آیا از این که وب سایت تان ترافیک و بازدید کمی جذب می‌کند خسته شده‌اید؟ خوشبختانه برای کمک به ایجاد ترافیک آنلاین بیش‌تر و جذب بازدیدکنندگان بیش‌تر برای سایت تان،می‌توانید کارهایی انجام دهید. در این نوشتار راهنمای کامل برای افزایش بازدید سایت را با هم می خوانیم.

صرف نظر از صنعت یا تجربه‌تان، می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید، محتوایی مرتبط بیش‌تری خلق کنید، پا در کفش تبلیغات کنید، و مخاطبان‌تان را بهتر بشناسید.

کسب‌وکارها عاشق حجم‌های بالایی از ترافیک هستند. با این حال، افزایش بازدید سایت همیشه کار راحتی نیست.  در محیطی که روز به روز بیش‌تر با اینترنت اشباع می‌شود، چگونه می‌توانید توجهات را از صفحات دیگران به صفحه‌ی خود معطوف کنید؟‌این راهنما برخی از بهترین ایده‌ها برای ایجاد آگاهی از وب سایت شما و هدایت ترافیک بیش‌تر به سوی آن را پوشش می‌دهد.

در ادامه ۲۰ روش عالی افزایش بازدید سایت (افزایش ترافیک سایت) آمده است:

۱. برای افزایش بازدید سایت سئوی خود را بسازید

ترافیک وب ارگانیک می‌تواند ارزشمند‌تر از هر نوع ترافیک دیگری باشد، اما اگر وب‌سایت‌تان فاقد تکنیک‌های موثر بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) باشد، موتورهای جستجو نمی‌توانند شما را پیدا کنند. برخی شرکت‌ها تنها صفحه‌ی اصلی (هوم‌پیج) خود را بهینه می‌کنند و از چیزهای دیگر چشم‌پوشی می‌کنند ـ این کار اشتباه است. مصرف‌کننده‌ای که هرگز نام شرکت شما را نشنیده است، نام برندتان را جستجو نمی‌کند، پس باید کاری کنید محتواهای دیگرتان در گوگل رده‌ی بالایی داشته باشند.

برای مثال اگر اسم شرکت‌تان، لوله‌کشی ای‌بی‌سی است، محتوایی مانند: ”چگونه چکه کردن لوله‌ی توالت را درست کنیم؟“ یا ”باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی“ بیش از ”لوله‌کشی ای‌بی‌سی“  ترافیک بیش‌تری تولید خواهید کرد. بنابراین، باید تک تک صفحات محتوای‌تان را بهینه‌سازی کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بیابند. مطمئن شوید هر صفحه دارای فرامتن (meta description) دقیق باشد و محتوا بازتاب‌کننده‌ی تیتر صفحه باشد تا کاربران بتوانند آن‌چه را هنگام کلیک بر روی صفحه انتظار دارند، پیدا کنند.

برای آن‌که محتوای گیراتری تولید کنید که سئوی شما را تقویت کند، حتما کلیدواژه‌ها را جستجو کنید تا بفهمید مخاطبان‌تان به دنبال چه چیزی هستند، بعد برای وبلاگ یا کتاب الکترونیکی‌تان مقالاتی راجع به موضوعات مورد علاقه‌ی آن‌ها بنویسید.

بهترین راهبردهای سئو گوشه چشمی هم به ساخت لینک با وب‌سایت‌های دیگر دارند. وب‌سایت‌های دیگری را جستجو کنید که ممکن است با محتوای شما تناسب داشته باشند، بعد به وب‌مستر پیشنهاد کمک بدهید تا ببینید آیا این سایت علاقه‌ای به منتشر کردن مطالبی همراه با لینک به منبع اصلی (وب‌سایت شما) دارد یا خیر.

۲.انتخاب و استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی

هیچ پلتفرم رسانه‌ی اجتمتعی درستی برای همه‌ی ” کسب‌وکارها “ وجود ندارد. اگر یک وبسایت تجارت به تجارت (B2B) را اداره می‌کنید یا به دنبال کارمند هستید، باید تمرکز زیادی را بر رزوی لینکدین بگذارید. توئیتر هم می‌تواند ابزار ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجارت به تجارت و محتوای خودتان با افراد اثرگذار آن صنعت باشد. و فیسبوک هنوز به خاطر پایگاه کاربری قابل توجه و فرصت‌های زیاد برای تعامل عمیق با مخاطبان‌تان، به خود می‌بالد.

