نیازهای علمی و شغلی کشور


تهران
17 سال
دیپلم
دانش آموز دبیرستان
فکری
زیست-کامپیوتر-شیمی-ریاضی-فیزیک
ادبیات
متن پرسش 1399/10/23
سلام- بنده رشته تجربی دوازدهم هستم و امسال کنکور و انتخاب رشته دارم ولی هنوز به طور قطعی شغلی رو مورد نظرم انتخاب نکردم و تصمیم دارم با استفاده از راهنمایی شما و دیگران انشالله هر چه سریع تر هدف شغلی خودم رو انتخاب کنم. اولا میخواستم بدونم کشور ما در زمینه رشته های تجربی و یا کامپیوتری چه «نیاز هایی» داره؟ یعنی کدوم بخش ضعف داره و نیاز به اصلاحش هست؟ همچنین علوم نو و جدید و مهم این رشته ها که نقش حیاتی در آینده کشورمون داره چی هستن ؟ (دقت کنید نگفتم کدومشون پولش بیشتره) همچنین علاوه بر اینها عنوان کنید که در بین رشته های مهم و مورد نیاز تجربی و یا رشته های کامپیوتری کدوم بازار کاری بهتری داره..

پاسخ مشاور 1399/10/23

سلام- برشما دانش اموز پر تلاش و آینده نگر

شما الان در لحظات مهمی از زندگی خود به سر می برید که باید تمرکز و تلاش خود را فقط صرف درش خواندن برای کنکور و امتحان نهایی کنید. زیرا که شرط اول و مقدمه ی موفقیت شما، کسب نمرات عالی از امتحانات نهایی و کسب رتبه ای برتر است.

 

در واقع شما ابتدا باید با تلاش متمرکز خود،روی درس خواندن، بر جایگاه بالایی دست یابید تا پس از آن، بتوانید اختیار و منوی انتخاب بیشتری از شغل ها داشته باشید.

 

تمام رشته هایی که شما می توانید در رشته ی تجربی، ادامه تحصیل دهید، کاربردی و مفید جامعه و علمی و معمولا پر درآمد هستند. اگرچه که مهمترین معیار هر فردی از انتخاب شغلش باید در وهله ی اول، علاقه ی او باشد. 

 

این نکته نیز مهم است که بدانید منطقه ای که شما زندگی می کنید و قصد کار و کسب را در آنجا دارید، چه کمبودها و نیازمندی هایی دارد. آنها را ارزیابی کنید و طبق آن ، تصمیم بر انتخاب رشته بگیرید.

 

همچنین ابتدا باید تکلیف خود را بدانید که تا چه مقطع تحصیلی قصد درس خواندن دارید و آیا تا چند سال دیگر، که شما فارغ التحصیل می شوید و وارد بازار کار، نیازهای جامعه چه خواهد بود.

 

بنابراین، خوب است که آینده نگر هستید اما بهتر از گام به گام پیش روید. زیرا که آینده را نمی توان پیش بینی دقیق کرد و طبق آن، برنامه ریخت. پس فعلا خوب درس بخوانید تا موقع انتخاب رشته، بتوانید طبق رتبه ای که کسب کرده اید، انتخاب رشته ای عالی ، با دستی باز داشته باشید. 

 

درضمن، هر نسل و هر دوره ای به تمام شغل ها نیاز دارد و مهم علاقه و توانایی شما در جنبه های مختلف است که فقط پس از مشخص شدن رتبه ی شما، قابل برنامه ریزی است.

 

کل المهن مهمه و البلاد بحاجه الی کل المهن.

 

موفق و شاد باشید.



مشاوره شغلی تلفنی
پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره تخصصی، از مشاوره تلفنی شغل نت استفاده نمایید
طراحی سایت کسب و کار
اگر هنوز برای کسب و کارتان وب سایتی طراحی نکرده اید، این کار را به تیم با تجربه شغل نت بسپارید طراحی سایت
مشاوره روانشناسی رایگان
اگر نیاز به مشاوره خانواده، فردی و یا زوج درمانی دارید این فرصت را از دست ندهید. مشاوره روانشناسی
حمایت مالی
پاسخ این مشاوره برای شما مفید بود؟ در صورت تمایل می توانید با پرداخت تنها 10000 تومان از تیم شغل نت حمایت کنید حمایت مالی
برچسب ها
مشاوره تحصیلی(آینده شغلی) مشاوره کسب و کار کارآفرینی و درآمدزایی نیاز علمی کشور آینده تحصیلی انتخاب رشته
مشاوره های مرتبط
راه اندازی کسب و کار در شرایط بد اقتصادی و تورم
درود به شما تقریبا یک میلیارد سرمایه دارم و مغازه 20 متری در جای متوسط شهر کرج میخاستم بدونم چه شغل میتونم راه اندازی کنم الان که تورم سنگینی داریم شغلی یا کسب و کاری باشه در این شرایط آسیبی نبینه از تورم هر چی بیشتر فکر میکنم بیشتر کلافه میشم

