنفعت برق‌کاری را دنبال می‌کنید درباره برق و الکتریسیته یاد بگیرید.آیا دوستان شما هنگامی که شیر آبشان چکه می‌کند و یا می‌خواهند دوش حمام خود را عوض کنند به شما زنگ می‌زنند؟ اگر این‌طور است شما در حال حاضر در مسیر تبدیل شدن به یک لوله‌کش هستید.

آیا شما در کار کردن با اره و چکش مهارت دارید؟ بنابراین نجاری می‌تواند شغل مناسب شما باشد.

اگر می‌خواهید در حوزه‌ای کار کنید که در آن وظایفی که دیگران از شما انتظار دارند را انجام دهید، یکی از این کارهای کم استرس را در نظر بگیرید.

حرفه‌ای را انتخاب کنید که در آن از توانایی‌های خود استفاده کنید.

حال که شما درباره فرصت‌های شغلی زیادی که برای افراد مضطرب مناسب است، مطالعه کردید، امید است که هرگونه ترسی که از محل کار خود دارید، ناپدید شود. اگرچه شما نمی‌توانید دقیقا سرعت حرکت دنیای مدرن را کاهش دهید، با این حال می‌توانید انتخاب کنید که در این دنیای مدرن در چه موقعیتی قرار بگیرید.

با انتخاب یکی از این شغل‌های کم استرس در مقابل شغل‌هایی که دائما شما را در معرض فشار قرار می‌دهند، شما هنوز می‌توانید ذهن و بدن خود را بدون خارج شدن از دایره راحتی‌تان به چالش بکشید و در نظر داشته باشید که شما تنها نیستید.