کوتاه‌تر کردن چرخه فروش می‌تواند به رشد فروش بسیار عجیب و غریب منجر شود. در ادامه ۶ استراتژی فروش موفق که معامله زودتر انجام شود آمده است.

نحوه‌ی تصمیم‌گیری مشتریان درباره‌ی خرید مدام در حال تغییر است، بنابراین مهم است دائم استراتژی فروش خود را با کارکنان‌تان بازارزیابی کنید. فروختن هر نوع محصول یا خدمت می‌تواند کمی متفاوت باشد – شما باید توازنی ایجاد کنید که در عین متقاعد کردن مشتریان متکبر یا آزاردهنده نباشید.

این مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است، اما خوشبختانه با به کارگیری یک استراتژی مستحکم می‌توانید مطمئن باشید شرکت‌تان استوار است و معاملات بیش‌تری انجام می‌دهید.

باید به یاد داشته‌باشید هنگامی که سعی دارید یک معامله را به انجام برسانید، مشتری باید در اولویت قرار بگیرد. در ادامه برخی از موثرترین استراتژی آمده‌است تا با کمک آن‌ها معاملات‌تان را سریع‌تر انجام دهید.

در ادامه ۶ استراتژی فروش موفق آمده است که معامله زودتر انجام شود

۱. تصمیم‌گیرنده را شناسایی کنید.

در هر صنعتی که هستید، برای این‌که معامله سریع‌تر به انجام برسد، شناختن تصمیم‌گیرنده ضروری است. در بسیاری از مواقع تصمیم‌گیرنده‌ها فرد دیگری را به میدان می‌فرستند تا تمام اطلاعاتی را که می‌توانند، درباره‌ی شرکت شما به دست بیاورند. اگر این‌طور بود خودتان را به جای تصمیم‌گیرنده بگذارید تا بتوانید شرایط فروش‌تان را با منافع آن فرد تطبیق دهید، حتی اگر او حضور ندارد.

البته بهترین برنامه این است که با تصمیم‌گیرنده نشست داشته‌باشید. هر کاری می‌توانید بکنید تا با آن فرد یک جلسه ترتیب دهید.

۲. واقعی باشید.

یک مراجع در طول فرآیند فروش می‌تواند حس کند شما معتبر هستید یا نه. به عبارت دیگر، مهم است به مراجع این را انتقال دهید که به کسب و کار او، و نه فقط به معامله، اهمیت می‌دهید. حسابگری بیش از حد می‌تواند آدم‌ها را دلزده کند؛ با این حال به یاد داشته‌باشید هیچ اشکالی ندارد که آماده باشید. خوب است طوری ظاهر شوید که انگار برای هر سوالی که مطرح شود آماده هستید. فقط کافی است طوری رفتار نکنید که وانمود شود به بهترین منافع مشتری توجهی ندارید.

۳. حس اضطرار ایجاد کنید.

برای معامله یک مهلت معین کنید تا مشتری را به اقدام تحریک کنید. خواه یک تخفیف باشد یا امتیازی رایگان، کاری کنید که مشتری احساس کند کنترل اوضاع در دست او است. معنی‌اش این نیست که مشتری را شتابزده کنید؛ معنی‌اش ساده است: سعی کنید به او دلیل بیش‌تری بدهید که محصول یا سرویس شما انتخابی درست است، انتخابی درست همین حالا.

۴. بر اعتراض‌ها غلبه کنید.

ارائه‌تان را طوری آماده کنید که با هرگونه اعتراض احتمالی مقابله و بر آن غلبه کنید. اگر چیزی شما را غافلگیر کرد، شاید لازم باشد کمی وقت بگذارید تا راه حلی پیدا کنید. یک کارشناس فروش به نام تام سرسی این را داشتن “نقشه میدان مین” می‌نامد. اگر یک طرح کلی از مشکلات پیش‌بینی شده داشته‌باشید و ریسک‌ها را مدبرانه تحلیل کنید، می‌توانید مقاومت مشتری را کاهش دهید.

من اکیدا توصیه می‌کنم با کل اعضای تیم فروش نشست داشته‌باشید و هر فرد اعتراضاتی را که به ذهن‌اش می‌رسد پیش‌بینی کند. شرایط فروش‌تان را به آن‌ها بدهید و ببینید آیا اعتراضی وجود دارد که شما و تیم‌تان پیش‌بینی نکرده‌اید.

۵. رقیب‌تان را بشناسید.

رقابت در کسب و کار دشوار است. شناختن حوزه‌هایی که در آن‌ها رقابت‌پذیری شما بیش‌تر از رقبایتان است می‌تواند به انجام سریع معاملات بینجامد. باز هم این کاملا به میزان آمادگی شما بستگی دارد. تحقیق کنید و مطمئن شوید تمام کارهایی را که شما انجام می‌دهید و رقیب‌تان انجام نمی‌دهد، یادداشت کرده‌اید. این اغلب اوقات مهم‌ترین نکته‌ی فروش است، بنابراین نباید از آن غفلت کنید.

۶. مراقب حرف‌هایتان باشید!

هر چیزی را که به زبان‌تان می‌آید نگویید. ایجاز و اختصار را در حرف‌هایتان حفظ کنید و روی حوزه‌های تخصص‌تان تمرکز کنید. باید معتبر و دلنشین باشید، اما در عین حال باید حرفه‌ای بمانید.