مهم‌ترین چیز آن است که مخاطب، جایگاه و محصولات و خدمات‌تان را در نظر داشته باشید تا بفهمید کدام پلتفرم (ها) رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است.

۳.انگیزه‌ای برای پیوستن به فهرست ایمیل‌تان  ایجاد کنید

بیش‌تر آدم‌ها اسم و  اطالاعات تماس‌شان را نمی‌دهند مگر آن‌که نوعی انگیزه به آن‌ها پیشنهاد شود. ممکن است یک صفحه حاوی اطلاعات ، یک ویدئوی توضیحی، یا یک کتاب الکترونیکی متقاعد کننده باشد. در هر صورت، هنگام توصیف دانلود یا هدیه‌ی رایگان‌تان از کلماتی مانند رایگان و بدون هزینه استفاده کنید و آن را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

وقتی یک فهرست ایمیل فعال داشته باشید، مشترکین‌تان روی محتوایی که از طریق ایمیل به اشتراک می‌گذارید کلیک می‌کنند ـ اگر فرض کنیم ایمیل‌تان به اندازه‌ی کافی متقاعدکننده است. هنگام طراحی هر ایمیل بیش از کمیت بر روی کیفیت تمرکز کنید تا مخاطب‌تان را اذیت نکنید و سیلی از لغو اشتراک را دریافت نکنید.

۴.به محتوای‌تان رسانه‌های تصویری اضافه کنید

پاراگرافی در توصیف همبرگر می‌نویسید. از گوشت آبدار، کاهوی ترد، چاشنی‌های خوشمزه و سیب‌زمینی‌های شیرین آن بنویسید.

حالا عکس یک همبرگر را از اینترنت بگیرید. کدام یک شما را گرسنه تر می‌کند؟

انسان‌ها به تصاویر بصری بهتر جواب می‌دهند. زیرا ارتباطی سریع در ذهن‌مان ایجاد می‌کند، پس از این یک ذره روانشناسی به سود خود استفاده کنید. نوشتن محتوای عالی باعث جذب ترافیک وب بیش‌تر می‌شود، اما فراموش نکنید کمی تصاویر چشم‌نواز هم به آن اضافه کنید، چه یک عکس باشد یا ویدئو یا اینفوگرافی.

۵. برای افزایش بازدید سایت خودتان را در مکالمات وارد کنید

مکالمه درباره‌ی کسب‌وکار یا صنعت شما هر روز و همه جای اینترنت اتفاق می‌افتد. فقط باید آن‌ها را پیدا کنید. از تالارهای گفتگو و پیام‌ها گرفته تا پست‌های وبلاگ‌ها و سایت‌های پرسش و پاسخی مانند کورا، باید لابه‌لای دریایی از فرصت‌ها جستجو کنید.

اگر به مکالمات خارج از وب‌سایت‌تان ملحق شوید، شاید بتوانید بین خبرنگاران علاقه ایجاد کند. لینکی از صفحه‌ی اصلی‌تان یا بخشی از محتوای پروفایل یا امضای‌تان را بگنجانید تا دیگران بتوانند شما را پیدا کنند. هم‌چنین این مکالمات فهرست‌بندی می‌شوند بنابراین دیگران می‌توانند آن‌ها را بیابند و به برندتان علاقه‌مند شوند.

۶. برای افزایش ترافیک سایت سوالات تکان‌دهنده بپرسید

افراد خیلی کمی می‌توانند در برابر یک سوال درگیر کننده مقاومت کنند. به همین دلیل آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها انقدر در رسانه‌های اجتماعی محبوب شده‌اند. آیا می‌خواهید بدانید کلاه سخنگو شما را در کدام دسته‌ی هاگوارتز  قرار می‌دهد؟ البته که می‌خواهید!

