در این مقاله فوق العاده با ما همراه باشید تا برای شروع یک کسب و کار کوچک یک فرآیند ۶ مرحله ای ساده به شما بیاموزیم که بتواند مسیر کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار را برایتان هموار کند.

یک کسب و کار کوچک عالی همیشه با یک ایده شروع می‌شود، اما شما باید آن ایده را به واقعیت تبدیل کنید. این همان جایی است که ممکن است بسیاری از افراد احساس درماندگی کنند. احساس فروماندگی در برابر انجام خیل عظیمی از کارها که برای شروع یک کسب و کار کوچک لازم هستند، قابل فهم است اما در حقیقت به پیش رفتن از آن چه ممکن است فکرش را بکنید آسان‌تر است.

مثل هر هدف بزرگی، اگر با تقسیم کردن آن به کارهای کوچک‌تر شروع کنید، قادر خواهید بود از پس اقدامات لازم برای شروع یک کسب و کار کوچک برآیید. در این جا شش راه برای تقسیم این فرآیند و آسان‌سازی شروع یک کسب و کار کوچک خودتان به شما معرفی می‌شود.

در ادامه این  فرآیند ۶ مرحله ای ساده را برای شروع یک کسب و کار کوچک می خوانیم

۱. یک طرح کسب و کار یک صفحهای بنویسید.

کلید رسیدن به یک کسب و کار کوچک موفق، به خصوص در مرحله‌ی استارت‌آپ، کارها را ساده کردن و هزینه‌ها را پایین نگه داشتن است. منظور از هزینه‌ها فقط هزینه‌های پولی‌تان نیست، بلکه زمان‌تان نیز مد نظر است.

بسیاری از به اصطلاح مالکان کسب و کارهای کوچک در دام تلاش برای ایجاد بزرگ‌ترین و مستحکم‌ترین طرح کسب و کار جهان گیر می‌افتند. شما فقط در صورتی به آن نیاز خواهید داشت که به دنبال سرمایه‌گذاری یا تامین مالی باشید، و حتی اگر در آینده هر یک از آنها را دنبال کنید، من همیشه به مالکان کسب و کارهای کوچک توصیه می‌کنم ابتدا با آزمودن ایده‌ها، پیش از سرمایه‌گذاری پول و وقت فراوان، شروع کنند.

بنابراین شروع کنید، طرح کسب و کار یک صفحه‌ای ساده‌ی خودتان را که یک بررسی اجمالی سطح بالا از کسب و کار کوچکی است که در شرف آغاز آن هستید درست کنید.

۱. چشماندازتان را مشخص کنید.

نتیجه‌ی نهایی کسب و کارتان چه خواهد بود؟

۲. ماموریتتان را مشخص کنید.

بر خلاف یک چشم‌انداز، ماموریت شما باید دلیل وجود شرکت‌تان را توضیح دهد.

مطالب مرتبط: ۱۱ اصل حیاتی که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند

۳. اهدافتان را مشخص کنید.

قصد دارید چه کاری انجام دهید– اهداف‌تان چه هستند—که به انجام ماموریت و چشم‌انداز مد نظرتان بینجامد؟

۴. راهبردهای اصلیتان را معین کنید.

قصد دارید چگونه به اهدافی که مشخص کرده‌اید دست پیدا کنید؟

۵. یک طرح عملیاتی ساده بنویسید.

عملیاتی مبتنی بر کارهای کوچک‌تر لازم برای دستیابی به اهداف ذکر شده تعیین کنید.

همین است. ممکن است از یک صفحه طولانی‌تر شود، اما از یک طرح کسب و کار کامل که نوشتنش هفته‌ها به طول می‌انجامد کوتاه تر و منظم تر خواهد بود. اگر اطلاعات بیشتری در طرح کسب و کار یک صفحه‌ای نیاز دارید، یا می‌خواهید یک طرح کسب و کار متمرکز بر امور مالی تمام و کمال بنویسید، می‌توانید کتابی را که من به همراه برادرم نوشته‌ام چک کنید که توضیحی کامل از هر دو فراهم می‌آورد، کسب و کار کوچک، چشم‌انداز بزرگ: درسهایی دربارهی چگونگی چیره شدن بر بازارتان به نقل از کارآفرینان خودساختهای که این کار را با موفقیت انجام دادهاند.

مطالب مرتبط: راز وفاداری مشتریان در کسب و کارهای کوچک

۲. درمورد بودجه تصمیم بگیرید.

در حالی که من قویا به شما توصیه می‌کنم هزینه‌های‌تان را تا آن جا که ممکن است پایین نگه دارید، با وجود این نیاز خواهید داشت برای شروع و این که چه مقدار قادر به هزینه کردن خواهید بود یک بودجه برای خود تعریف کنید. اگر خودتان بودجه‌گذار هستید، درباره‌ی ارقام و هرآنچه انتظار دارید بودجه‌تان باشد واقع گرا باشید. من دریافته‌ام که ۲۰ درصد بیشتر برای هزینه‌های جانبی کنار گذاشتن مبلغ متوسط معقولی است که به شما کمک می‌کند نرخ هزینه‌های سوخت شده را برنامه‌ریزی کنید.

نرخ هزینه‌های سوخت شده‌تان میزان نقدی است که ماه به ماه خرج می‌کنید. این برای شما جهت پی بردن به تعیین مدت زمانی که می‌توانید در یک کسب و کار بمانید قبل از آن که بتوانید به سود برسید، رقم حائز اهمیتی است.

شما باید کسب و کارتان را با در ذهن داشتن سوددهی ۳۰ تا ۹۰ روز اول برپا کنید. اما یک بودجه‌ی ذخیره داشته باشید تا این که در صورت کم سودتر شدن اوضاع از حدود مورد انتظار، بتوانید سر پا بمانید.

مطالب مرتبط: ۵ روش که همیشه از کسب و کار تان محافظت کنید

۳. در مورد یک نهاد قانونی تصمیم بگیرید.

انجام کاغذبازی‌های اداری برای شروع یک کسب و کار هزینه در بر دارد. اغلب، بسته به استان‌تان، می‌تواند پول زیادی باشد. نیاز خواهید داشت مجوز شهرداری یا شورای شهر، ایجاد شخصیت حقوقی استانی برای شرکت یا هزینه‌های نهاد کسب و کار و غیره را حساب کنید. از پیش تحقیقات کاملی انجام دهید تا تعیین کنید پیش از شروع کسب و کار هزینه‌های کاغذبازی‌های اداری برای شهر، استان و کشور شما چقدر است.

اغلب در آغاز مرحله‌ی “آزمایش” برای کسب و کار کوچک‌تان، عاقلانه خواهد بود که به عنوان یک مالک تنها کار را شروع کنید، چرا که این به معنی کاغذبازی و مخارج پیشاپیش کمتر است. این کار می‌تواند پول نقد هنگفتی برای‌تان صرفه‌جویی کند در حالی که شما امکان‌پذیری کسب و کارتان را تعیین می‌کنید. هرچند، کاملا آگاه باشید که عمل کردن به عنوان یک مالک تنها می‌تواند شما را در معرض یک ریسک شخصی قرار دهد، به نحوی که خواهید خواست که مزایا و ریسک‌ها را بسنجید و سپس با یک وکیل محلی یا یک حرفه‌ای مالیات صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که کدام یک برای اهداف کوتاه مدت‌تان در مقابل اهداف بلند مدت زیرکانه‌تر است.

شما همیشه می‌توانید برای یک نهاد کسب و کار، وقتی که در سه تا شش ماه اول کسب و کارتان ثابت کردید که مدل شدنی و پایداری دارید، دست به سازماندهی بزنید.

