برای صاحبین کسب و کار همیشه این دغدغه وجود دارد که چگونه می توانند با انجام کار کمتر به بیشترین سود دست یابند. در کسب و کار چنین کاری به واسطه قانون اهرم امکان پذیر است. این قانون همان طور که از نامش هم پیداست توانایی رسیدن به نتیجه بهتر را در حال انجام تلاش کم تر به شما می دهد. دقیقا مثل دستگاه اهرم که می توان به وسیله آن وزنه های بسیار سنگین را به راحتی و با نیروی کم جابه جا نمود. اما در ادامه بپردازیم به قانون اهرم در کسب و کار و چگونگی دستیابی به افزایش فروش و سوددهی.

قانون اهرم در کسب و کار چیست؟

در دنیای کارآفرینی و کسب و کار، مشاغل زیادی شما را به پول می رساند. اما چه کاری شما را به بیشترین میزان سود دهی خواهد رساند دقیقا مسئله ایست که قانون اهرم به آن اشاره می نماید. دو مورد در قانون اهرم مطرح است، اول آن که شما کسب و کاری را راه اندازی نموده و قصد گسترش و افزایش فروش آن را دارید و دوم آن که شما برای شروع کسب و کار به دنبال بهترین انتخاب می گردید. در این مطلب هر دو مورد را از دید قنون اهرم بیان خواهیم نمود.

مطلب پیشنهادی: جدیت در کار و تاثیر آن در پیشرفت و نتیجه

راه اندازی کسب و کار از دید قانون اهرم

زمانی که شما تصمیم به راه اندازی کسب و کاری را می گیرید، شرایط حرف اول را در انتخاب تان می زنند. شرایط  راه اندازی یک کسب و کار مواردی از قبیل سرمایه، دانش، تجربه، نیروی انسانی و دیگر پارامتر های موثر هستند. بهترین روش برای تصمیم گیری در مورد شغل مورد نظر، مشورت گرفتن از مشاورین متخصص در کسب و کار می باشد. در این مورد می توانید از مشاورین شغل نت کمک بگیرید که به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت نام توضیحات لازم را به شما ارائه خواهند داد. مرکز مشاوره کسب و کار شغل نت

مطلب مرتبط : خلق فرصت های فروش

افزایش فروش از دید قانون اهرم

توسعه کسب و کار همیشه نیازمند برنامه ریزی و تحلیل تجارب قبلی می باشد. برای مثال شما یک سال است که کسب و کار خودتان را راه اندازی نموده اید و در این مدت پروژه های مختلفی را پیاده سازی کره و یا تبلیغات متنوعی را انجام داده اید. در توسعه کسب و کار آمار های گذشته شغلی خودتان مشخص می کند که برای شما چه کار هایی سود بیشتری داشته است. پس دقت داشته باشید قانون اهرم در کسب و کار به حذف نقاط ضعف و جایگزینی آن ها با نقاط قوت تاکید می نماید.

چگونه فروشمان را دو برابر کنیم؟

تمام مواردی که برای افزایش چند برابری فروش اشاره می کنند، صرفا تبلیغی برای جذب مخاطب هستند. افزایش فروش تا چند برابر هم امکان پذیر هست اما این اتفاقی نیست که به یکباره رخ دهد. شما مسیر توسعه کسب و کار خود را پی بگیرید و به صورت مداوم به روند رو به رشد خود دقت نمایید. بهتر است برای این کار بازه زمانی نیز مشخص کنید که برای مثال تا دو ماه آینده به 1 میلیون تومان فروش در روز برسید. دقت داشته باشید که هزینه کردن برای تبلیغات بسیار مهم می باشد اما رابطه تبلیغات، کفیت کاری(مشتری مداری) و درآمد را همیشه به درستی حفظ نمایید.

مطلب مرتبط: 100 ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم