۹ ارزانترین شهر اروپا برای زندگی

اروپا هر ساله مهاجران زیادی را می پذیرد. این سوال برای مهاجران مقتصد مطرح است که ارزانترین شهر اروپا برای زندگی کدام است. در این نوشتار ۹ ارزانترین شهر اروپا برای زندگی معرفی می شوند.

دستمزدها در سراسر اروپا متفاوت هستند، اما بالا بودن دستمزد به معنای داشتن استانداردهای بالاتر برای زندگی نیست.

بر اساس گزارش وب‌گاه گلسدور با عنوان “کدام کشورها در اروپا بهترین استاندارد زندگی را ارائه می‌دهند؟” برخی شهرها با پایین‌ترین دستمزد در این مقیاس، کم بودن دستمزدها را با قیمت‌های پایین هزینه‌ها جبران می‌کنند.

شاخص هزینه‌ی زندگی که وب‌گاه گلسدور در نظر می‌گیرد، درآمد است در مقابل “میزان پولی که در کشورهای مختلف برای خرید یک سبد استاندارد از کالاها و خدمات از جمله مواد غذایی، رستوران‌ها، حمل‌ونقل، آب و برق، و اجاره لازم است.”

وب‌گاه بیزنس اینسایدر نگاهی به ۹ ارزانترین شهر اروپا برای زندگی دارد با بازده در این نوشتار همراه باشید:

۹. مارسی

این شهر ساحلی ارزان‌ترین شهر برای زندگی در فرانسه است اما این کشور به دلیل هزینه‌ی نسبتا بالای زندگی، عمدتا در زمینه‌ی مسکن و اجاره، به طور کلی رتبه‌ی پایینی در استاندارد جداگانه‌ی شاخص زندگی وب‌گاه گلسدور کسب می‌کند.

۸. گراتس

این شهر به لحاظ وسعت دومین شهر در اتریش است و به عنوان شهر دانشگاهی معروف است و هزینه‌ی اجاره، غذا، و هزینه‌های خدمات رفاهی گراتس، یکی از کم‌ترین‌ها در این کشور است.

مطلب مرتیط۳۰ بهترین کشور برای زندگی در ۲۰۱۶

۷. بارسلونا

هفتمین منطقه‌ی شهری پرجمعیت در اتحادیه‌ی اروپا است. این شهر حرفه‌ای‌ها و گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کند اما هزینه‌های زندگی محلی هنوز هم در مقایسه با دستمزدها پایین است.

۶. لیسبون

وب‌گاه گلسدور می‌گوید متوسط دستمزد پولی (در برابر دستمزد بر حسب قوه‌ی خریدم) در پرتغال فقط در حدود ۱۵.۵۰۰ یورو ( ۱۲،۲۱۰ پوند، ۱۷،۶۴۱ دلار) است اما هزینه‌های زندگی محلی، یعنی هزینه‌ی متوسط اقامت در این شهر بیش‌تر از درآمد افراد نخواهد بود.

۵. آتن

شاید این شهر از بیکاری گسترده و بحران پناهندگان رنج ببرد، اما اگر شغلی داشته باشید، آتن برای زندگی بسیار ارزان است.

۴. تالین

هزینه‌های زندگی در این شهر فوق العاده ارزان است و با توجه به این‌که تالین پایتخت سیاسی و مالی استونی است، دستمزدها در حال افزایش هستند.

۳. تسالونیکی (سالونیک)

دومین شهر بزرگ در یونان که کنار دریا قرار گرفته و یک مرکز حمل‌ونقل عمده‌ برای این کشور است، و به این ترتیب مشاغل زیادی ارائه می‌دهد. این شهر به لطف موزه و آثار تاریخی – یک مرکز توریستی نیز است.

۲. پورتو

وب‌گاه گلسدور می‌گوید این شهر که دومین شهر بزرگ در پرتغال است، در مقایسه با نیویورک سیتی حدودا ۷۰٪ برای زندگی ارزان‌تر است.

۱. تارتو

این شهر زیبا دومین شهر بزرگ در استونی است و از سوی این کشور به عنوان “پایتخت خرد” دیده می‌شود، به دلیل این‌که موطن قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه کشور، یعنی دانشگاه تارتو است.