۴. مراقب پولتان باشید.

تصمیم به راه اندازی یا شروع هر نوع نهاد کسب و کاری که می‌گیرید، بودجه‌ی آن را از حساب‌های شخصی‌تان مجزا نگه دارید. این اشتباه بزرگی است که زمان مالیاتی و امور مالی را بسیار پیچیده می‌کند. واقعا برپا کردن یک کسب و کار آزاد پس از چک کردن حساب‌تان از طریق اتحادیه‌ی اعتباری محلی یا بانک کار راحتی است. تمام چیزی که نیاز خواهید داشت کاغذهای پرونده‌تان، اطلاعات مجوز مالک تنها و یک سپرده‌ی اولیه برای شروع یک کسب و کار کوچک از بیشتر موسسات مالی است.

فعلا برای یک حساب پول پرداخت نکنید یا هیچ نوع خط اعتباری نگیرید، فقط یک محل نگهداری پیدا کنید که بتوانید در آن پول‌تان را از حساب‌های شخصی‌تان جدا نگه دارید. این کار نمی‌بایست در موسسه‌ی تامین مالی منتخب‌تان بیش از یک ساعت طول بکشد.

۵. وب‌گاه خودتان را داشته باشید.

فارغ از این که کسب و کارتان خشت و ملاتی خواهد بود یا آنلاین، به یک وب‌گاه نیاز خواهید داشت و این یعنی تامین یک URL. سایت‌های دامنه متداول مثل HostGator و Go Daddy به شما اجازه خواهند داد نشانی دامنه‌ی وب‌گاه انتخابی‌تان را جست‌وجو کنید و آن را به بهای اندک ۹.۹۹ دلار بخرید.

اگر کسب و کار آنلاینی را شروع می‌کنید، می‌توانید دامنه‌تان را به یک سبد خرید و نمای مغازه مثل Shopify با هزینه‌ی ماهیانه‌ی ناچیزی پیوند بزنید، یا می‌توانید از طریق وب‌گاه‌سازهایی مثل Weebly با هزینه‌ای کم خودتان روی URL خود یک وب‌گاه عمومی درست کنید. هر دو کم تر از ۱۰۰ دلار در ماه هزینه دارند.

۶. فروش را امتحان کنید.

شما الان به اندازه‌ی کافی اصول پایه‌ای را می‌دانید که بتوانید دست به امتحان فروش بزنید. سعی کنید به روش‌های ارزان و خلاقانه‌ای این کلمه را گسترش دهید.

اگر یک کسب و کار مبتنی بر خدمات دارید، با اتاق بازرگانی محلی یا شعبه‌ی کسب و کار کوچک بلافاصله ارتباط بگیرید و بپرسید چه منابعی برای صحبت کردن، ارائه یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره‌ی کسب و کارتان در دسترس شما وجود دارد. اگر یک کسب و کار مبتنی بر تولید محصول دارید، امکان‌پذیری محصول‌تان را در بازارهای محلی، بازارهای تره‌بار یا دیگر رویدادهای اجتماعی امتحان کنید تا بتوانید آن چه را عامه واقعا در مورد شما (و در صورت خرید از شما) فکری می‌کنند محک بزنید.

از طریق تبلیغات فیس‌بوکی ساده با بودجه‌های مقرر ترافیک را به سمت وب‌گاه‌تان بکشانید، یا یک حساب کاربری Google AdWords ساده با یک بودجه‌ی مقرر درست کنید تا چک کنید که آیا ترافیک به سمت سایت شما می‌رود یا خیر.

شما می‌توانید این شش مرحله را به تنهایی و با صرف پول نه چندان زیادی دنبال کنید. این روشی فوق‌العاده برای امتحان امکان‌پذیری کسب و کار کوچک‌تان است، پیش از آن که تمام زمان و پول‌تان را صرف یک ایده‌ی اثبات نشده کنید.