بهترین شغل برای افراد درونگرا

بهترین شغل برای افراد درونگرا چیست؟ حدود نیمی از جمعیت آدم‌ها‌ را افراد درونگرا تشکیل داده‌اند – کسانی که انرژی‌شان را از درون خودشان کسب می‌کنند. با این حال، طبق گزارش وب‌گاه PayScale، بخش زیادی از دنیای ما فقط برای “افراد برونگرا طراحی شده است” – کسانی با حضور در میان آدم‌های دیگر انرژی می‌گیرند.

به گفته‌ی PayScale: “جنبه‌های مهمی از پیشرفت‌های شغلی – از شبکه‌های ارتباطی گرفته تا سخنرانی‌های عمومی – برای کسانی که انرژی‌شان را در زمان‌های تنهایی‌شان جمع می‌کنند، ممکن است موانعِ غیرقابل عبوری باشند. با وجود این، افراد درون‌گرا در صورتی موفق می‌شوند که بتوانند از این تواناییِ ویژه بهترین استفاده را ببرند”.

PayScale در پایگاه اطلاعاتی‌اش جست‌وجو کرده است تا بتواند شغل‌هایی را بیابد که نیاز چندانی به تعامل با دیگران ندارند. در ادامه به ترتیب به شغل‌ ۱۰ بهترین شغل برای افراد درونگرا از میان آنها اشاره می‌کنیم:

۱۰. مدیر رسانه‌های اجتماعی

متوسط دستمزد سالانه: ۴۶،۴۰۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “درون‌گراها از آدم‌ها بدشان نمی‌آید، آنها فقط از حضور دائمی در میان آدم‌ها به شدت خسته می‌شوند. ولی از آن‌جایی‌ که مدیران رسانه‌های اجتماعی متخصصِ تعامل‌های مجازی هستند، کار‌ آنها برای درون‌گراها بسیار مناسب است. مدیران رسانه‌های اجتماعی بدون این‌که آدم‌های زیادی بتوانند به قلعه‌ی تنهایی‌شان حمله کنند، با هزاران دنبال‌کننده‌ی (فالوئر) توییتر و فیس‌بوک در تعامل هستند”.

۹. تعمیرکار ماشین‌آلات کوچک

متوسط دستمزد سالانه: ۳۰،۰۰۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “وقتی کاملا سرگرمِ تعمیر یک دستگاه باشید، ارتباط عمومی و حرف زدن برای‌تان سخت است، بنابراین تعمیر ماشین‌آلات کوچک در فهرستِ بهترین حرفه‌ها برای درون‌گراها جایگاه بسیار مهمی دارد. این شغل نیازِ خیلی کمی به تعامل با دیگران دارد؛ ولی از آن‌جایی که دستمزدِ این کار سالانه فقط ۳۰،۰۰۰ دلار است، در این فهرست جایگاهی بهتر از نُهم پیدا نکرد”.

۸. جنگلبانی

متوسط دستمزد سالانه: ۴۷،۵۴۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “جنگلبان‌ها به جای صحبت کردن با آدم‌ها، وقت‌شان را با درددل با طبیعت می‌گذرانند؛ به همین دلیل، جنگلبانی یکی از بهترین شغل‌ها برای درون‌گراهایی است که عاشق طبیعت هستند. در این شغل که تقریبا کاملا در اختیار مردان است (۹۲ درصد جنگلبان‌ها مرد هستند)، باید مدت زمانی زیادی به تنهایی مشغول نگهداری و مطالعه در مورد پارک‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و دیگر مناطق طبیعی باشید”.

۷. بایگان (آرشیویست)، نگهبان، یا کارشناس موزه

متوسط دستمزد سالانه: ۳۹،۵۷۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “اگر ترجیح می‌دهید بعدازظهرها به جای شرکت در مهمانی و پارتی، خودتان را در موزه‌ها و کتابخانه‌ّها پنهان کنید، احتمالا یک فرد درون‌گرا هستید؛ یا این‌که شاید فقط یک بایگان (آرشیویست)، نگهبان، یا کارشناس موزه‌ی خوبی هستید. این شغل علی‌رغم دستمزد پایین‌اش، در فهرست ۱۰ بهترین شغل برای افراد درون‌گرا در جایگاه هفتم قرار گرفت”.