اشتغال در خانه
سلام من برای کار بیرون از خونه نمیتونم برم به شدت هم نیاز به کار دارم میشه راهنمایی کنید

توسعه و بهبود شغل تشریفات عروسی
سلام و عرض ادب یکساله ک کارم و شروع کردم اوایل اینترنتی پیش رفتم ولی چون دفتر نداشتم خیلی از مشتری هامو بخاطر عدم اعتماد از دست دادم الان دو ماهه ک دفتر زدم ولی بازم فروشی برای کارم ندارم مشاوره میخام برای بهبود پیج اینستاگرامم و فروش

با 200 الی 300 میلیون چه کسب و کاری میشه راه انداخت؟
سلام و احترام خدمت مشاورین شغل نت من بعنوان شغل اصلی با سرمایه 200 الی 300 تومن میخوام کسب و کار راه اندازی کنم ولی نمیدونم چکار کنم. 11 سال پیش تجربه کار در موبایل فروشی داشتم 13 سال قبل تجربه کار در شرکت اسمبل سیستم داشتم 10 سال هم سابقه مدیریت یه مجموعه 9 نفره رو داشتم.

اهمیت حقوق و بیمه برای تغییر شغل
سلام. من در یک نهاد نیمه دولتی کار میکنم. بیمه خبرنگاری دارم و بیمه تکمیلی. دریافتی بدون کسورات ماهی 4700 در سال جاری. پیشنهاد شغلی دارم از یک سازمان بزرگ دولتی با حقوق ماهیانه 7 تومن. اما بدون بیمه و قرارداد مشاوره ای. درصورت تمایل باید خویش فرما بیمه کنم. میخوام بدونم با توجه به اینکه محیط سازمان ...

مشاوره تغییر شغل
سلام ببحشید من میخوام شغلمو عوض کنم ولی نمیتونم تصمیم بگیرم

نیاز به مشاوره تحصیلی و شغلی
سلام. رشته تجربی خوانده ام. در زمینه موسیقی علاقه مند هستم. لطفا راهنمایی بفرمایید

تولید فیلتر هوای خودرو
سلام من تصمیم گرفتم کارگاه تولیدی فیلتر هوای خودرو بزنم با شرکت فروشنده دستگاهشم صحبت کردم تضمین خرید محصول تولیدی را تا دو سال هم میدن. آیا میشه به تضمین خرید که در قرارداد قید میشه اطمینان کرد؟مواد اولیه را هم بصورت رایگان در اختیار ما قرار میدن من در شهرستان کوچکی هستم که بازار فروش این محصول زیا ...

ایده استارتاپی سامانه قرعه کشی
سلام وقتتون بخیر،بنده اگه میخوام یه سایت یایه سامانه برای مسابقه وقرعه کشی همراه با داشتن حساب کاربری افراد ایجادکنیم. البته دقیقا معلوم نکردم فقط به شکل ایده اولیه هست ودقیق نمیدونم که چه روشی رو انتخاب کنم ولی اصل قضیه اینه که میخوام از یه مغازه شروع کنم و برسم به کل شهرمون....به این روش که مغازه ...

مشاغل رشته عربی
من فارغ التحصيل رشته زبان و ادبيات عرب هستم منظرم براي آزمون هاي استخدامي ثبت نام كنم.اما بازم نميدونم چیکار‌کنم .الانم ثبت نام برای حوزه علمیه هست و میگن از اونجا میشه وارد آموزش و پرورش شد.خودم‌چیکارایی میتونم بکنم.خودمو ب مدارس غیر انتفاعی معرفی کنم میتونم کاری برای خودم بکنم.