در این نوشتار  به ۷ سخنرانی تد اشاره میکنیم که الهام بخش شما برای غلبه بر سختی ها و لحظات بد زندگی است. با ما همراه باشید و از این  چند سخنرانی تد که بسیار معروف هستند لذت ببرید و پیام های مثبتی برای زندگی تان دریافت کنید.

در طول لحظات سخت، ممکن است احساس سردرگمی کنیم و ندانیم که باید به چه سمتی حرکت کنیم. اختصاص زمانی برای شنیدن چند سخنرانی تد قدم مثبتی خواهد بود.

۱. اگر احساس درهم‌شکستگی می‌کنید، می‌توانید از تکنیک « ۱۰ دقیقه در یک روز» بهره ببرید.

یک ویدئوی فوق‌ا‌لعاده‌ی ۱۰ دقیقه‌ای از اندی پادیکامب وجود دارد که لزوم حفظ سلامت ذهن را توضیح می‌دهد. شیوه‌ی مثبت وی به این صورت است که ۱۰ دقیقه در روز هیچ کاری نکنید. ساده است، نه؟

این کار فواید بسیاری دارد. احساس آرامش فوق‌العاده‌ای را در زندگی خود تجربه می‌کنید، به ویژه اگر احساس درهم‌شکستگی می‌کنید.

اندی شیوه‌ی مثبت خود را با راه‌هایی مقایسه می‌کند که اغلب مردم برای کنار آمدن با حس درهم‌شکستگی استفاده می‌کنند. این راه‌ها شامل غرق شدن در کار و مصرف دارو است.

نمی‌توانید هر اتفاق کوچکی را که در زندگی‌تان می‌افتد، تغییر دهید. هرچند، بعد از گوش دادن به حرف‌های اندی، یاد خواهیدگرفت چگونه راه کنارآمدن با تجربیات زندگی خود را تغییر دهید.

۲. اگر حس انسانی شکست‌خورده را دارید، باید آماده‌ی یادگیری نکته‌ای کلیدی برای موفقیت باشید.

انجلا داکورت در یک ویدئو ۶ دقیقه‌ای نظر خود را این‌گونه توضیح می‌دهد که کلید موفقیت لزوما باهوش بودن نیست. پیام وی، بر اساس تحقیقات‌اش، این است که تمرکزتان را بر داشتن ثبات معطوف کنید. از نظر وی این عامل کلیدی موفقیت است.

انجلا اعتقاد دارد اشکالی ندارد اگر شکست بخورید یا در اشتباه باشید. شکست وضعیت همیشگی نیست. به راحتی از نو آغاز کنید ــ ولی این بار، با‌ثبات باشید.

۳. اگر احساس تنهایی می‌کنید، می‌توانید معنی‌دارترین چیزها را در زندگی مشخص کنید

کندی چانگ در مورد تغییر معنی زندگی‌اش بعد از از دست دادن شخصی که بسیار دوستش داشت، سخنرانی کوتاهی کرد. وی احساس می‌کرد در هنگام برخورد با این تجربه تنها نیست. از افراد زیادی پرسید که پیش از مرگ چه کاری می‌خواهند انجام دهند و برخی از پاسخ‌ها الهام‌بخش بودند.

آیا تاکنون فکر کرده‌اید چه چیزی برای‌تان در زندگی معنی‌دارترین است؟ اجازه ندهید فشارهای روزانه بر زندگی‌تان چیره شوند. در این صورت درمی‌یابید برای دوستی و مشارکت اجتماعی زمان کافی دارید. این‌گونه احساس تنهایی فروکش خواهد کرد.

از ایده‌ی فعالیت اجتماعی خلاقانه‌ی کندی الهام بگیرید. ویدئوی کندی چانگ در مورد تامل و تمعق است و این‌که فکر کردن به مرگ، چگونه به زندگی روشنی می‌دهد.

۴. اگر احساس یکنواختی می‌کنید، احتمالا شیوه‌ی چالش ۳۰ روزه به شما می‌کند.

