افراد زیادی وجود دارند که نسبت به عادت‌های‌شان ناآگاه هستند، یا نمی‌خواهند نسبت به آن‌ها آگاهی بیابند، ولی همیشه باید با عادت های بد کسب و کار مقابله کرد. نخستین گام شناسایی آن‌ها است. عادت های بدتان را جایی بنویسید و این فهرست را در جایی قرار دهید که قابل دیدن باشد. مهم است تلاش کنید تمام راه‌های فرار از ایجاد تغییر را ببندید و با این عادت های بد مقابله کنید.

۱. دلیل اصلی را پیدا کنید.

وقتی فهرست عادت های بد کسب و کار خود را تهیه کردید زمان آن رسیده است به دنبال علت آن‌ها بگردید. دکتر ماری هارت‌ول واکر می‌گوید باید از خودتان بپرسید ‘چرا؟’

به عنوان مثال، ممکن است مرتبا بر سر کارمندان‌تان فریاد بزنید. دست نگهدارید و به این موضوع فکر کنید که چرا فریاد می‌کشید. آیا به کندی کار می‌کنند؟ این مورد نمی‌تواند پاسخ این ‘چرا’ باشد، بلکه صرفا یک نتیجه است. بیشتر کنکاش کنید. ممکن است با این کنکاش به این نتیجه برسید که بیش از حد از آن‌ها کار می‌کشید و به همین دلیل کُند شده‌اند.

۲. محرک این عادت چه بوده است؟

یکی از معمول‌ترین محرک‌های مصرف دخانیات، مشاهده‌ی فردی است که دخانیات مصرف می‌کند. در جلسات ترک سیگار غالبا بر محرک‌ها تمرکز می‌شود، این کار در تمام اعتیادها یکسان است. همان منطق را در کسب و کارتان به کار ببندید. اگر احساس می‌کنید بعدازظهرها احساس خستگی و خواب‌آلودگی دارید، شب‌ها زودتر بخوابید. یا در وعده‌ی ناهار خوراکی‌های انرژی‌بخش مصرف کنید.

جلوی آن محرک را بگیرید و به متوقف شدن آن مشکل کمک کنید.

۳. برای عادت‌های خوب برنامه‌ریزی کنید.

دکتر پیتر گلویزر از دانشگاه نیویورک این‌گونه می‌نویسد که اگر افراد برنامه‌ریزی خوبی انجام داده باشند، در از بین بردن عادت‌های بد موفق‌تر خواهند شد. او همچنین در تحقیقی که در این مورد انجام داد پا را فراتر گذاشت و گفت افراد باید برای جایگزینی عادت‌های بد با عادت‌های خوب برنامه‌ای داشته باشند.

من طرفدار این مورد هستم. وقتی متوجه می‌شوم زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی گذرانده‌ام، به مطالعه‌ی اخبار اقتصادی یا بررسی سهامم می‌پردازم.

۴. یک مربی پیدا کنید.

یافتن یک مربی کلید موفقیت در کسب و کار است.

شما می‌توانید با یادگیری از کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند به موفقیت برسید. قرار نیست چرخ را مجددا اختراع کنید! غرورتان را بشکنید و شخصی را پیدا کنید که بتواند در عبور از این مسیر و رسیدن به موفقیت به شما کمک کند.

۵. نیمه‌ی پر لیوان را ببینید.

در نظر گرفتن نیمه‌ي پر لیوان امر مهمی است. بر این موضوع تمرکز کنید که عادت‌های خوب چه مزایایی برای‌تان به ارمغان می‌آورند و عادت‌های بد چه چیزهایی را از زندگی‌تان حذف می‌کنند. پیشرفت‌تان را در کسب و کار بررسی کنید. تغییر عادت‌های‌تان می‌توانند به افزایش سودتان کمک کند، پس این مسیر را دنبال کنید.

این کار انگیزه‌ی خوبی است و شما را در دشواری‌ها امیدوارتر می‌کند.