به گزارش نیویورکر، فهرست ها تمایل ذاتی‌مان را به دسته‌بندی اطلاعات بیدار می‌کنند، هم‌چنین کمک‌مان می‌کنند کم‌تر استرس داشته‌باشیم. دیدن اطلاعات در قالب یک لیست باعث می‌شود به‌خاطر یک وظیفه کم‌تر احساس دست‌پاچگی کنید، بنابراین به انجام رساندن آن آسان‌تر خواهدبود. این در نهایت باعث می‌شود شادتر باشید. در این نوشتار با بازده همراه باشید تا ۲۴ لیست ضروری که همه باید تهیه کنند را به شما معرفی کنیم.

در این‌جا ۲۴ ایده برای تهیه لیست ضروری هست که می‌توانید با آنها شروع کنید.

۱. دستور پخت غداهایی که می‌خواهید امتحان کنید

دفعه‌ی بعد که نمی‌دانستید شام چی درست کنید، این لیست ضروری را پیدا کنید تا فورا از آن الهام بگیرید.

۲. فیلم‌هایی که می‌خواهید ببینید

هرگز مجبور نخواهیدبود سناریوی کسل‌کننده‌ی”برای من مهم نیست، تو می‌خواهی چه فیلمی تماشا کنی؟” را تا پایان تحمل کنید.

۳. کتاب‌هایی که می‌خواهید بخوانید

این بار که فرصت قابل پیش‌بینی برای مطالعه در ساحل فراهم شد، رمان برگزیده‌ی سال، ترجیحا کتاب پیشنهادی وب‌گاه را اپرا(oprah.com) جست‌وجو کنید.

۴. برنامه‌های تلویزیونی که می‌خواهید ببینید

این‌گونه برای زمانی که همه‌ی قسمت‌های جدیدترین فصل سریال مورد علاقه تان را پشت سر هم تماشا کرده‌اید و به اعتیاد جدیدی نیاز دارید، آمادگی پیدا می‌کنید.

۵. رستوران‌هایی که می‌خواهید امتحان کنید

از تمام رستوران‌هایی که می‌خواهید امتحان کنید فهرستی جیبی تهیه کنید تا هرگز هنگامی‌که می‌خواهید بیرون شام بخورید بدون ایده نمانید. اگر آن را براساس نوع غذا سازمان‌دهی کنید امتیاز بیش‌تری خواهدداشت.

۶. مکان‌هایی که می‌خواهید ببینید

شاید همیشه می‌خواستید دیوار بزرگ چین، یا حتی مجسمه‌ی آزادی را ببینید. اگر یک لیست ضروری داشته‌باشید، انگیزه پیدا می‌کنید برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

۷. شهرها و کشورهایی که می‌خواهید ببینید

شاید خیلی مشتاق دیدن سرزمین خاصی نباشید، اما همیشه دوست دارید در ایتالیا پاستا بخورید یا در فرانسه نوشیدنی بنوشید. فهرست‌تان به شما یادآوری می‌کند واقعا کدام سفرها را نیاز دارید.

۸. مکان‌هایی در زادگاه‌تان که می‌خواهید ببینید

این به اندازه‌ی سفر به دور دنیا هیجان‌انگیز نیست، اما می‌توانید به جای این‌که جمعه‌ی بعدی را کاهلانه به لم دادن روی مبل سپری کنید، می‌توانید خیلی کارها بکنید.

۹. رمز عبورها

دیگر هرگز فراموش نمی‌کنید رمز عبورتان در سایت آمازون ستاره‌ی فوتبال ۱۲ است یا ستاره‌ی فوت۳بال.

۱۰. فهرست کارهای روزانه

از هرچیز که وقت یا انرژی آن روزتان را می‌گیرد آگاه باشید. به‌علاوه هیچ حسی بهتر از خط زدن هر یک از آن کارها نیست.

۱۱. فهرست کارهای انجام‌شده

نگاه کردن به کارهای روزانه که به انجام رسیده‌اند کمک‌تان می‌کند پی‌ببرید چگونه مولدتر باشید-و باعث افزایش خودکار اعتماد به‌نفس می‌شود.

