چنان‌چه به دنبال چند اصل موفقیت هستید همراه‌مان باشید. در این نوشتار ۵ اصل موفقیت را به شما معرفی می‌کنیم که بسیار قدرتمند هستند.

به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم. اهداف اصلی و مقاصدی که برای خود یا تجارت خود در این سال تعیین کرده بودید، چه بودند؟ چه تعداد از آن‌ها را از لیست خارج کرده‌اید یا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برای دستیابی آن داشته‌اید؟

اگر از برنامه عقب افتاده‌اید یا تمرکز بر اهداف بزرگ خود را دشوار یافته‌اید، در این جا پنج اصل موفقیت از قدرتمندترین اصول موفقیت را آورده‌ایم تا به شما کمک کنیم انگیزه‌تان را تقویت کنید و حس هدفمندی را بازیابید  و به دستیابی به موفقیت با هر عمل و تصمیم که می‌گیرید نزدیک‌تر شوید.

۱- پافشاری را تمرین کنید

آن خصوصیتی که بین موفق‌ها بیش از هرچیزی مشترک است، چیست؟ پافشاری. آن‌ها وقتی هدفی دارند، تا به آن نرسند عقب نشینی نمی‌کنند، مهم نیست که زندگی چه موانعی را بر سر راه آنان می‌اندازد.

داستان رابرت پیری را به خاطر داشته باشید، کسی که هفت بار تلاش کرد تا به قطب شمال برسد و بار هشتم موفق شد. یا کرگ بورتن فیلم نامه‌نویس که در سال ۱۹۹۲ فیلم‌نامه‌ای با نام کلوپ خریداران دالاس نوشت و ۲۰ سال تلاش کرد تا فیلم این فیلم‌نامه ساخته شود، که موفقیتی بزرگ بود و جایزه‌های متعددی شامل اسکار برای بهترین فیلم‌نامه را دریافت کرد.

می‌توانید در مورد این افراد و بسیاری افراد معمولی دیگر که برای رسیدن به موفقیتی خارق‌العاده پافشاری کردند در کتاب اصول موفقیت: بخش ۲۲: تمرین پافشاری بخوانید. شما را به مرور این بخش تشویق می‌کنم تا از مثال آنان درس بگیرید و داستان آنان برایتان الهام بخش باشد. این راهی عالی برای تحریک مجدد انگیزه‌تان است.

۲- با هرچیزی که کارآیی ندارد رو به رو شوید

دیگر اصل موفقیت این است که اگر می‌خواهید موفق‌تر باشید، باید انکار را کنار بگذارید و با هرچیزی که در زندگی‌تان کارایی ندارد روبرو شوید. آیا اهدافتان برای تحقق در زمان موجود، بسیار بزرگ هستند؟ آیامهارت‌های لازم برای رسیدن به آن‌ها را ندارید؟ آیا منکر پشتیبانی‌های لازم برای رسیدن به موفقیت هستید؟

افراد موفق با شرایط از همه سو رو به رو می‌شوند، به علائم هشداردهنده توجه دارند و اعمال مناسب را انجام می‌دهند و مهم نیست که آن اعمال و شرایط تا چه اندازه ناراحت و چالش‌برانگیز هستند.

آیا نیاز دارید با کسی صحبت کنید؟ از کسی کمک بخواهید؟ منبع جدیدی بیابید؟ کتاب بخوانید؟ با متخصصی تماس بگیرید؟ برای درست کردن آن طراحی بریزید؟ یکی از کارهایی را که می‌توانید انجام دهید انتخاب کنید و سپس دست به کار شوید. سپس کاری دیگر و کاری دیگر را انجام دهید تا آن مساله را حل کنید.

۳- از باورهای محدودکننده خود فراتر روید

گاهی بزرگ‌ترین دلیل این که ما پیش نمی‌رویم این است که در اعماق درون فکر نمی‌کنیم که شایستگی رسیدن به هدف را داریم یا مستحق موفقیتی هستیم که مدت‌ها در انتظارش بودیم. اگر باورهای محدودکننده یا افکار منفی دارید که شما را از رسیدن به اهداف دور نگه می‌دارد، وقتی را به شناسایی این باورها و افکار اختصاص دهید و سپس با استفاده از این چهار مرحله، آن‌ها را به باوری قدرتمند تبدیل کنید:

• باورهای منفی را یادداشت کنید.

• نحوه محدود کردن این باورها را شرح دهید.

• شرح دهید که ترجیح می‌دهید چگونه باشید، عمل کنید یا احساس کنید.

• جمله‌ای تغییر یافته و معکوس بسازید که بر درست بودن، عمل کردن یا احساستان به روش جدید تاکید می‌کند.

برای مثال…

باور محدودکننده: من باید همه کارها را خودم انجام دهم. درخواست کمک نشانه ضعف است.

جمله معکوس: درخواست کمک خوب است. من ارزش دریافت پشتیبانی مورد نیاز خود را دارم و می‌دانم که به من کمک خواهد کرد تا سریع تر به اهدافم برسم.

۴- با کمک اساتید، انگیزه خود را حفظ کنید

انگیزه از درون می‌آید اما گاهی باید محرکی بیرونی وجود داشته باشد که شما را به جلو و در مسیر درست هل بدهد. به همین دلیل است که من به خواندن، تماشا یا گوش دادن به چیزی که هر روز در شما انگیزه ایجاد کند، باور قوی دارم حتی اگر تنها برای ۱۵ دقیقه باشد.

چه با اتومبیل یا قطار رفت و آمد کنید، دوچرخه برانید، بدوید یا دقایقی در مقابل کامپیوتر خود بنشینید، گوش دادن به موسیقی یا تماشای تصاویر ضبط شده می‌توانند آن تحرک لازم برای برتری جستن در هر حوزه از زندگی‌تان را به شما هدیه دهند. می‌توانید انگیزه خود را حفظ کنید، زبان بیاموزید، مهارت‌های مدیریت بیاموزید، استراتژی‌های فروش و بازاریابی را یاد بگیرید، ارتباطات بهتر را بیاموزید و در مورد سلامت عمومی و چیزهای دیگر نیز آموزش ببینید. با اختصاص دادن زمان بیشتر برای توسعه افکار و گرایش‌های مبتنی بر موفقیت، دستیابی سریع‌تر شما به موفقیت تضمین می‌شود.

۵- کارهای جسورانه انجام دهید تا به نتایج بزرگ دست یابید

وقتی که پروژه جدیدی را آغاز می‌کنید، در معامله‌ای جدید وارد می‌شوید یا خودتان را در موقعیت جدیدی قرار می‌دهید، همیشه ترسی وجود دارد. متاسفانه بسیاری افراد اجازه می‌دهند تا این ترس آن‌ها را از برداشتن گام‌های لازم برای رسیدن به رویاهای‌شان باز دارد. از سوی دیگر افراد موفق هم آن ترس را احساس می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که مانع انجام کارهایی که می‌خواهند انجام دهند بشود یا کارهایی که باید انجام دهند.

این‌ها درک می‌کنند که ترس چیزی است که باید شناخته شود، تجربه شود و در طول مسیر باشد. آن‌ها خود را در این چالش وارد می‌کنند که کارهای جسورانه بکنند و اعتماد داشته باشند که هر چیزی را که برای رسیدن به نتیجه لازم است، دارا هستند.

به همین دلیل است که به شما شجاعت بزرگ فکر کردن و بزرگ‌تر عمل کردن می‌دهم. وقتی با ترس روبرو می‌شوید، اگر از روی ایمان خیز بردارید، می‌توانید زندگی خود را عوض کنید.