لازم نیست اطلاعات‌تان را درباره‌ی فرهنگ عامه تازه کنید. به جای این کار، اگر به افزایش ترافیک وب علاقه دارید، فقط نظر مخاطبان‌تان را بپرسید. مردم عاشق آن هستند که آن‌چه را فکر و احساس می‌کنند به زبان بیاورند، و شما می‌توانید از داده‌های جمع‌آوری شده برای تغذیه‌ی راهبرد بازریابی محتوا و رویکرد تبلیغاتی‌تان استفاده کنید.

می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود، آزمون‌ها و نظرسنجی‌هایی بسازید. با پیشنهاد یک دانلود یا هرچیز رایگانی برای کسانی که وقت می‌گذارند، از مردم دعوت به مشارکت کنید، به ویژه اگر از مشارکت‌کنندگان می‌خواهید یک نظرسنجی طولانی را پر کنند.

۷.یک دام غیر قابل مقاومت بسازید

چه در حال طراحی یک تیلیغات برای کمپین هدف‌گذاری مجدد فیسبوک باشید یا در حال ساخت یک وب‌سایت تجارت به تجارت بهتر، با یک دام غیرقابل مقاومت شروع کنید که مخاطب‌تان‌تان را جذب کند و نگذارد بروند. یک سوال بپرسید، یک تئوری جالب مطرح کنید، یا ادعایی تکان‌دهنده بکنید. این دام می‌تواند روی صفحه‌ی اصلی‌تان، در یک تبلیغ، یا در یک پست وبلاگی قرار بگیرد.

به طور عمومی، سرتیترهای شما به عنوان تنها فرصت به دام انداختن یک مشتری عمل می‌کنند. اگر سرتیترها مخاطب‌تان را نفریبد، چیز دیگری پیدا می‌کنند که همین کار را انجام می‌دهد. زمانی را به ایده‌پردازی اختصاص دهید، فهرستی از ۲۰ تیتر بالقوه یا بیش‌تر تهیه کنید. برخی از این سرتیترها ممکن است افتضاح باشند اما اشکالی ندارد. از این فهرست، باید حداقل دو تیتر داشته باشد که به درد محتوای موردنظرتان بخورد.

۸. برای افزایش بازدید سایت با مخاطبان‌تان صحبت کنید

مکالمات آنلاین دیگر فقط از طریق متن اتفاق نمی‌افتد. مشتریان عاشق گوش دادن به صحبت‌های یک انسان واقعی هستند ـ این کار ارتباطی صمیمی ایجاد می‌کند که ممکن است یک فرصت احتمالی را به یک مشتری تبدیل کند.

می‌توانید برای مثال پادکست خودتان را شروع کنید یا یک همایش مجازی را برگزار کنید. اگر می‌خواهید شخصی‌تر شود، ویدئوهایی برای یوتیوب یا دیگر سایت‌های اشتراک ویدئو و وبلاگ خودتان تهیه کنید. وقتی مستقیما با مخاطب‌تان صحبت می‌کنید، سخنان شفاهی‌تان می‌تواند به سرعت پراکنده شود.

۹.رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات موتور جستجو را امتحان کنید

در حالی‌که جستجوی ارگانیک، ارزان‌ترین گزینه‌ی تولید ترافیک وب است، گاهی یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند به شدت ارزشمند باشد. این امر به خصوص در مورد رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات موتور جستجو صدق می‌کند.

از خریداران‌تان تصویرسازی کنید تا بدانید در هر تبلیغی که انجام می‌دهید، چگونه مشتری ایده‌آل‌تان را مورد هدف قرار دهید. آزمایش آ/ب را بارها و بارها انجام دهید تا بفهمید کدام تبلیغ ـ و در کدام پلتفرم ـ بهتر عمل می‌کند. ممکن است مقداری زمان ببرد که وب‌سایت‌تان در رده‌بندی موتور جستجو با سایت‌های بزرگ‌تر و جاافتاده‌تر رقابت کند.  بنابراین، اگر نمی‌توانید به صورت ارگانیک در رده‌بندی قرار بگیرید، تیلیغات می‌تواند راه فوق‌العاده‌ای باشد که پیشنهادتان را به صدر نتایج جستجو ببرد.