۱۲. فهرست آرزوها

هرکاری را که می‌خواهید قبل از مرگ انجام دهید، از چیزهای بزرگ مثل ازدواج یا فتح کوه اورست گرفته تا چیزهای کوچک مثل پختن بهترین کلوچه‌های شکلاتی فهرست کنید.

۱۳. اهداف کوتاه‌مدت

این ماه می‌خواهید چه کارهایی را به انجام برسانید؟

۱۴. اهداف بلندمدت

امیدوارید ۵ تا ۱۰ سال آینده چه کارهایی را به انجام برسانید؟

۱۵. پروژه‌های “خودت انجام بده”

شاید وب‌گاه پینترست الهام‌های فوق‌العاده‌ای به شما بدهد، اما این فهرست به شما کمک می‌کند از پروژه‌هایی که واقعا می‌خواهید به اتمام برسانید، مثل سامان دادن به عکس‌های قدیمی یا رنگ‌کردن مبلمان اتاق میهمان، آگاه باشید.

۱۶. پروژه‌های تعمیرات خانه

نوشتن هر کاری که باید انجام شود شما را قادر می‌سازد کارهایی را که باید زودتر انجام دهید در اولویت قرار دهید.

 

۱۷. فهرست خرید مواد غذایی

اگر دقیقا بدانید چه‌چیزهایی را نیاز دارید و باید بخرید، علاوه بر این‌که باعث صرفه‌جویی پول‌تان می‌شود، کمک‌تان می‌کند در برابر جعبه‌ی کلوچه که می‌دانید نیازی به آن ندارید مقاومت کنید.

۱۸. فهرست داروخانه

برای همه‌ی ما پیش آمده‌است که با هدف خرید یک خمیردندان وارد فروشگاه تارگت بشویم و با کالاهایی به ارزش ۱۰۰ دلار از آن خارج شویم. فهرستی جیبی از چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید، این‌گونه می‌توانید از ۲۰ دلار “هزینه‌ی تجویز” اجتناب‌ناپذیر داروخانه خودداری کنید.

۱۹. به‌روزرسانی‌های کمدلباس

اگر قبل از خرید، چه ضروری باشد، مثل یک کت زمستانی، چه تفننی، مثل یک جفت کتانی مد روز، بدانید چه‌چیزهایی را باید پیدا کنید، می‌توانید از خریدهای ناگهانی خودداری کنید که باعث صرفه‌جویی در پول‌تان می‌شود.

۲۰. تاریخ‌های مهم

همه عاشق این هستند که تولد یا سالگردهای‌ زندگی‌شان را به یاد داشته‌باشید. بنابراین از تاریخ‌های مهم زندگی آدم‌هایی که دوست‌شان دارید فهرستی تهیه کنید تا هرگز شانس فرستادن یک کارت تبریک را برای زیباکردن روزشان از دست ندهید.

۲۱. تاریخ سررسید مهلت‌ها

حتی اگر فراموش‌کار نیستید، اگر یادداشت کنید چه‌وقت باید آن پیراهن را به صاحب‌اش برگردانید یا تاریخ انقضای سینه‌ی مرغ منجمد چه‌وقت تمام می‌شود، به مرور زمان از استرس نجات پیدا می‌کنید.

۲۲. گفت‌آوردهای مورد علاقه

هر زمان که این فهرست را بخوانید باز هم کاملا برای‌تان الهام‌بخش خواهدبود. اگر هنوز گفتاوردهای مورد علاقه‌تان را پیدا نکرده‌اید برای شروع گفتاوردهای انیشتین یا ریچارد برنسون را جست‌وجو کنید.

۲۳. چیزهایی که برای‌شان شکرگزار هستید

این فهرست را در سخت‌ترین روزهای‌تان مرور کنید تا به خودتان یادآوری کنید زندگی‌تان چه‌قدر فوق‌العاده است.

۲۴. چیزهایی که خوشحال‌تان می‌کند

هربار که ناراحت باشید، به صورت خودکار دلایل مختلفی به خودتان ارائه می‌کنید که باید لبخند بزنید.