عدم رضایت شغلی و عدم پیشرفت مادی. اقتصادی . و آینده


متن پرسش 1398/05/23
باسلام . بنده 15سال پیش فارغالتحصیل رشته برق بودم . با توجه با سواد و تجربه تحصیلی که داشتم مشغول به کار در خدمات یه برند گوشی موبایل شدم.ازکارم علی الرغم درآمد نچندان بالا خشنود و خوشحال بودم.حتی روزهای تعطیل داوطلبانه سرکار میرفتم. براثر سانحه رانندگی مجبور به ترک شغلم شدم. وپیش دایبم مشغول فعالیت شدم شغل داییم و رفتار داییم و سیاست های شغلی دایبم رو به خاطر شرایط اقتصادی تحمل کردم . اما الآن دوسالی هست دیگه تحملم تموم شده .نه توی کارم پیشرفت داشتم و نه آینده شغلی خوبی دارم و نه از لحاظ اقتصادی رشد کردم. الان که فکر میکنم مبیبنم اگر از شغلم لذت میبردم در همه زمینه ها پیشرفت میکردم .آخه مگه آدم چندبار زندگی میکنه که نباید از شغلش لذت ببره . ازطرفی الآن بخاطر وضعیت تاهل و شرایط اقتصادی جرات تغییر شغل ندارم . خسته شدم نمیدونم چیکارکنم؟

پاسخ مشاور 1398/05/24

heartسلامی به سبزی برگ چای
اجازه بدید اینطور شروع کنیم!شما وقتی بخاطر سانحه ای که براتون رخ داده بود به دنبال کار بودید و دایی شما کمکتون کرده که صاحب شغل بشید.اون اوایل یقینا حس و حال خوبی داشتید از این که میتونید ادامه بدید و کار کنید.
من چند تا پیشنهاد بهتون میدم و بعد می پردازیم به این که شغلتون رو تغییر بدید یا خیر.
اولین پیشنهاد به شما اینه که با خودتون فکر کنید آیا واقعا از کاری که میکنید ناراضی هستید و اذیت میشید یا نه چون محیط کار یا کارفرمای شما که دایی محترمتون هستن شرایط متناسب با روحیه ی شما رو ندارند و شما در محل کارتون اذیت میشید.این سوال کمک بزرگی بهتون میکنه تا بتونید مسیر رو انتخاب کنیم.
دومین پیشنهاد به شما این مسئله است که ایا مسائلی که در کار باعث رنجش خاطر شما میشن رو با کارفرماتون مطرح کردید؟ایا واقعا تلاشی برای حل مسئلتون انجام دادید و یا نه چون از قبل این زمینه ذهنی در شما وجود داشته که کارفرمای من اصلا توجهی به حرف هیچ کس نمیکنه یا براش مهم نیست از بیان کردن نظرتون خودداری کردید.
سومین مورد این مسئله است که ما زمانی کاری که در حال حاضر در حال انجامش هستیم رو باید ترک کنیم که به پیشرفت بیشتری دست پیدا کنیم.مثلا از یک کارمند در یک شرکت تبدیل بشیم به مدیر بخشی در شرکت دیگه.و خب کار داشتن بسیار بسیار بهتر از کار نداشتن هستش.


اما در مورد این که اگه واقعا به کارتون علاقه ندارید و قصد تغییر شغل ر دارید باید بگم هیچ وقت برای هیچ کاری دیر نیست اما بر اساس یک شرایط و دارا بودن فاکتور های خاصی.
به عنوان مثال، در مورد سوم که در بالا توضیح داده شد یکی از فاکتور هاست.
باید این سوال رو از خودتون بپرسید که آیا امکان این وجود داره کاری رو انتخاب کنم که که به اندازه ی کار حال حاضرم مزایا داشته باشه ولی من توش راحت باشم.
شما میتونید از این سخنرانی هم استفاده کنید:
چطور شغل مورد علاقه مان را پیدا کنیم؟

 تطابق و سازگاری محیط شغلی با ویژگی های شخصی هر فرد مسئله بسیار مهمی برای انتخاب شغل مناسب هر فردی هستش. ملاک هایی مانند علایق شخص، درآمد، ویژگی های جسمی، سبک های شخصیتی، توانایی های هوشی و استعداد شخص در این انتخاب حائز اهمیت هستش.اگر به کاری باور دارید و توی اون مهارت و استعداد دارید پس چرا نشستید و شروع نمیکنین؟ 



