حتی اگر آدم‌ها به شما پشت ‌کنند، برای پشتیبانی از خودتان، داشتن اعتماد به نفس در زندگی مهارت مهمی به شمار می‌رود. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۳ راه آسان که اعتماد به نفس تان را در ۷۰ روز دوبرابر کند بشناسید.

آدم‌هایی که هنگام احساس یاس و ناامیدی برای تجدید روحیه به دیگران متکی هستند در نهایت ممکن است برای سختی‌هایی که هنگام وقوع چیزهای بد با آن‌ها روبرو خواهند شد آمادگی نداشته باشند. گاهی، این چیزهای بد خودتحمیلی هستند به عنوان مثال، وقتی برای دستیابی به یک هدف شخصی در تکاپو هستید.

جیمز آلتوچر نویسنده‌ای پرکار است. پس از تجربه‌ی اداره‌ی چند کسب و کار و شکست در آن‌ها، او به سرعت رشد شخصی خود را دنبال کرده است و درباره‌ی این که چگونه می‌توانید شخص بهتری باشید چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارد. اگر همه‌ی وبلاگ‌های او را بخوانید، یک نصیحت هست که آن را زیاد تکرار می‌کند: هر روز ۱% بهتر شوید.

اگر کمی حساب و کتاب کنید، هر روز ۱% بهتر شدن یعنی این که پس از ۷۰ روز ۱۰۰% بهتر خواهید شد. این امر در مورد هر چیزی که می‌خواهید انجام بدهید صدق می‌کند: تناسب اندام، هوش، سلامت عاطفی، و اعتماد به نفس. پرسش این است، روزانه چه کاری می‌توانید انجام دهید که ظرف ۷۰ روز اعتماد به نفس‌تان را دو برابر کنید؟ در اینجا ۳ پیشنهاد ارائه می‌شود:

در ادامه ۳ راه آسان که اعتماد به نفس تان در ۷۰ روز دوبرابر شود آمده است:

۱. هر روز با یک شخص جدید صحبت کنید

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند. عادت‌های بد مثل انجام هر روزه‌ی بازی‌های کامپیوتری می‌تواند ما را جامعه‌ستیز کند. ما به دنبال راه‌حل‌هایی برای اعتماد به نفس هستیم در حالی که پاسخ درست روبروی‌مان قرار دارد: همدیگر. بسیاری از ما احساس میکنیم تنها هستیم حتی وقتی که اطرافمان پر از آدم است، اما چه تعداد از ما واقعا سعی میکنیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم؟

ما از پذیرفته نشدن واهمه داریم، که همین دلیل ارتباط برقرار نکردن‌مان است. ما ارتباط برقرار نمی‌کنیم چون اعتماد به نفس پایینی داریم. هرچند در این مورد، نوشداروی اعتماد به نفس پایین، نوشیدن جام زهر و روبرو شدن با این عدم پذیرش است. هر بار که با کسی ارتباط برقرار می‌کنیم ممکن است آسیب ببینیم. ممکن است آن‌ها فکر کنند که ما عجیب و غریب هستیم، اما تصور کنید هر روز به مدت ۷۰ روز با یک شخص جدید صحبت کنید… مشخصا هر روز اعتماد به نفس‌تان افزایش خواهد یافت.

۲. “نه” گفتن

این راه آسان که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد است. جامعه‌ی ما بر مبنای توافق ساخته می‌شود. همه‌ی ما می‌خواهیم خوشحال باشیم و مطمئن شویم که روابط‌مان با آدم‌های اطراف‌مان سازگار است. متاسفانه، وقتی بحث از رشد می‌شود، این امر کوچکترین کمکی به شما نخواهد کرد. ناسازگاری‌ها، در حالی که نسبتا رنجآور هستند، در واقع آدمها را مجبور میکنند به شما گوش بدهند. همچنین شما را مجبور می‌کنند به آن چه می‌خواهید و استدلال نهفته در پس آن چیز فکر کنید.

“نه” گفتن لزوما به این معنی نیست که شما ناسازگار هستید. در واقع به معنی این است که متوجه و مراقب هستید. شما آنچه را دیگری می‌گوید می‌شنوید و چیز دیگری پیشنهاد می‌دهید که می‌تواند مناسب‌تر باشد. مشکل “نه” گفتن این است که بعضی از آدم‌ها از انجام آن می‌ترسند.

با تغییر عقیده در رابطه با این موضوع، نهایتا معتمد به نفس‌تر می‌شوید و این توانایی را خواهید داشت که خیلی ظریف و آرام با یک شخص مخالفت کنید. این کار نهایتا منجر می‌شود به تبدیل شدن شما به فردی با فکر و باملاحظه‌تر که آدم‌ها به او احترام می‌گذارند.

۳. نوشتن به صورت آنلاین

هر کس ابزار بیانی دارد. بعضی از آدم‌ها ترجیح می‌دهند شفاها صحبت کنند، بعضی دیگر ترجیح می‌دهند بنویسند. بسیاری از نویسنده‌نماها کمال‌گرا هستند. آنچه در پایان رخ می‌دهد این است که آن‌ها آنقدر در راه رسیدن  به کمال گرفتار می‌شوند که فن بیان‌شان را خوب ساخته و پرداخته نمی‌کنند. این امر به این منجر می‌شود که وقتی مطالب آن‌ها را می‌خوانید تصنعی، باورناپذیر، و نامطمئن به نظر می‌رسند.

اعتماد به نفس از این حاصل می‌شود که خودتان باشید. نوشتن به صورت آنلاین هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از وبلاگ‌نویسان امروز سال‌ها پیش فقط با نوشتن و وفق دادن کلمات با صحبت عادی کارشان را شروع کردند. به عبارتی در جایی که همه سعی دارند کامل باشند، جالب است که مکالمه‌ی طبیعی مطمئن‌ترین نوع مکالمه است. هر روز و به مدت ۷۰ روز در سایت‌هایی مثل Lifehack.org که مخاطبان زیادی دارد مطلب بنویسید و آن وقت میزان اعتماد به نفسی که احساس خواهید کرد شما را شگفت زده خواهد کرد.

خب، آیا شما پیشنهاد دیگری دارید؟ چه چیزی به شما کمک می‌کند احساس اعتماد به نفس کنید؟