در این بخش از سخنرانی تد، مت کاتز در مورد شیوه‌ی ویژه‌ی خود ــ چالش ۳۰ روزه ــ توضیح مفصلی می‌دهد و تضمین می‌کند این شیوه هر شخصی را از زندگی یکنواختی که در آن گرفتار شده، خارج می‌کند. مت شما را برای ایجاد تغییرات کوچک و پایدار در زندگی‌تان به چالش می‌کشد. از طریق موفقیت در ایجاد این تغییرات، اعتماد به نفس به‌دست خواهید آورد.

از ایده‌های مت پیروی کنید تا لحظات‌تان را خاطره‌انگیزتر کنید. به گفته‌ی مت، اگر شما چیزی را با تمام وجود می‌خواهید، ۳۰ روز، زمان مناسبی است که در چارچوب آن به هدف خود برسید. آیا شما هم موافقید؟

بسیار خوب، چالشِ مت را به کار بگیرید و از امروز کار را شروع کنید. یک ویدئوی ۳ دقیقه‌ای از این بخش وجود دارد که نتایج مثبت بسیاری برای‌تان به همراه خواهد داشت. خوب، پس منتظر چه هستید؟

۵. اگر احساس استرس می‌کنید، می‌توانید برای درهای بسته‌ی احساسات خود کلید مناسبی پیدا کنید.

خانم ایگو در یک ویدئوی ۱۰ دقیقه‌ای، نحوه‌ی خروج از تاریک‌ترین دوره‌ی زندگی‌اش را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. وی استرس را مانند جرقه‌ای می‌بیند که تفکرات عمیق در مورد احساسات‌مان از آن آغاز می‌شود، بنابراین می‌توانیم بیش‌تر آنها را بشناسیم.

از مراحل پیشنهادی ایگو پیروی کنید تا درهای بسته‌ی احساسات‌تان باز شوند و خود را از چنگ استرس برهانید.

آیا همیشه تجربه‌ی استرس و نگرانی را به عنوان موقعیت‌های آزاردهنده می‌شناسید؟ به جای این دیدگاه، چنین تجربیاتی را به عنوان فرصت‌هایی برای تغییر ببینید و در نتیجه‌ی آن به آزادی برسید.

این ویدئو از این نظر که زاویه‌ی متفاوتی را برای مقابله با استرس نشان می‌دهد، بسیار روشن‌گرانه است.

۶. اگر احساس منفی دارید، می‌توانید بر چیزهای خوب زندگی‌تان تمرکز کنید تا لبخند به شما بازگردد.

الیسن لجروود سخنرانی تامل‌برانگیزی در مورد تغییر چارچوب ذهن از منفی به مثبت به‌عمل آورد. وی تایید می‌کند که تغییر این رویه، کار آسانی نیست.

چرا شکست در مقایسه با پیروزی مدت بیشتری در ذهن‌مان باقی می‌ماند؟ الیسن به این پرسش و پرسش‌های دیگر پاسخ می‌دهد.

از این بحث چه چیزی برای‌مان حاصل می‌شود؟ متوجه خواهید شد چرا افکار منفی تمایل دارند در ذهن بمانند. با دانستن این نکته، می‌توانید از شیوه‌ی سریع پیشنهادی الیسن برای تغییر احساسات منفی به احساسات شاد، استفاده کنید.

به کار گرفتن این ایده، لبخند به لب‌تان می‌آورد.

۷. اگر احساس افسردگی می‌کنید، با شنیدن این موسیقی که اثر یک ویولونیست جوان است به وجد بیایید و به سرعت روحیه‌ی خود را بالا ببرید.

آیا همین الان احساس افسردگی می‌کنید یا در زندگی‌تان احساس معمولی بودن می‌کنید؟ اجازه دهید جادوی سیرنا هوانگ، ویولونیست نابغه‌ی ۱۱ ساله، در وجود شما اثر کند.

این بخش از سخنرانی تد حس بسیار خوبی به همراه دارد. وقتی که از اجرای وی به وجد می‌آیید، احساس آرامش می‌یابید. عشق به نواختن موسیقی در سیرنا کاملا مشخص است. شاید شنیده باشید موسیقی غذای روح است. بسیار خب، خود را برای پذیرش زیبایی موسیقی این فرد جوان آماده کنید تا روح‌تان را تغذیه کند.

از این‌ احساس متعالی‌تان، حیرت خواهید کرد.