مشاوره شغلی تلفنی
پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره تخصصی، از مشاوره تلفنی شغل نت استفاده نمایید
طراحی سایت کسب و کار
اگر هنوز برای کسب و کارتان وب سایتی طراحی نکرده اید، این کار را به تیم با تجربه شغل نت بسپارید طراحی سایت
مشاوره روانشناسی رایگان
اگر نیاز به مشاوره خانواده، فردی و یا زوج درمانی دارید این فرصت را از دست ندهید. مشاوره روانشناسی
حمایت مالی
پاسخ این مشاوره برای شما مفید بود؟ در صورت تمایل می توانید با پرداخت تنها 10000 تومان از تیم شغل نت حمایت کنید حمایت مالی
برچسب ها
مشاوره کسب و کار روانشناسی
مشاوره های مرتبط
می خواهم درآمدی داشته باشم
با عرض سلام و ادب احترام ، میخواهم کار و کسبی داشته باشم و منبع دارمد داشته باشم ولی نمیدونم چیکار کنم

چطور درآمد دلاری داشته باشم؟
با سلام من توی دانمارک و اسپانیا خویشاوندانی دارم خواستم ببینم میتونین راهنماییم کنید که یه درآمدی بتونم کسب کنم بصورت دلار و غیره . تاکیدم برای داشتن این اقوام اینه که اونها میتونن جاهایی که برای ما تحریمه حساب باز کنن .

ایجاد یک کارگاه نان پزی در روستا
سلام. خیلی خلاصه خدمتتان موضوعی را که در موردش راهنمایی میخواهم عرض کنم. بنده در تهران کارمند و متاهل هستم. درامد کارمندی نه تنها بازده مثبت ندارد بلکه سال به سال نسبت به خرج ها و برنامه های زندگی مورد فشار بیشتری قرار میگیرم. این اتفاقا در شرایطی است که زندگی را با حداکثر قناعت پیش میبریم. موقعیت د ...

تغییر شغل به علت درآمد کم
باسلام وعرض خسته نباشید من یک مغازه کوچک ۱۲متری دارم که در ان به کسب وکار آکواریوم ولوازم ماهی زینتی مشغول هستم واین مغازه نزدیک ۲۵ سال سابقه دارد الان بابه وجود امدن وضعیت اقتصادی درامد ناچیزی دارد میخواهم اگر امکانش هست یک مشاوره بگیرم که تغیر شغل بدهم ویا اینکه در جای دیگر سرمایه گذاری کنم متشکر ...

چه کسب و کارهایی پرسودتر هستند؟
سلام من کارمند بازنشسته پالایشگاه ابادان هستم با 3 فرزند پسر میخوام براشون کسب و کار راه بندازم کل دارای الانم 700 میلیون تومان است اما نمیدونم چه کسب و کاری براشون راه اندازی کنم که سود دهی داشته باشه و ایا ابادان راه بندازم بهتره یا کرج

انتخاب و تغییر شغل
با سلام بنده برای اتتخاب شغل جدید و بعد از چند سال بیکاری احتیاج به مشاوره و راهنمایی دارم

فروش کامیون و راه اندازی کسب و کار
کامیونی دارم وقصدفروش وانجام فعالیت دیگرودارم

حداقل سرمایه لازم برای لاستیک فروشی
برای مغازه لاستیک فروشی چقدر سرمایه لازم است

گرافیک خوانده ام و می خواهم کارآفرینی کنم
ميخوام كارافريني كنم كه بتونم ثروت زيادي به دست بيارم

استخدام نیروی انتظامی یا راه اندازی کسب و کار؟
سلام خوب هستید من 26 سالمه لیسانس صنایع غذایی از دانشگاه ازاد قزوین دارم. بعد از خدمت در نیروی زمینی یک سال شرکت کارگری کردم و به دلیل دور بودن راه و دستور گرفتن از یک ادم دیپلم و...از کار کردن منصرف شدم الان چند تا گزینه برای کار دارم: 1-دوباره برم شرکت(البته کار مرتبط با رشته 2/3 جا مصاحبه رفتم و ...