۱۰. برای افزایش بازدید سایت بخشیدن را شروع کنید

وب‌سایت شاپیفای به صاحبان کسب‌وکاری که می‌خواهند از طریق هدایا رشدشان را تسریع و ترافیک وب تولید کنند، نکاتی پیشنهاد می‌کند. هدایایی با یک جایزه‌ی ویژه خلق کنید که هر کسی در بازار هدف‌تان خواهان آن باشد، مانند پکیج کامل محصولات‌تان. مردم را دعوت کنید با اشتراک‌گذاری پست‌های شما در رسانه‌های اجتماعی، ملحق شدن به فهرست ایمیل‌هایتان، و نظر دادن در وبلاگ شما ورودی بگیرند.

اهدای گاه به گاه هدایا هزینه‌بر است، بنابراین وقتی تصمیم  به انجام آن می‌گیرید دست به کار بزرگی بزنید. حداقل از دو هفته قبل برای هدایای خود بازاریابی کنید، به این ترتیب مردم می‌دانند منتظر چه چیزی باشند. مدام درباره‌ی آن در رسانه‌های اجتماعی پست بگذارید تا هیچ کدام از دنبال‌کنندگان شما آن را از دست ندهد.

۱۱.به جوامع صنعتی ملحق شوید

سازمان‌های شبکه‌سازی ، انجمن‌های حرفه‌ای، و سایر جوامع می‌توانند به شما کمک کنند ترافیک وب کسب کنید. برای مثال اگر در گروه‌های آنلاین مشارکت کنید، و یک پروفایل یا امضا با نام سازمان‌تان داشته باشید، لینک‌های درونی و نمایش بیش‌تری دریافت خواهید کرد . به علاوه، جایگاه برحق‌تان را به عنوان یک قدرت در صنعت خود مطالبه کنید.

اگر به چنین صنعتی ملحق می‌شوید، به آن زمان اختصاص دهید. اگر غیرفعال هستید، سود چندانی نخواهید برد. لینکدین فرصت‌هایی زیادی مختص صنایع ، به افراد حرفه‌ای  ارائه می‌دهد تا با رهبران فکری حوزه‌ی خود تعامل کنند. با افراد صنعت خود ارتباط برقرار کنید ـ به ویژه غیر از رقبای مستقیم ـ و شبکه‌ی خود را گسترش دهید. همه را دعوت کنید شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند (و فراموش نکنید که شما هم آن‌ها را دنبال کنید).

۱۲.از دکمه‌های اشتراک‌گذاری استفاده کنید

درباره‌ی بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ برای سئو صحبت کردیم، اما می‌توانید آن‌ها را برای رسانه‌های اجتماعی هم بهینه‌سازی کنید. برای تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، دکمه‌های اشتراک‌گذاری بگذارید حتی اگر به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید. وقتی افراد محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، به شبکه‌های آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید محتوای‌تان را به مخاطبان بیش‌تری برسانید.

بسیاری از دکمه‌های اشتراک‌گذاری تعداد دفعاتی را که یک محتوا اشتراک‌گذاری شده است، نشان می‌دهند. آن را به عنوان فشار همتای اینترنتی در نظر بگیرید. اگر کسی ببیند افراد زیادی محتوای شما را به اشتراک گذاشته‌اند، بیش‌تر احتمال دارد جا پای همتایان خود بگذارد.

۱۳. برای افزایش بازدید سایت محتوای‌تان را طولانی کنید

در حالی‌که محتوای کوتاه و مختصر ممکن است در رسانه‌های اجتماعی به خوب جواب دهد، برای وبلاگ به همان اندازه خوب نیست. اینترنت با محتوا اشباع شده است ـ که بیش‌تر آن‌ها کوتاه هستند ـ پس برای تولید ترافیک وب  به مطالب عمیق‌تر و طولانی‌تری نیاز دارید. گوگل هنگام رده‌بندی شما در نتایج جستجو، طول محنوا را در نظر می‌گیرد و موتورهای جستجو به مطالب بلندتر لطف دارند زیرا تصور می‌شود اطلاعات ارزشمندتری دارند.

