روش هایی برای این که کارمندان عاشق کارشان شوند

آیا روش هایی برای این که کارمندان عاشق کارشان شوند وجود دارد؟ این روش‌ها کدام‌ها هستند؟ در این نوشتار روش هایی برای این که کارمندان عاشق کارشان شوند به شما معرفی خواهد شد.

امروزه در اکثر شرک ها و سازمان ها روسا از دیدگاه و رفتار کارمندان خود راضی نیستند. رئیس ها دلشان می‌خواهد کارمندان مثل آنها به کار بنگرند. کارشان را متعلق به خودشان بدانند. هرکاری که انجام می‌دهند از روی عشق باشد و درواقع مانند یک رییس به کارشان نگاه کنند. اما این مشکل عمومی را فقط عده اندکی می‌توانند حل کنند. با ما همراه باشید تا چند راه‌حل عملی و عالی بیاموزید.

اگر می‌خواهید اعضای تیم تان مثل صاحبان واقعی کسب و کارتان رفتار کنند، لازم است اطلاعاتی که برای این نوع تفکر به آن نیاز خواهند داشت را در اختیارشان قرار دهید. شفافیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت‌های بزرگ است؛ فارغ از اندازه یا صنعتی که در آن قرار دارند. به اشتراک‌گذاری اطلاعات، اعتماد به بار می‌آورد، فرصت یادگیری فراهم می‌کند و به تصمیم‌های هوشمندانه تری منجر می‌شود.

اگر شفافیت برایتان اهمیت دارد می‌توانید از روز اول آن را به یکی از ارزش‌های اصلی خود بدل کنید. ارزش‌های شما نباید تنها روی دیوار قرار بگیرند؛ شما باید با ارزش‌های خود زندگی کنید و تصمیم‌های شرکت را با در نظر گرفتن آنها بگیرید.

در ادامه ۵ راه پیشنهادی برای خلق و نهادینه‌سازی فرهنگ شفافیت در کسب و کار و روش هایی برای این که کارمندان عاشق کارشان شوند را از نظر خواهید گذراند.

۱- کسانی را استخدام کنید که به آنها اعتماد دارید

برخی شرکت‌ها گرفتار خصوصی نگه داشتن مسائل می‌شوند، که این می‌تواند به بی‌اعتمادی میان اعضای تیم بیانجامد. در عوض، کسانی را استخدام کنید که به شکل غریزی می‌توانید به آنها اعتماد کنید تا بتوانید با توانمند کردنشان برای تفکر مورد نظر، احساس راحتی داشته باشید.

با اینکه مساوات می‌تواند به عنوان مزیتی مالی برای موفقیت محسوب شود، مالکان کسب و کار‌ها اغلب برای ساختن چیزی از هیچ، سخت نیازمند مسئولیت و اختیار هستند و نباید در این مسیر به واسطه ی عدم بهره‌مندی از اطلاعات مسیرشان سد شود.

۲- در جلسات مثل یک رئیس بی‌پرده صحبت کنید

سعی کنید در جلسات تان همه از «چرا»‌های لازم اطلاع داشته باشند. جزییات رشد، امور مالی، ساختار استخدامی، اولویت‌ها و برنامه‌های آینده را در جلسات خود به اشتراک بگذارید. برگزاری جلسات «هرچه می‌خواهی بپرس» یک یا دو بار در ماه نیز می‌تواند یاری رسان باشد. در این جلسات هر یک از اعضای تیم می‌تواند برای پرسیدن سؤالات خود به شما مراجعه کند.
اگر برای مستند‌سازی و پاسخگویی در قبال اشتباهات خود به همان اندازه‌ای که برای جشن گرفتن پیروزی‌های خود عجله می‌کنید سرعت به خرج دهید، هم تیمی هایتان می‌توانند از تجربیات شما درس بگیرند.
بخش بازاریابی می‌تواند کمپین‌های بهتری ساماندهی کند، بخش فروش می‌تواند مشتریان راغب پرورش دهد، مهندسین می‌توانند سیستم‌های مقیاس پذیر بیشتری خلق کنند، و تیم‌های امور مشتریان می‌توانند حساسیت‌های مشتریان را بهتر منعکس کنند. به این ترتیب همه برنده خواهند بود.

۳- با مشتریان صداقت داشته باشید

شفافیت داشتن به سمت بیرون سازمان شما نیز جریان خواهد داشت؛ به ویژه برای مشتریان. استراتژی‌های شفاف بازاریابی و فروش بخش مهمی از این شفافیت هستند. برای مثال هزینه هایتان را از مشتریان خود مخفی نکنید.
حتی می‌توانید ابزاری برای قیمت‌گذاری روی وبسایت خود ایجاد کنید که مشتریان با استفاده از آن بتوانند بفهمند خدمات شما دقیقاً چقدر برای کسب و کارشان هزینه بر خواهند بود. به علاوه، وقتی محصول شما به درد مشتری به خصوصی نمی‌خورد، ارائه دهنده ی دیگری را به او معرفی کنید. با شفافیت و صداقت مطمئن باشید در درازمدت مشتریان راضی تری خواهید داشت.

۴- به دنبال بازخور باشید و آنها را فاش کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود این است که بازخورهای اعضای تیم خود را جویا شوید. برای این کار مثلاً می‌توانید هر چند وقت یک بار برای ارزیابی مشارکت، رهبری، همسویی و پیشرفت و توسعه نظرسنجی برگزار کنید. برای تشویق افراد به ارائه ی بازخور‌های بی‌پرده و صادقانه، نظرسنجی‌های خود را بی‌نام انجام دهید. اما به هر صورت، نتایج آن را با همه به اشتراک بگذارید.
علاوه بر این، در میان گذاشتن نظرات شخصی اعضا با رهبر تیم و بالعکس به یادگیری اعضا و رشد آنها کمک می‌کند و باعث می‌شود هم تیمی‌های بهتری برای یکدیگر باشند. این برای خلق و حفظ فرهنگی اصیل در شرکت مفید واقع می‌شود.

۵- نشان دهید مثل یک رئیس پای حرف هایتان می‌ایستید

گاهی اوقات شفافیت داشتن آسان نیست، اما کار درست همین است. رئیس باید هر بار اشتباهات خود را بپذیرد و مسئولیت آنها را به گردن بگیرد. این بخشی از مسئولیت‌پذیری ما در قبال یکدیگر است که به همه ی ما کمک می‌کند بهتر شویم. هیچ کس کامل نیست. به همین ترتیب لازم است در مورد حوزه هایی که دوست داریم در آنها بهبود حاصل شود صحبت کنیم؛ چه درونی و چه بیرونی.
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های به راه‌اندازی یک کسب و کار این است که هویت خود به عنوان یک شرکت را درک کنید. ایجاد فرهنگ شفافیت می‌تواند برای مأموریت شما حیاتی باشد و به ایجاد حس اعتماد و دوستی کمک کند. خود این نیز در نهایت برای شما، تیم تان و مشتریانی که به آنها خدمت رسانی می‌کنید مفید خواهد بود.