 

۶. توسعه‌دهنده‌ی وب

متوسط دستمزد سالانه: ۵۵،۹۶۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “اینترنت یک دنیای رویایی برای افراد درون‌گرا است – یک دنیای مجازی که برقراریِ ارتباط در آن به جای تعاملات رودررو فقط به صورت چَت کردن است. پس آیا قرار دادن توسعه‌دهنده‌ی وب در فهرست ۱۰ بهترین شغل برای افراد درون‌گرا جای تعجب دارد؟”

 

۵. هنرمندان عرصه‌ی هنرهای زیبا (نقاش، مجسمه‌ساز، تصویرگر)

متوسط دستمزد سالانه: ۳۹،۵۲۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “برخی هنرمندان آدم‌های پرسروصدا و بی‌پروایی هستند و عاشق این هستند هنرشان دائما در مقابل جمعیت به نمایش درآید. ولی هنرمندان دیگری هم هستند که ترجیح می‌دهند به جای حضور در میان آدم‌ها، زندگی‌شان را ساعت‌ها در استودیو سپری کنند. اگر شما هم از این دسته هنرمندان خلاق و آرام هستید، انتخاب این حرفه برای‌تان ایده‌آل است”.

 

۴. هنرمند طراح بازی‌های رایانه‌ای

متوسط دستمزد سالانه: ۴۹،۳۶۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “بازی‌خورها به جای سر و کله زدن با آدم‌ها در دنیای واقعی، زمانِ زیادی را صرف تعامل با دوستان و دشمنان مجازی‌شان می‌کنند “. طراحان بازی‌های رایانه‌ای با خلق دنیاهای مجازی، تجربه‌ی زندگی در این‌گونه دنیاها را برای بازی‌خورها طبیعی‌تر و واقعی‌تر می‌کنند؛ و البته، در این مسیر لازم نیست که با آدم‌های زیادی هم تعامل داشته باشند”.

۳. سرآشپز خصوصی

متوسط دستمزد سالانه: ۶۲،۱۹۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “آشپزهای خصوصی خدمات ارزشمندی را به مشتریان‌شان ارائه می‌کنند، و بسته به مقدار غذایی که آماده می‌کنند، می‌توان گفت با غذاهای‌شان از افراد بسیار زیادی پذیرایی می‌کنند. با این حال، آنها بیش‌ترِ وقت‌شان را با غذاها می‌گذرانند، نه آدم‌هایی که قرار است این غذاها را بخورند؛ از این رو، این ویژگی باعث شده است این شغل جایگاه خوبی در این فهرست داشته باشد. جالب توجه است که برخلاف این قاعده که اغلبِ سرآشپزها مرد هستند، اکثریت سرآشپزهای خصوصی زن هستند (۶۲ درصد)”.

۲. آمارگر

متوسط دستمزد سالانه: ۷۱،۷۲۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “آمارگرها به جای آن‌که دوست داشته باشند با دیگران گپ و گفت‌وگو کنند، ترجیح می‌دهند اعداد و ارقام برای‌شان صحبت کنند. آنها در کل روز، خودشان را غرق سر و کله زدن با معادلات و نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده می‌کنند؛ که همین ویژگی باعث می‌شود این شغل بسیار مناسبِ افراد درون‌گرا باشد. آنها برای این کار دستمزد خوبی نیز دریافت می‌کنند”.

۱. زمین‌شناس نفت

متوسط دستمزد سالانه: ۱۱۲،۱۴۰ دلار

به گفته‌ی PayScale: “زمین‌شناسان نفت نه فقط دستمزد خوبی دریافت می‌کنند، بلکه این دستمزد را در ازای کاری دریافت می‌کنند که روح افراد درون‌گرا را جلا می‌دهد. آنها روزهای‌شان را با طراحی پروژه‌های بزرگ مهندسی و تحلیل داده‌ها سپری می‌کنند”.