به دنبال پست‌هایی باشید که بین ۸۰۰ تا ۲،۵۰۰ کلمه باشد. در هر مطلب تا جایی که می‌توانید اطلاعات بگنجانید. اگر آن را با درازگویی‌های غیرضروری پر کنید، خواننده را بیگانه می‌کنید. محتوا را به بخش‌های کوچک تبدیل کنید تا مخاطبان‌تان بتوانند نگاهی اجمالی به آن بیندازند، و در هنگام لزوم از فهرست‌های شماره‌گذاری یا نقطه‌گذاری شده استفاده کنید.

۱۴. برای افزایش بازدید سایت یک مطلب مطبوعاتی بنویسید

شاید کمی قدیم به نظر برسد، اما مطالب مطبوعاتی هنوز هم وجود دارند. الان به جای آن‌که فقط در مطبوعات محلی توجهات را به خود معطوف کنند، در اینترنت هم قابل جستجو هستند. اگر بتوانید مطلب مطبوعاتی بنویسید که به اندازه‌ی کافی متقاعدکننده باشد و منابع خبری از آن استفاده کنند،  یعنی باز هم نمایش بیش‌تری دریافت خواهید کرد.

فقط در صورتی که اطلاعاتی دارای ارزش خبری دارید، مطلب مطبوعاتی بنویسید. برای مثال، شاید از خط تولید جدیدی رونمایی کنید، یا شاید محصول‌تان به تازگی توسط یک سازمان صنعتی یا دولتی به رسمیت شناخته شده باشد. مادامی که آن را کوتاه و سرشار از اطلاعات بنویسید، شانس زیادی برای گسترش وسیع آن دارید.

۱۵.در عموم صحبت کنید

باور کنید یا نه، حضور شخصی شما می‌تواند سبب هدایت ترافیک وب شود. برای مثال، اگر در یک کنفرانس مقابل ۱،۰۰۰ نفر صحبت کنید، بیش‌تر آن مخاطبان بعدها ـ از سر کنجکاوی. هم که شده ـ کسب‌وکار شما را جستجو خواهند کرد. هم‌چنین می‌توانید در سایت خود و یوتیوب، ویدئوهایی درباره‌ی سخنرانی‌های عمومی‌تان پست کنید تا ترافیک را هدایت کنید.

امروزه بسیاری از همایش‌ها و کنفرانس‌ها با قرار دادن آدرس وب‌سایت و نام مستعار رسانه‌های اجتماعی سخنرانان بر روی صفحه‌ی پروژکشن، به آن‌ها کمک می‌کنند.  به این ترتیب هر کسی می‌تواند به حساب‌های اینترنتی شما دسترسی داشته باشد و محتوای‌تان را دنبال کند.

اگر سخنرانی کردن در عموم برای‌تان دشوار است، کسی را پیدا کنید که با آن مشکلی نداشته باشد. مشعل را به کسی دیگر در سازمان‌تان بسپارید که مهارت‌های سخنوری و زمان مسافرت برای مشغله‌های سخنرانی را داشته باشد.

۱۶. برای افزایش بازدید سایت با رسانه‌ها صحبت کنید

وقتی رویدادی با ارزش خبری صنعت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خودتان را دسترس رسانه‌های ملی قرار دهید. شاید فقط ۲۰ ثانیه از زمان پخش را به دست بیاورید، اما نام و کسب‌کارتان به توزیع انبوه می‌رسید. اگر رسانه‌ها برای اظهار نظر یا نقل قول به شما رجوع کنند، ایمان‌شان را به قدرت شما نشان می‌دهند، که به ساخت اعتبار  شما کمک می‌کند.

۱۷.انتشار آمار باارزش هم  برای افزایش بازدید سایت مفید است

لینک‌های داخلی می‌توانند رده‌بندی موتور جستجوی شما را افزایش دهند و ترافیک وب خارجی بهبود دهد. با این حال، انجام این کار دشوار است به ویژه اگر محتوای درستی را منتشر نکنید. آمار بسیار ارزشمند تلقی می‌شود زیرا دیگر سازمان‌ها نیز می‌خواهند برای محتوای خود از آن استفاده کنند. اگر اصول اخلاقی را رعایت می‌کنند،شما را به عنوان منبع اصلی به وب‌سایت خود پیوند می‌زنند.

