شاید تا به حال به پروژه های زیادی را دیده باشید که کلید خورده اند و شروع پرقدرتی را داشته اند اما به مرور زمان و رفته رفته روند رو افولی را پی گرفته و از حرکت و پیشرفت بازایستاده اند. عوامل زیادی میی توانند در این قضیه دخیل باشند اما بی شک مهم ترین آن ها جدیت در کار می باشد. در این مطلب به تاثیر این موضوع خواهیم پرداخت و مواردی را بررسی خواهیم کرد تا بتوانیم در کارهایمان جدی و پر انگیزه ظاهر شویم و آن ها را به انتها برسانیم.

1. کاری را شروع کنید که برایش انگیزه دارید!

انگیزه مهم ترین ویژگی برای حفظ پشتکار شما در انجام هر کاری می باشد. اگر شما انگیزه کافی داشته باشید، بارها و بارها شکست را پشت سر می گذارید و مجددا شروع می کنید. اما مسله ای که در این میان خودنمایی می کند این است که شما نباید انگیزه را با هجیانی که در شروع هر کاری وجود دارد اشتباه بگیرید! در وهله اول علاقه خود را بسنجید و به حس درونی خود توجه کنید، کاری را شروع کنید که به آن علاقه مندید. اگر کاری که میخواهید انجام دهید با علایق شما ارتباط مستقیم دارد، آن می توانید انگیزه ای پایدار و مثبت باشد.

2. لقمه بزرگ تر از دهانتان بر ندارید!

درست است که حس کمال طلبی شما را به برداشتن گام های بزرگ مشتاق می نماید اما این عاقلانه نیست. برای این که بتوانید با جدیت کار خود را ادامه دهید نیاز دارید تا هر چند مدت حدلاقل یک بار نتیجه ای مثبت و یا پیشرفتی قابل توجه را شاهد باشید که این مهم برای کارهایی که در توانتان نباشد ممکن نیست. پیش از شروع کار شرایط را بسنجید و تصمیم عاقلانه بگیرید.

3. یک گروه تشکیل دهید

تحقیقت نشاد می دهند زمانی که شما به تنهایی پروژه ای را پیش می برید، احتمال رها کردن آن در ابتدا و یا اواسط کار زیاد است. اما کار کردن با یک گروه این احتمل را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. پس همین الان دست بجنبانید و گروهتان را تشکیل دهید و یا به اعضای آن بیفزایید. اما نکته قابل توجه در این مورد تاثیر گروه بر جدیت کار است. زمانی که قسمتی از کار به عهده شماست و باید تا زمانی مشخص کارتان را انجام داده و به گروه تحویل دهید، احساس مسئولیت شما را وادار به انجام هرچه بهتر آن کار می کند. در یک کلام می توان گفت گروه رنگ و بوی رسمی به کار بخشیده و آن را با جدیت همراه می سازد.

4. زمان بندی را فراموش نکنید

زمان بندی یکی از مهم ترین عوامل برای پیشرفت و مدیریت کار می باشد. وقتی که بدانید تا زمان مشخص باید قسمتی خاص از پروژه را انجام دهید، به شکل جدی تری به قضیه نگاه می کنید و آن را امری واجب برای خود می دانید. پس همیشه این نکته را برای خود رعایت کنید و از همین امروز به زمانبندی کار ها توجه بیشتری داشته باشید.

5. به نتیجه فکر کنید

انسان هر تلاشی را که انجام می دهد در راستای رسیدن به هدف، انگیزه و نتیجه کار است. زمانی که احساس بی رمقی و سستی در کار به شما دست داد، به نتیجه کار فکر کنید و انگیزه ای که در ابتدا داشتید. ین ها باعث می شود تا مجددا به انرژی لازم دست یابید.

سخن آخر:
بررسی کردیم که برای رسیدن به نتیجه باید ب جدیت کار را پیش برد. برای این مر مواردی را بر شمردیم اما همیشه دقت داشته باشید تا سستی و راکت ماندن هیچگاه برای شما دست آوردی به ارمغان نخواهد آورد. پس محکم و با قاطعیت کار کنید تا از نتیجه لذت ببرید.