راهنمایی انتخاب بهترین مسیر در بین انتخاب های موجود


متن پرسش 1402/09/09
ضمن عرض ادب و احترام؛
اول از همه لازم میدونم از پلتفرمی که برای رفع این نیاز مهم پیاده سازی شده از تمامی دست اندرکاران مجموعه تشکر و قدردانی کنم. امیدوارم در همه مراحل پیروز و سربلند باشید.

بدون مقدمه و سعی میکنم خیلی خلاصه وار موقعیت رو خدمتتون توضیح بدم. من دانجشوی ارشد رشته روانشناسی عمومی هستم. حوزه تخصصی و کاربردی که از ابتدا روش کار کردم حوزه دیجیتال مارکتینگ بوده و در زمینه طراحی وبسایت و گرافیک هم تجربه و مهارت قابل قبولی دارم. از بهمن ماه سال 1401 در یک شرکت خصوصی به عنوان کارشناس امور بین الملل مشغول هستم. زمینه کاری این شرکت ارتباطی با زمینه تخصصی خودم (چه روانشناسی و چه دیجیتال مارکتینگ) نداره و یک شرکت مشاوره ای صنعتی به حساب میاد.
با توجه به اینکه تمایل دارم به هدف هایی که چه تو مسیر شغلی و چه زندگی برای خودم تعیین کرده بودم نزدیک بشم، تمایل دارم تا با اتمام قراردادم در شرکت فعلی (اسفند 1401 به اتمام میرسه) کسب و کار خودم رو راه اندازی کنم.
در نظر دارم در همون حوزه تخصصی خودم که دیجیتال مارکتینگ هست شرکت رو راه اندازی کنم و حوزه تخصصی هم که در نظر دارم واحد های صنعتی و کارخانه ای هست تا بتونم تمامی آزمون خطاها رو هر چه سریعتر تجربه کنم و از برنامه های ذهنیم عقب نمونم. اما یک مانع اساسی وجود داره و اونهم مانع مالی هست. متاسفانه سرمایه اولیه چندانی ندارم تا بتونم واحدی اجاره و تجهیزش کنم.
از طرفی مدیرعامل شرکت فعلی که توش شاغل هستم (خوشبختانه هر جا شاغل بودم از کارم رضایت داشتن) در تلاشه تا به نحوی من رو در سازمان نگه داره و پیشنهادهای مختلفی هم مطرح میکنه. یک مورد که خیلی روش تاکید داره این هست که دپارتمان مستقلی تحت عنوان دپارتمان مارکتینگ در شرکت تاسیس بشه و من به عنوان مدیر بخش اختیار کامل داشته باشم. با توجه به نفوذ قابل قبولی که شرکت و ایشون در صنعت دارن، طبعا کارکردن با همکاری ایشون به سود من خواهد بود و ارتباطات راحت تری میتونم با واحد ها داشته باشم.
اما با این شرایط من چندین مشکل برام وجود داره: 1. ایشون باتجربه هستن اما اصلا از نحوه مدیریتشون رضایت ندارم و نمیخوام مجموعه خودم تحت تاثیر تصمیمات غلط و شیوه مدیریتی ایشون رهبری بشه. 2. پرستیژ شغلی برام اهمیت داره و ترجیح میدم مدیرعامل شرکتی باشم تا اینکه مدیر یک بخشی داخل شرکت دیگه که دامنه فعالیت هام چهارچوب داشته باشه.

میخواستم از حضورتون در این خصوص راهنمایی بگیرم که پیشنهاد شما در شرایط فعلی چه کاری هست؟ و یا چطوری میتونم در عین حفظ همکاری با مدیرعامل و یا شرکت فعلی، مجموعه خودم رو داشته باشم و برای اون تلاش کنم؟


از اینکه با حوصله تا انتها خوندید متشکرم

پاسخ مشاور 1402/09/09

سلام دوست عزیز. ممنون از قدردانی شما.

توضیحات کاملی ارائه دادید و البته پاسخ شما نیز تا حدودی مشخص است. همه چیز بستگی به تیپ شخصیتی شما دارد. موارد مشابه زیادی برای ما وجود داشته است که مانند شما نتوانسته اند کارمند باشند و فقط زمانی حال آن ها خوب است که در راس امور قرار دارند و می تواند تصمیم گیرنده کامل باشند.

راه اندازی کسب و کار اگر چه این اختیارات را به شما می دهد، اما چالش های سنگینی را نیز برای شما دارد. به خصوص در شرایط بد اقتصادی کشور این چالش ها بیشتر هم شده است. بررسی کنید که اگر واقعا چاره ای برای شما جز راه اندازی کسب و کار وجود ندارد، بهتر است هر چه زود تر بستر کسب و کار خودتان را فراهم کنید. که نیاز به سرمایه دارید. و همچنین افرادی که کمکتان کنند و یک سری کار های اداری.

از آنجایی که ریسک راه اندازی کسب و کار بالا رفته است، پیشنهاد میکنیم کم کم از شرکت فعلی تان جدا شوید. یعنی در کنار کارتان کسب و کار خودتان را نیز راه اندازی نمایید و پس از اطمینان از به استقلال رسیدن آن، می توانید مسئله جدایی از شرکت فعلی را با مدیرتان مطرح نمایید.

برای مشاوره بیشتر از مشاوره تلفنی استفاده نمایید.

موفق باشید - تیم شغل نت



مشاوره شغلی تلفنی
پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره تخصصی، از مشاوره تلفنی شغل نت استفاده نمایید
طراحی سایت کسب و کار
اگر هنوز برای کسب و کارتان وب سایتی طراحی نکرده اید، این کار را به تیم با تجربه شغل نت بسپارید طراحی سایت
مشاوره روانشناسی رایگان
اگر نیاز به مشاوره خانواده، فردی و یا زوج درمانی دارید این فرصت را از دست ندهید. مشاوره روانشناسی
حمایت مالی
پاسخ این مشاوره برای شما مفید بود؟ در صورت تمایل می توانید با پرداخت تنها 10000 تومان از تیم شغل نت حمایت کنید حمایت مالی
برچسب ها
کارآفرینی و خلاقیت