این یک راه عالی برای به دست آوردن لینک‌های داخلی باکیفیت است. برای مثال،دانشجویان و اساتید دانشگاهی که برای وب‌سایت‌های دانشگاه‌های خود محتوا تولید می‌کنند، اغلب به آمار جالب لینک می‌دهند. می‌توانید این آمار را از سایت‌هایی مانند استاتیستا استخراج کنید و بعد در محتوای خود بگنجانید.

۱۸.یک (یا دو ) فرد بانفوذ بیابید

هنگام افزایش ترافیک وب، گاهی به یک کمک کوچک نیاز دارید. افراد بانفوذ معمولا راه‌حل‌هایی عالی ارائه می‌دهند زیرا کنترل قابل توجهی بر دنبال‌کنندگان خود دارند. نوعی مدرک اجتماعی است که می‌تواند یک پست وبلاگ یا صفحه‌ی یک محصول را طی چند دقیقه همه‌گیر کند.

می‌توانید تلاش این افراد بانفوذ را جبران کنید یا افرادی بیابید که طرفدار برندتان باشند. در هر صورت، این فرد بانفوذ باید در وب سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود، محصول یا خدمات‌تان را بررسی کرده با تنها از آن نام ببرد.

۱۹.شرکت‌ها، محصولات و خدمات دیگر را بررسی کنید

حالا که حرف از بررسی شد، اجازه ندهید تمام لذتش به افراد بانفوذ برسد. شما هم می‌توانید بررسی‌هایی درباره‌ی شرکت‌های دیگر و محصولات و خدمات آن‌ها بنویسید تا ترافیک وب تولید کنید. وقتی افراد این شرکت‌ها را جستجو می‌کنند، احتمالا صفحه‌ی شما هم در موتورهای جستجو بالا خواهد آمد. به علاوه، اگر بررسی مساعدی در مورد یک شرکت بنویسید، آن سازمان ممکن است برای نشان دادن کیفیتش به صفحه‌ی شما لینک بدهد.

فقط مطمئن شوید شرکت‌هایی که بررسی می‌کنید به صنعت شما مربوط باشد. می‌توانید رقبای مستقیم و غیرمستقیم و شرکت‌هایی را انتخاب کنید که ممکن است در آینده با آن‌ها شریک شوید. نظر صادقانه‌تان را همراه با لینک به آن شرکت ابراز کنید.

۲۰. برای افزایش بازدید سایت از اشتباهات پرهیز کنید

هرکسی گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود. با این حال، بهتر است از برخی کارهای عجیب و غریب بپرهیزید که می‌توانند به توانایی شما در جذب ترافیک وب بیش‌تر آسیب بزنند.

ابتدا، از کپی کردن پست‌های رسانه‌های اجتماعی پرهیز کنید. اگر اندیشه‌ای را در فیسبوک به اشتراک می‌گذارید، آن را در توئيتر تکرار نکنید. به جای این کار، راه جدیدی برای انتقال همان اطلاعات بیابید ـ یا حتی بهتر از آن، چیز کاملا متفاوتی بگویید. برای مثال، ممکن است از پستی که به آن لینک می‌دهید، نقل‌قول مستقیم دیگری بیابید.

اگر ترافیک بیش‌تری می‌خواهید، محتوای اضافه هم ممنوع است. به جای نوشتن مطلبی درباره‌ی چیزی که صدها بار پوشش داده شده است، موضوعی انتخاب کنید که توجه چندانی را به خود جلب نکرده است. اگر محتوای منحصربه‌فردی منتشر کنید، ممکن نظر برای گروه کوچک‌تری را جلب کنید، اما خیلی سریع‌تر در نتایج موتور جستجو پیدا می‌شوید.

طراحی بد وب می‌تواند شانس افزایش ترافیک وب را از شما بگیرد، به ویژه اگر توسعه هسته سایت نیاز به کار زیادی داشته باشد. برای مثال، ساخت یک وب‌سایت تجارت به تجارت بهتر می‌تواند به شدت تلاش‌های سئو و جذابیت سایت‌تان را بهبود دهد. قطعا دلتان می‌خواهد از آنالیتیکز چشم‌پوشی کنید چرا که در این صورت فرصت‌های زیادی را برای بهبود محتوا و طراحی وب از دست می‌دهید.