کارآفرینی یعنی مواجهه با چالش‌ها. برای راه‌اندازی یک کسب و کار بیش از آن‌چه فکر می‌کنید باید تلاش کنید؛ کارآفرینی پر از کارهای دشوار است. و در این نوشتار ۷ بزرگترین چالش هر کارآفرین آمده است که باید برآن ها غلبه کرد.

در ادامه به ۷ بزرگترین چالش هر کارآفرین اشاره می شود که باید برآن ها غلبه کرد:

۱. تامین مالی کسب و کار

وقتی صحبت از تامین بودجه برای کسب و کار جدید به میان می‌آید، کارآفرینان باتجربه نیز از این مرحله به آسانی گذر نمی‌کنند، ولی آنها نسبت به کارآفرینان تازه‌وارد چند مزیت دارند. به احتمال زیاد آنها از فروش کسب و کار‌ قبلی، سرمایه‌ای در دست‌شان است یا درآمد ثابتی دارند که با استفاده از آن، می‌توانند گردش نقدی کسب و کار جدیدشان را تامین کنند.

۲. یافتن مشتری

یافتن مشتری تنها هنگامی دشوار است و یک چالش محسوب می‌شود که محصول یا خدمات باکیفیتی نداشته باشید. اگر محصول یا خدمات باکیفیت داشته باشید، آدم‌ها خودشان به سمت‌تان می‌آیند و به هزینه‌ کردن صدها یا هزاران دلار برای تبلیغات نیاز نیست؛ حداقل نه خیلی سریع!

نوع خاصی از افراد وجود دارد که قرار است مشتری شما بشوند. قرار نیست همه‌ی آدم‌های دنیا آن‌چه را شما می‌فروشید بخرند، بنابراین وظیفه‌ی شما به سادگی این است که آدم‌هایی را پیدا کنید که نیازمند خدمات‌تان باشند.

۳. استخدام کارمند

فرآیند استخدام ممکن است روزهای زیادی به طول بیانجامد: بررسی رزومه‌ها، نشستن در جلسات مصاحبه، و انتخاب و جداسازی الماس‌ها از میان خیل عظیم سنگ‌های بی‌ارزش و متقاضیان بی‌کفایت. سپس، تنها امیدواری‌تان این است که بتوانید شرایط خوب و جذابی برای‌شان فراهم کنید و مدت طولانی آنها را در کنار خود نگاه دارید.

۴. مدیریت زمان

مدیریت زمان احتمالا بزرگ‌ترین چالشی است که همه‌ی کارآفرینان باید با آن مواجه شوند، به ویژه آن‌هایی که باید با یک دست چند هندوانه بردارند. اگر فقط زمان بیش‌تری در اختیار داشتید، می‌توانستید کارهای بیش‌تری را به سرانجام برسانید.

۵. استراتژی بازاریابی

نمی‌دانید بهترین روش بازاریابی برای محصولات و خدمات‌تان کدام است: تبلیغات چاپی، آنلاین، گوشی همراه، یا انواع تبلیغات دیگر. ولی باید دقیق‌ترین و موثرترین نوع بازاریابی را انتخاب کنید که بازگشت سرمایه‌تان را حداکثر کند و بهترین نتایج را برای‌تان داشته باشد.

۶. ایجاد روحیه‌ی گروهی

این چالش به ویژه برای آن‌هایی که پیش از این هرگز گروهی را اداره یا مدیریت نکرده‌اند، بسیار دشوار است؛ ولی حتی اگر تجربه‌ی مدیریت نیز داشته باشید، باز هم ایجاد یک گروه مناسب برای استارت‌آپ (نوبنیاد) کاری سخت و استرس‌زا است. یافتن افراد متخصص کافی نیست – باید حتما ارزش آنها نسبت به کسب و کار، فرهنگ و توانایی‌شان را در کار کردن با کل گروه نیز ارزیابی کنید. انجام این‌گونه ارزیابی‌ها به ویژه وقتی از لحاظ منابع انسانی تحت فشار هستید، بسیار دشوار است.

۷. استرس

وقتی نمی‌دانید چه وقت پول‌تان را پس می‌دهند یا اصلا پول‌تان را پس می‌دهند یا خیر، اوضاع شدیدا استرس‌زا می‌شود؛ از این بهتر نمی‌شود استرس کارآفرینان را توضیح داد. بیشتر آدم‌ها در میان عموم مردم، = ویژگی‌های لازم و میزان استرسی را که کارآفرینان باید تحمل کنند، درک نمی‌کنند زیرا می‌پندارند همه‌ی کارآفرینان سبک زندگی مطلوب و حسادت‌برانگیزی دارند و دائما لب ساحل به استراحت مشغول هستند و گهگاهی در ویدئو کنفرانس شرکت می‌کنند.